خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من
آخرین نظرات

دل نوشته

کامران میرمحمدی | شنبه, ۶ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۵ ق.ظ

معلمی از دانش‌آموزان خواست تا عجایب هفتگانه جهان را فهرست‌وار بنویسند. دانش‌آموزان شروع به نوشتن کردند. معلم نوشته‌های آنها را جمع‌آوری کرد. با اینکه همه جواب‌ها یکی نبودند اما بیشتر دانش‌آموزان به موارد زیر اشاره کرده بودند: اهرام مصر، تاج محل،کانال پاناما، دیوار بزرگ چین و... در میان نوشته‌ها کاغذ سفیدی نیز به چشم می‌خورد.

معلم پرسید:

این کاغذ سفید مال چه کسی است؟ یکی از دانش‌آموزان دست خود را بالا برد.

معلم پرسید:

دخترم چرا چیزی ننوشتی؟ دخترک جواب داد:

عجایب موجود در جهان خیلی زیاد هستند و من نمی‌توانم تصمیم بگیرم کدام را بنویسم.

معلم گفت:

بسیار خب، هرچه در ذهنت است را به من بگو، شاید بتوانم کمکت کنم. در این هنگام دخترک مکثی کرد و گفت:

به نظر من عجایب هفتگانه جهان عبارتند از: لمس کردن، چشیدن، دیدن، شنیدن، احساس کردن، خندیدن و عشق ورزیدن.

پس از شنیدن سخنان دخترک، کلاس در سکوتی محض فرو رفت. آری؛ عجایب واقعی همین احساساتی  هستند که ما آنها را ساده و معمولی می‌انگاریم.


برگرفته از مطلب ارسالی دوست عزیزم "جواهری از قشم"

  • کامران میرمحمدی

خوانسار

نظرات  (۵)

  • نمیخام بگم
  • آره در حقیقت این احساس آدما هستند که یک چیزو عجیب و یه چیزو واقعی نمود میکنند و اگه احساس آدما نباشه هیچ چیزی وجود نداره یه دوست داشتم میلیاردر بود ولی متاسفانه حس چشاییشو از دس داده بود فوت کرد خدا رحمتش کنه چه کاه میخورد چه بهترین غذای دنیارو براش فرقی نمیکرد میگفت حاضرم کل داراییمو بدم حس چشاییم بهم برگرده منظورم اینکه همون حس چشایی که یه غذایی میشه چلو کباب و یکی دیگه میشه کاه و دیگر حسها هستندن که جهانو به ما به این شکل نشون میدند
    پاسخ:
    مرحبا به این تحلیل زیبا
    چند بند نوشتم ولی پاک کردم.به این نتیجه رسیدم که شاید یکی از عجیب ترین خلقت خدا همین بشر یعنی همین خودمونیم که همه ی  احساس ها تمام چیزای خوب و قشنگ مال ماهاست و به تعبیر شما چشیدن،‌لمس کردن ، عشق ورزیدن خندیدن و ....مال ما آدماست اما فقط یه نگاه به سر تا پای خودمون بندازیم آیا واقعا اینقد بزرگ و عمیق به این چیزا فکر میکنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    دیشب ساعتها به جای دختری که توی بیمارستان از مادرش کتک میخورد اونم با شیلنگ  گریه کردم.واقعا ما کجای کاریم.
    پاسخ:
    مشکل همینه که به جای لذت بردن از همه این چیزای قشنگی که خدا بهمون داده مرتب دنبال یه چیزی تو زندگیمون میگردیم و غافل از این که اون چیز تو دستمونه ، همون احساس قشنگی که باعث گریه کردنتون شده اینقدر زیبا و عمیقه که خودش یه لذته خودش معنای زندگیه .
    البته من اگه جای شما بودم یه کتک به اون مادر احمق میزدم تا لذتم تکمیل شه
    سلام
    دوست گرامی همین که ما را دوست خود میدانید ممنون زحمات شما به نام بنده ثبت شده موفق شاد باشید
    پاسخ:
    ارادتمندیم

    انقدر غرق زندگی شدیم، که یادمون رفته زندگی کنیم!


    دست نوشته ای خودتونو بیشتر دوس دارم.

    پاسخ:
    ممنون از لطفتون
    خیلی زیبا بود.
    به وبلاگ بنده هم سری بزنید
    پاسخ:
    ممنون
    حتما سر میزنم و باعث افتخاره

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی