خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من
آخرین نظرات

نشست با فرماندار محترم

کامران میرمحمدی | سه شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۰۵ ق.ظ

 در هفته اخیر دو جلسه که با ابراز لطفی که جناب آقای پوراحمدی فرماندار محترم به بنده داشتند دعوت شدم که جلسه اول با عنوان (( نشست خبری با اهالی رسانه شهرستان )) و دیگری (( نشست هم اندیشی برای توسعه شهرستان )) بود .

هر دو عنوان بسیار وزین و قابل تامل است ولی به شرطی که خروجی آن نیز به همین اندازه وزین باشد .

در جلسه اول از حدود دو و نیم ساعت جلسه ، فرماندار محترم دو ساعت را اختصاص به عملکرد سال گذ شته خود و بطور خلاصه برنامه امسال خود برای شهر خوانسار پرداختند که به حق بسیار زحمت کشیده بودند و زیرساختهای مهمی را برای شهر پیگیری نموده اند و چندین مهم برای شهر عزیزمان خوانسار را پیگیری کرده اند که از آن جمله میتوان تونل خوانسار ، راههای دسترسی به خوانسار ، بحث آب خوانسار و گلستان کوه خوانسار و موارد دیگری را نام برد که کارهای زیربنایی و اصولی برای آنها پیگیری شده .

پس از آن پانزده تا بیست دقیقه سوالات اصحاب رسانه مطرح شد که در ده دقیقه به چند سوال بصورت گذرا پاسخی داده شد و به علت طولانی شدن جلسه ، در همین نقطه به پایان رسید .

این جلسه به نظرم در نقطه درستی به اتمام نرسید و نیاز بود به سوالات بطور کامل جواب داده میشد که به جلسه بعد واگذار شد.

نشست هم اندیشی برای توسعه شهرستان نیز حدود سه و نیم ساعت به طول انجامید ولی این بار فرماندار عزیزمان سخن را کوتاه نموده و حدود 45 دقیقه بطور خلاصه عملکرد خود را توضیح داده و هدف از تشکیل این نشست را هم اندیشی برای عملکرد سال جدید برشمردند .

در ادامه حضار حدود بیست نفری ، شروع به طرح دیدگاههایشان برای توسعه خوانسار کردند که فقط از لزوم احداث متروی دو طبقه و قطار سریع السیر و فرودگاه بین المللی نگفتند وگرنه هر آن چیزی که در توسعه شهرها میتوان داشت مطرح کردند و جالب اینکه هر یک حرف نفر قبل را با کلام خودشان تکرار میکردند غافل از اینکه تمام این مسائل نیاز به بودجه دارد و با بودجه محدود شهرستان حتی یک و یا دو تا از این کارها را هم نمیتوان به سرانجام رساند .

این گفت و گو تا ساعت 17:30 به طول انجامید و خستگی حضارکه اکثرا از ریش سفیدهای شهر بودند  باعث شد امکان ادامه جلسه نباشد و نظرات بزرگان جلسه آنقدر طولانی شد که حدود 9 نفر توانستند نظر دهند و کوچکترهایی مثل بنده امکان ابراز نظر هم پیدا نکردند.

همشهری عزیز مگر بودجه دولت برای این شهر چقدر است که این همه درخواست برایش داریم ؟ مگر چقدر جمعیت داریم که مشکل اصلی ما شده پارکینگ طبقاتی و میدان میوه و تره بار و بازار سرپوشیده و ....

اگر کمی تامل میکردیم ابتدا به فکر کاهش مهاجرت می افتادیم و جذب جوانهای فراری از شهرمان سپس به این فکرها میبودیم .

ابتدا مشکل بیکاری مان را مرتفع میکردیم و مشکلات ناشی از آن را ، سپس به فکر جذب سرمایه گذار و صنعت توریسم و ... میبودیم . سرمایه گذار جایی فعالیت میکند که تمرکز جمعیت باشد و از سرمایه ای که هزینه کرده بهره ای ببرد .

تا کی نگاهمان به خیرین باشد و چرا به متمولین خوانساردوست به نگاه فرصت سرمایه گذاری نگاه نکنیم ، سرمایه گذاری در جهت جذب نیروی جوان و جلوگیری از مهاجرت و کاهش جمعیت ؟!

ابتدا مشکلات فرهنگی شهرمان را ترمیم کنیم سپس به فکر ایده آلهای شهری باشیم ....

زیاده عرضی نیست

پاینده باشید 

نظرات  (۱۴)

سلام.
با سوالی در مورد امر به معروف به روزیم...؟؟؟؟
منتظر نظرات زیبای شما هستیم...

ممنون میشم اگه مشارکتی در این بحث داشته باشید...
التماس دعا
اللهم عجل لولیک الفرج
یا علی مد
پاسخ:
با سلام
حتما خدمت میرسم
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام اقای کامران خان
پس در نتیجه باید گفت خسته نباشی
بفرمایش خودتون اقای فرماندار در جلسه اولی بیش از دوساعت در مورد خودش وفعالیتش در حوزه ریاستش کلام رانی کرده وفرصت سوالات مهم را از شما عزیزان گرفته *** **** ** **** ** **** ** *** ***** *** *** ***** **** ***** **** **** *****
جلسه دوم هم باز اقای رئیس ، جلسه را با وقت کشی به بازگوئی فعلییت خود تا مدت 45دقیقه شما ودیگر دوستان را در گوشه رینگ نگه داشته بعدم طبق سابقه بزرگان مجلس با برنامه از قبل معین شده وقت را تماما بخود اختصاص داده واجازه مشارکت فکر نوع را از شما وهمه دوستداران خوانساری گرفت ........القصه
شد همان نقلی که من قبلا خدمتتان عرض کردم (یه تجربه هر وقت دعوت میشوید به چنین هم اندیشها وجلسات از ذکاوتتان نهایت استفاده ببرید وسعی کنید به ارزیابی برسید که ایا در جلسه شرکت کنید یا نه واگر رفتید حرفی بزنید یا نه .......حتی گاهی از مواقع ممکنست شما هنگام جلسه متوجه شدید که اشتباه کرده اید که حضور یافتید بهانه ای را بتراشید وترک جلسه کنید ویا از پذیرائی که میشوید هیچ چیزی را تناول نکنید بهر حال همه جوره میشود عدم رضایتتان را بروز دهید .
البته اگر جلسه را خوب ارزیابی کردید باید در ان صورت نیز با رفتارتان نشان دهید که موافقید واین میتونه با مشارکت در بخش نظرات به اوج خودش برسه .
پیشنهاد میکنم اگر از کلیت این جلسات ناراحتید شخصا به اطلاع اقای فرماندار برسانید یا اگر مایل هستید ابراز نگرانیتونو اینجا مطرح کن تا دوستان وبلاگیت با یه حماسه جانانه پشتیبانیت کنند وبعد خدمت اقای فرماندار برسید اینجانب تا پای ابرویم برای جوووووووونای خوانساری خواهم گذشت .ممنون
پاسخ:
سلام بر دوست همیشگی و عزیز من
من از برگزاری این جلسات ناراحت که نیستم بلکه ابراز خوشنودی هم میکنم ، فقط نقد خود را به چگونگی اداره جلسه و برنامه ریزی برای بهبود و هدفمند کردن آن نشان دادم .
فرماندار محترم در جلسات هم فرمودند که آمادگی پاسخگوئی به تمام نقدها را دارند و حتی فرمودند مشکلات را تلفنی هم میتوان به ایشان منتقل کرد

خواهشمندم این سوالات رو از فرماندار بپرسید خواهشا.

بحث کارخونه ی چاپ به کجا رسیده و اونهایی که متقاضی کار بودن بالاخره کی میرن سر کار؟

مسکن مهرهایی که هنوز نه واگذار شده و نه حتی ساخته شده  کی میتونه مستاجر ها رو خوشحال کنه؟

از آقای فرموندار بپرسین چرا تو جلسه جشن ولادت حضرت فاطمه توی امامزاده احمد وقتی جایزه ها رو دادن  جلسه رو ترک کردن چرا ننشستند که هنرنمایی دختران هنرمند رو ببینند؟

تکلیف مجتمع فرهنگی که توی 10 سال اخیر هرکی روش مانور داد و به سرانجامی نرسیده  کی بالاخره هنرمندان خونسار رو خوشحال میکنه؟

تکلیف گروه مشاوران جوان فرمانداری چه شد که بعد از رفتن آقای محمدی فرماندار سابق خونسار همه چی رفت رو هوا!!!!!

چرا فرماندار توی هر جلسه ای که میره فقط گزارش عملکرد میده؟

بهش بگین این سوالای یه زندانی که به اجرای حکم اعدامش روز به روز داره نزدیک میشه.

آب طلب نکرده همیشه مراد نیست

گاهی بهانه ای است که قربانی ات کنند

پاسخ:
دوست عزیز سلام
تعدادی از این سوالات در هر دو جلسه پرسیده شد و جواب آن نیز داده شد :
کارخانه چاپ ظاهرا برای سرمایه گذار آن (( آقای جوکار )) ادامه آن به صرفه نیست و دنبال سرمایه گذار جدیدی هستند که آن را بخرد و صنعت جایگزینی به جای آن بیاید که ظاهرا اقداماتی هم انجام شده .
مسکن مهر هم به جد پیگیر آن هستند و مقداری بودجه در حال گرفتن است که محوطه سازی کنند و حدود 200 واحد آن آماده تحویل به مردم است که اواخر اردیبهشت تحویل دهند .
بقیه سوالات را هم چشم ، در جلسه بعدی میپرسم
راستی از تلفن زندان هم میتونید خودتون بپرسیدا
معلوم نیست پشت تلفن که از کدوم زندانید

سلام
ممنون از اینکه پاسخمرا دادید اما متوجه باشید که حقیر به مجرد اینکه وبلاگم را راه اندازی کنم قطعا هر انچه را لازم بدانم مطرح خواهم نمود ویکی از ان پستهایم مربوط به ان مطالبیست که بطور یکجانبه حذفش نمودین و من اصلا گلایه ای ندارم که چرا شما ان قسمت را حذف نمودید .صلاح مملکت خویش خسروان دانند .ممنون
خیلی خوشحال شدم که فرمودید اقای فرماندار حتی تلفنی هم پاسخگو هستند بنابراین لطف کنید شماه مستقیمشان را اینجا یادداشت نمائید .بازم ممنونم
پاسخ:
دوست عزیزم سلام
حذف آن قسمت را بر من ببخشید چون آن قسمت از مطلب من غلط بود که تصحیح کردم و برداشت من غلط بوده که پس از شنیدن توضیحات و قانع شدن حذف نمودم
باز هم پوزش من را بپذیرید
در مورد تلفن فرماندار که کافیست بزرگواری نموده تلفن فرمانداری را بگیرید و با ایشان صحبت بفرمائید
بنده تلفن همراه ایشان را ندارم
با ایده های فضایی و رویایی مخالفم.
موافقم که معضل اصلی خونسار رشد منفی جمعیت به خاطر مهاجرته، و انگیزه اصلی مهاجرت بدست آوردن شغل.
کاش یکم از کلیشه و فیگور بیایم بیرون و بتونیم واقع بین باشیم.بجای سخنرانی های شیک و مجلسی، مختصر و مفید حرفای تازه و شدنی بزنیم.
پاسخ:
هیچکس عزیز
سلام
من هم کاملا با شما موافقم و رنجور از این که بازهم این مسائل تکرار میشود و همچنان بی نتیجه
سلام
جناب اقای کامران خان در این کامنتها وجوابیه شما به فردی با نام جوکار اشاره داشتید ایا امکان معرفی بیشتر ایشان برایتان مقدروست ؟
ایا خوانساری هستند ایا مقیم خوانسار هستند ایا فبلا در بخش سرمایه گذاریهای دولتی ویا خصوصی مهارتی ورزومه ای داشته اند ویکسری از این سوالها برایمان توضیح دهید خیلی ممنون .
پاسخ:
آقای جوکار صاحب انتشارات کتابهای  (( گاج )) میباشند
در ایران معروفند
خوانساری هم نیستند
آخییییییییییییششششششش خیالم راحت شد .ممنون


پاسخ:
من که نفهمیدم چرا خیالتون راحت شد ، ولی بازم در خدمتیم
بابا مسئول ...
بابا جلسه برو ..
بابا دلسوز ...

فدایی داری ....
پاسخ:
مسیول ؟!
مسیولیتمون کجا بود بابا ؟!  مارو دعوت کرده بودن که جلسه شلوغتر شه بابا ما که عدد جایی حساب نمیشیم داداش
عزیزی داداش عزیزی
کاملا با حرفتون موافقم.
مشکل اصلی ما نگاه غیر واقعی و ایده‌آلیستیه. شاید اگر مسئولین بیشتر بین مردم حاضر بشند و اطلاعات بودجه‌ای و مشکلات اداری رو توضیح بدیند مردم اینقدر انتظارات فضایی نداشته باشند
پاسخ:
کمش جان هر جوری اومدم جواب بدم که به کسی بر نخوره نشد ...
ببخشید ، فقط میتونم بگم ممنونم که موافقید که به کسی بر نخوره !!!!
آخه حضار جلسه از بزرگان و ریش سفیدای شهرمون بودند و میترسم جسارتی بهشون بشه .

یه چیز عجیب و غریب!!!!!!!!!!!

من که اگه اهل تلفن زدن بودم نمیومدم تو عرصه مجازی حرف بزنم.بدونین اونجا جاب نداده. درضمن ما عادت داریم به حرفای زیبا و خوشگل شنیدن اما نمیدونم چرا وعض خونسار اینه .

پاسخ:
شما که اهل خونسارید نه اهل تلفن زدن
چاکر مهندسم هستیم
عرضی نیست، فقط خواستیم ابراز ارادت کنیم
پاسخ:
خیلی آقایی عباس جان
سلام کامران جان

من هم موافق این هستم که در جلسلت شرکت کرد و با جنگیدن برای خوانسار انتقادات را مطرح کرد.

با فیلمی از 26 سال پیش از جبهه ها مربوط به رزمندگان خوانساری بروزم.
پاسخ:
سلام دوست عزیزم
حتما خدمت میرسم
پ چرا خودت نمیای تو جلسات ؟!
سلام
به نظر من مشکل خوانسار اینه که خیلی از چیزهاش دست تعدادی آدم مشخصه مثلا مرغ فروشی های تحت نظر آقای... وکس دیگری حق ایجاد مرغ فروشی جدید ندارد. یا مثلا میوه وتره بار آن دردستان مبارک تعدادی کاسب مشخص است که آنها تعیین کننده نرخ هستند. ظاهرا تصمیم گیری درمورد شهر هم بستگی به نظر تعدادی خاص دارد که درخارج از گود صحنه چرخانی می کنند . البته از حق نگذریم مدیرانی هم که به گزارش دادن تکیه دارند  بی تقصیر نیستند وازهمه مهمتر به نظرم مردمی هستند که زود قانع میشوند یا حتی اگر قانع نشوند نارضایتی خود را فریاد نمی زنند....

پاسخ:
دوست عزیزم
مشکل خوانسار در درجه اول نبود کار و مهاجرت مردم و پایین بودن جمعیت است که خیلی از مشکلات را به همراه خود دارد ، چنانچه جمعیت بیشتر شود به تبع آن خیلی از مشکلات به خودی خود مرتفع میشود .
کامران من یکی دو جلسه بوده ام البته این جلسه آخر نه. خوب من ناشناسم بارها با شما مواجه شده ام ولی خوب شما مرا نشناخته اید.
پاسخ:
حداقل جلسه بعدی که خواستی بری بگو که حلقه شناساییت برامون تنگ تر شه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی