خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من
آخرین نظرات

داستانی از رائول سیلوا با نام دو بازمانده

کامران میرمحمدی | دوشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۲، ۰۸:۴۸ ب.ظ


مادربزرگم یه جزیره داشت ..
چیز با ارزشی توش نبود ، در عرض 1ساعت میتونستی کل جزیره رو بگردی ،
 ولی واسه ما مثل بهشت بود.
یه تابستون
رفتیم به دیدنش و دیدیم که جزیره پر شده از موش.
با یه قایق ماهیگیری اومده بودند و خودشون رو با نارگیل سیر میکردن.
خوب حالا چطور میشه از شر موش ها توی یه جزیره خلاص شد...
مادر بزرگم اینو بهم یاد داد.
ما یه بشکه رو داخل زمین چال کردیم و نارگیل ها رو طوری چیدیم که اونها رو به سمت بشکه
هدایت کنه. پس وقتی اونها میخواستن که نارگیل بخورند میافتادن توی بشکه
.
و بعد از یک ماه ، همه موش ها گیر افتادن.
ولی بعدش چیکار میکنی...بشکه رو میندازی تو اقیانوس؟ میسوزونش؟ نه
فقط رهاش میکنی ، و موش ها کم کم گرسنه شدن ، و یکی بعد از دیگری اونها شروع کردن به
خوردن همدیگه ، تا زمانی که فقط دوتا ازونا باقی میمونه....دو بازمانده
.
و بعدش چی میشه؟ اونها رو میکشی؟ نه
اونها رو میگیری و رهاشون میکنی بین درختها....حالا دیگه اونها نارگیل
نمیخورند...اونها فقط موش میخورند...تو طبیعتشون رو تغییر دادی
  • کامران میرمحمدی

خوانسار

نظرات  (۱۵)

عجب مادربزرگی
فکر کنم در یکی از شهرهای خاص ایران درس مخصوصی خونده بوده
پاسخ:
:)))))
واقعا
آزمونی که در مورد ما ایرانی ها به اثبات رسیده.
با این دل صاف و صادق و مهربون مردم، دیگه تحریم کیلو چنده؟

  • نمیخام بگم
  • سلام کامران جون تو که گفتی من بیمعرفت نیستم و منم قبول کردم ولی دیدی .... امان از این طبیعت که همه چیزو عوض میکنه کامران جون برات نگرانم مواظب باش طبیعت تو عوض نشه شیطون
    پاسخ:
    وا ی ی ی ی ی ی ی ی ی
    چه خطایی از ما سرزده برادر ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    بگویید جبران کنیم
  • مردمان رباط
  • سلام
    پس اینکه میگن موش بخورتد از این جا نشات گرفته یا میگن موش نخرتئ کدامش درسته .خب حیوانها را میشه تا حدودی تربیت کرد اما معلوم نیست تو مرحله امتحان چی جواب بده ماجرای گربه اموزش دیده که سر شام پرنسسهای لندنی چه افتضاحی رو ببار اورد را میدانید که اتفاقا اونجاهم موش تو کار بود کلا موش حیوان نا رسانائی هیچجوری نمیشه ازش انتظار داشت خدا بیامرز کارگردان تام وجری اینو توی یکی از مصاحبه هاش گفته بود .ای موش ابکشیده ........موش تو سراخ نمیرفت ..........دیوار موش داره ...........موش وگربه دو تا ...........دشمند یا دوست ........خلاصه .......
    اگر این تعداد موش گیر اوردید لطفا با دانشکده علوم دانشگاه تهران گروه زیست شناسی تماس برقرار کنید اونجا اقای دکتر حمزه اورعی (بچه محل رباط خوانسار )بعنوان دانشجوی دوره دکترای خوب میتونه راهنمائیتون کنه .بنظرم تحقیقاتش هم در مورد برخی از این گونه حیوانات باشد .ممنون سری بما بزنید .
    پاسخ:
    ممنون از نظر زیباتون که نشون داد مطلب منو با دقت نخوندید و به عمقش نرفتید دوست خوب من :)
    ما مرتب خدمت میرسیم قربان
  • عسمل بابا
  • سلام عمو کامران
    آپم
    خوشحال میشم بیاید پیشم ...
    پاسخ:
    سلام عمو جان
    حتما میام
    با کمال میل
    با سلام با تشکر از مطالب زیبای شما
    پاسخ:
    سلام از ماست
    بنده هم با تشکر از عکس های زیبای شما
    قشم چطوره برادر ؟ آب و هوا بهتر شده ؟ موقعش شده دسته جمعی اهالی وب بیایم خراب شیم سرتون یا نه ؟
  • نمیخام بگم
  • اگه من یه سر به تو نزنم یا یه اس به تو ندم تو که مارا اصلا آدم حساب نمیکنی باشه فدات شم اشکال نداره ماهم خدایی داریم
    پاسخ:
    بابا نگو اینجوری
    ما مخلصیم ، چاکریم ، ...... دربست
    گرفتارم به خدا
    با یک پا دارم همه چی رو میگردونم
    یک دقیقه یک پاتو بگیر بالا ببین چه حالی دارم
    خلاصش شرمنده ایم داداش
     خیلی داستان بافکر و قابل تاملی بود.  چند دقیقه همیزنی (همینجوری) به مانیتور خیره بودم و فکر میکردم.
    نمیدونم به چی باید ربطش بدم. اما هم داستانهایی که شما میگید و هم همسرتون توی وبشون میذارن حس قشنگی به آدم میده. گاهی برای تلطیف روحم میرم داستانها رو میخونم و الان هم یه درهم ریختگی ذهنی همراه با فکر توی ذهنمه، شاید از نوشته ام پیدا باشه.
    پاسخ:
    خوشحالم که تونستم حتی برای چند ثانیه هم که شده تو فکر ببرمتون
    برداشت ها فراخور آدمها میتونه متفاوت باشه
    ولی خیلی عمیقه
    خودمم وقتی خوندم خیلی بهش فکر کردم
  • نمیخام بگم
  • قربونت برم د همین دیگه یادته قسمت دادم گفتم اگه کاری داری بگو  و تو نگفتی به قول خودت یه پایی داری همه کارارو میچرخونی منو این آزار میده داداشم 
    پاسخ:
    فدای تو داداش با معرفت بشم من
    من عادت دارم خودم کارامو انجام بدم وگرنه بامعرفت هایی مثل تو همیشه شرمندم میکنند و مدام باید شرمنده باشم بعد میترسم عمرم کوتاه باشه و نتونم محبت هاشونو جبران کنم
    شاید نارگیل خوردن موشها هم ذاتی نبوده و تحت شرایطی نارگیل خور شدند.
    پس میشه گفت موش(بشر) اصلا طبیعتی ذاتی نداره. شرایط طبیعت رو میسازه و شرایط هم تغییرش میده...

    پاسخ:
    به تعبیری دقیقا همینه ، کما اینکه خوراک آدمها در جوامع مختلف با هم متفاوته ، ولی به نظر من مفهوم مدیریت کردن موشها بیشتر تو این داستان نمایانه ، نه ؟
  • مردمان رباط
  • سلام
    باشه غیر مستقیم عینه موش ابکشیدمون کردی دست درد نکنه حالا ماهم تو عمرمون یه نظر داده بودیما پیعه به شما خوانساریا که اینقدر ملا لغتی هستیدا .منم دیگه ............................................................شوخی نکردم بدل نگیر ولی من همون نظر ودادم ازشم بر نمیگردم ببخشید که کار سازتون نبوده .ممنون
    پاسخ:
    ما از سر تا پا مخلص شما هستیم برادر
    شما اول گفته بودی نقد رو دوست دارید و من سراپا تقصیر یه نقدی به فکر ناقصمون اومد گفتیم چرا گلوله بارونمون میکنید ؟!!!!
    ما که کوچیک شما بوده و هستیم
    درسته
    مفهوم دقیقا همینه که شما گفتید.
    پاسخ:
    البته ببخشیدا ، این نظر من بود
  • مردمان رباط
  • بله که دوست دارم پس چی
    اصلنم ازش بدم نمیاد
    لطفا بیشتر منو نقدم کن
    خوش باشید وخرم راستی قرار بود برای ظلم نظری بذاری کجائی اخییییییییش یه نقدت کردم دلم خنک شد .ممنون ارادتمند اسداله اورعی
    پاسخ:
    ما چاکر شماییم
    چند وقته بعلت مشکلی که برام پیش اومده یه کم گرفتارم و کم وب نوردی میکنم ولی چشم در اسرع وقت میام خدمتتون
  • مردمان رباط
  • سلام
    از هاما کاری برچو امر بفرماندی .کو گوش شنوا .ممنون
    پاسخ:
    شما همین که به ما سرمیزنید یه دنیا کمک و افتخاره
  • دارلقران مسجد چهارباغ
  • لطفا اطلاع رسانی کنید و بر روی سایتتون قرار بدهید بی زحمت
    http://up.iranblog.com/images/ywqfv16nodfe582wm9q.jpg
    پاسخ:
    بله حتما

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی