خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من
آخرین نظرات

تو دریا دنبال دلفین نگردید

کامران میرمحمدی | شنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۳۵ ب.ظ

داشتم تو خلوت خودم فکر میکردم یه سوال بزرگ برام پیش اومد

که هیچ جوره نتونستم حلش کنم :

تا جایی که من تو این چهار سال و نیم گذشته تو خوانسار شناختم

آدمهای بزرگی توی خوانسار هستند که چون ترجیح دادند توی

شهرشون بمونند و به شهرشون خدمت کنند به نظر کوچک میاند و

من که توی چهار تا شهر زندگی کردم هر چی مقایسه میکنم خیلی

بزرگتر از خیلی ها هستند ولی دیده نمیشند.

مگه رئیس جمهور کیه ؟ مال کجاست ؟ وزرا چی ؟ از کجا اومدند و...

داشتم از خودم میپرسیدم چرا چند وقته رئیس ارشاد نداریم ؟! مگه

آدم توی شهر کم داریم ؟! اصلا خوداین سرپرست فعلی چشه مگه ؟!

چرا حکم ریاستشو نمیدند ؟! خوب اگه تواناییش رو نداره چرا یکی

دیگه جایگزین نمیشه ؟! مثلا همین خسرو خان دهاقین خودمان ،

چی از کی کم داره مگه ؟! تحصیلاتش کمه ؟ اطلاعاتش کمه ؟ سابقش

کمه ؟ .... من که فکر نمیکنم ولی اگرهم اون نه یکی دیگه ! یعنی آدم

لایق برای این پست تو این شهر نیست ؟!

یا مثلا اگه از آقای عسگری ریاست محترم آموزش و پرورش عزیز

خسته شدیم ( مثلا ) یا حس میکنیم کارایی ایشون کمه ( که بعید میدونم )

چرا یکی مثل آقای عبدالرضا دهاقین که کل عمرشم  تو آموزش پرورش

بوده نره جای ایشون ؟! تحصیلاتش کمه ؟! اطلاعاتش کمه ؟ سابقش

کمه ؟ .... من که فکر نمیکنم ولی اگرهم اون نه یکی دیگه ! یعنی آدم

لایق برا این پست تو این شهر نیست ؟!

یا مثلا اگه از آقای فرهمند ریاست محترم اداره تعاون ، کار و امور

اجتماعی عزیز خسته شدیم ( مثلا ) یا حس میکنیم کارایی ایشون کمه

( که بعید میدونم ) چرا یکی مثل آقای میرزا رحیم امینی  که یک عمره

با کمترین خواسته داره برای شهرش دوندگی میکنه نره جای ایشون ؟!

تحصیلاتش کمه ؟! اطلاعاتش کمه ؟ سابقش کمه ؟ .... من که فکر نمیکنم

ولی اگرم اون نه یکی دیگه ! یعنی آدم لایق برا این پست تو این شهرنیست ؟!

یا مثلا یه کم بریم بالاتر ، مثلا اگه از شهردار عزیزمون خسته شدیم یا حس

میکنیم کارایی ایشون کمه ( که بعید میدونم ) چرا یکی مثل مهندس علی اکبر

قیصری رو نذاریم جای ایشون ؟! تحصیلاتش کمه ؟! اطلاعاتش کمه ؟

سابقش کمه ؟ .... من که فکر نمیکنم ولی اگرم اون نه یکی دیگه ! یعنی آدم

لایق برا این پست تو این شهر نیست ؟!

یا مثلا اگه از فرماندار عزیزمون خسته شدیم یا حس میکنیم کارایی ایشون

کمه ( که بعید میدونم ) چرا یکی مثل آقای حاج سید حسین میرباقری رو

نذاریم جای ایشون ؟! تحصیلاتش کمه ؟! اطلاعاتش کمه ؟ سابقش کمه ؟

کم برای جوونای این شهر زحمت کشیده ؟! خیلی از همین آدمهای بزرگ

بزرگیشون رومدیون این عزیز هستند ؟! حالا اگرم ایشون نه یکی دیگه !

یعنی آدم لایق برا این پست تو این شهر نیست ؟!

یا .....

مقصودم از طرح مثالهای بالا اصلا اون چیزی نیست که شماها فکر

میکنید ، دنبال عوض کردن کسی هم نیستم واصلا هم سیاسی حرف

نمیزنم چون اهلش نیستم از جناح و این حرفها هم سردر نمیارم چون

تا حالا تو نخش نبودم ، فقط یک هدف رو دنبال میکنم اونم اینه که

(( وقتی یه دریاچه پرازدلفین های زیبا داری که توی دریاچه خودشون

موندند چون عاشقش بودند ونرفتند تو دریا و به همین دلیل نتونستند

خودشونو ثابت کنند ، تو دریا دنبال دلفین نگردید ، یه نگاه به دریاچه

خودتون بکنید و از دلفین های زیبای خودتون که عاشقند و خودشون

رو فدای دریاچه اشان کردند استفاده کنید ))

در پایان از تک تک عزیزانی که مجبور شدم برای ادای مطلب

اسمشونو ببرم عذرخواهی میکنم . این اسامی فقط نمونه کوچکی از

افراد پرآوازه خوانسارند و چون میدونستم کمتر از من ناراحت میشند

برای اینکه ازشون اسم بردم این کار را کردم وگرنه اگر بخواهم اسم

ببرم شاید فقط یک وبلاگ نیاز باشه برای اسامی .

پایدار باشید

  • کامران میرمحمدی

خوانسار

نظرات  (۱۰)

  • عباس جنابی
  • سلام مهندس
    حرف دل ما رو می زنید
    ولی مشکل اینجاست که بعضی ها نمیخاند افرادی که واقعا اصالتاً خوانساری، زحمتکش و دلسوز برای خوانسار هستند به این مردم خدمت کنند

    پاسخ:
    سلام عزیزم
    منم روی صحبتم با همون هایی است که شاید ناخواسته این کار رو میکنند
    چون قطعا یه دلسوز خوانسار ، خواسته این کار رو نمیکنه
  • امیر صانعی خوانساری
  • نمیدونم تا کی قراره خونسار بشه مهد کسب تجربه برای مدیران پایین دست و بعد انتقال اونها به ادارات بالایی . چندین سال هست که در خونسار عادت کردیم و عادتمون دادند مدیران آزمون خطایی بر سر کار بیاند، ضربه ها و خدماتشون رو برسونند،کسب تجربه کنند و بعد هم... و من الله توفیق!!! 

    بعد کارشناسان و مدیران بومی ما همه در کلان شهرها و مراکز استان مشغول خدمت رسانی هستند. اینم بگم که خودمون هم تنگ نظر هستیم گاهی اوقات.
    تو وبلاگم مطلبی در مورد مدیریت شهری با همین مضمون گذاشتم و نقدی بر مدیران شهر آوردم.
    saneei.blog.ir
    پاسخ:
    به به
    خوش آمدید امیر خان
    قدم رو چشم ما گذاشتید و از نظراتتون مارو بهره مند کردید
    انشالله نگاه مسیولین ما هم بهتر میشه
    امیدواریم
    پاینده باشید
    به همین راحتی ها که شما میگید نیست.
    شاید خیلی نمیشه شفاف صحبت کرد نمیدونم شاید خیلی هامون مقرون به حیا هستیم که تو دریاچه دنبال دلفین می گردیم.
    پاسخ:
    وا
    این حرفا چیه ؟
    چرا نمیشه حرف زد ؟
    مگه نگاه به دریاچه خودمون کار بدیه که نمیشه حرف زد ؟
    سلام-به نظرتون چه شاخصه هایی میتونه برای شایستگی یک فرد برای یک پست مد نظر قرار بگیرد؟ البته منظورم اینه که اولویت ها کدومه؟
    تدین
    تقوی
    تخصص
    تجربه
    شفقت
    دلسوزی
    سواد


    بعد اون فرد چه چیزی رو باید هدف اول خودش قرار بده و بقیه رو اهداف ثانی:
    سعادت اخروی مردم
    توسعه دنیای مردم
    پولدار شدن مردم
    راحتی مردم

    غرب زدگی به چه معناست؟ کسی که جامعه خودشو از غربیا عقب تر میدونه به نظرتون لایقه؟

    اصلا هدف زندگی ما و غربی ها یکیه؟ (منظورم از غرب تفکر غربه)

    دین میتونه دنیای ما رو اداره کنه؟ یا باید یه کمی دورش بزنیم؟

    ظاهر و باطن یک فرد چه نسبت و جایگاهی دارند؟

    ظاهر چه قدر مهمه و باطن چه قدر. صدق کدوم مستلزم صدق دیگری و کذب کدوم مستلزم کذب دیگریه؟

    چه کسی میتونه تشخیص بده چه کسی لایقه؟ حد اکثر مردم؟

    خدا کجای زندگی ماست؟ تماشاچی؟ یا مالک مدبر؟

    برنامه ریزی برای زندگی دنیا مهمتره یا آخرت؟

    کسی که بیشتر به فکر آخرت مردمه لایق تره یا دنیای مردم ؟
    و 
    .
    .
    .


    اینا سؤالاتیه که ذهن منو گاهی مشغول میکنه....
    پاسخ:
    دوست عزیزم سلام
    سوالات شما خیلی زیادند و کلی
    ولی من فکر میکنم در چند جمله بتونم یه بخشی از اونها رو جواب بدم
    به نظر من برای هر جایگاهی وزن آیتمهای مختلف متفاوتند 
    ولی تخصص و تجربه آیتمهای تاثیرگذاری هستند و قطعا تعهد و تدین لازم
    ولی تعریف هر کدام از این کلمات از نگاه های مختلف متفاوت است یکی تدین را در نماز سر وقت میبیند دیگری در میزان توجه به پایمال نشدن حق مظلوم
    یکی تعهد را در سر وقت آمدن و سر وقت رفتن میداند دیگری در میزان تلاش برای احقاق حق مردم 
    و .....
    در کل از دیدگاه من حق الناس و حق الله هر دو واجب است ولی حق الناس ارجح تر است چرا که خداوند بخشنده و بزرگ است 
    تشخیص لیاقت مردم هم بسیار واضح و روشنه ، اونی که نمره بیشتری از پارامترهایی که گفتید میگیره لایق تره
  • نگاه و نشان
  • به به جناب مهندس دلفین باز شده ای من یه کوسه ام برو خونتون تا نخوردمت .
    همنشینی وهم اندیشی با همه گروهای خوانساری در یک پریود زمانی مثلن سه روزه نیازمندست تا همه قوا با بازگو کردن پیشنهادها ونظرها ونقدهای موجود در محیطی کاملا امن از نظر اینکه کسی با ترس از فلان وبهمان غبیت ویا سکوت نکند هر کس با رعایت ادب ومنطق وعلم وقوانین موجود مشارکت کند بله اقای توحیدی هم بازوی قویئسیت برای اینکار .فکر میکنم چالش بزرگ برای هموار کردن این جلسه امان بودن اقشاریست که مشارکت میکنند واین امان را چه کسی باید تولید کند بنظرم مشکل کارست شاید ابهاماتی در این رابطه هست که ابتدا باید یه سری از مسئولین اونو بر طرف کنند تا بشه با دولفینها خودمون صفا کنیم و.....
    پاسخ:
    سلام عزیز بزرگوار
    کاش یاد میگرفتیم قبل از نگاه کردن به خط و خطوط دلفینا به توانایی هاشون نگاه میکردیم
    اگه اول به خط و خطوطشون نگاه کنیم نصف دلفینارو ندیدیم
    ظاهرا پروسه گرفتن مسئولیت یه کم پیچیده هست...
    از نظر من آدمای بزرگ نیازی به دیده شدن بزرگیشون ندارند و هر کدوم یه گوشه مشغول کارشون هستند و کارشون هم قطعا تو فرهنگ انسانی موثره...
    امیدوارم کسانی که دستی در امور دارند این بزرگی ها رو کشف کنند و کار رو به کاردون بسپارند.
    پاسخ:
    کمش جان
    برا بعضی افراد این پروسه خیلی راحت میشه در بعضی اوقات ولی برای برخی افراد خیلی سخت
    باشد که رستگار شویم انشاءالله
    پاسخ:
    انشالله
    پیدا کن پرتقال فروش را ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    کجاست شهاب جان میدونی ؟
    جسارتا پیشنهاد میکنم زین پس با خویشتن خویش خلوت نکنید :)))

    پاسخ:
    شما دستور بفرمایید 
    ولی متاسفانه اینقدر اوقات خالی داریم که ناخودآگاه به خلوت خود میرویم
  • دوست صمیمی
  • با همه این فضایل و کمالات.  اگه از نماینده عزیزمون خسته شدیم یا حس می کنیم کارایی ایشون

    کمه ( که بعید میدونم ) چرا یکی مثل خود شما رو 

    نذاریم جای ایشون ؟! تحصیلاتتون کمه ؟! اطلاعاتتون کمه ؟ سابقتون کمه ؟ 

    کم برای جوونای این شهر زحمت کشیدید  ؟! دیگه نمی کم حالا اگرم شما نه یکی دیگه ! 

    چون هیچ آدم لایق تر از شمایی برا این پست تو این شهر نیست.

    اینارو باور کنید از سر شوخی نگفتم. کاملاً جدیه. من خودم تو انتخابات شورا واستون خیلی تلاش کردم ولی حیف نشد

    پاسخ:
    تورو خدا خجالتم ندید
    من از ریاست جمهوری کمتر قبول نمیکنم 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی