خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من
آخرین نظرات

مرکز خرید

کامران میرمحمدی | دوشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۵۳ ق.ظ

توی تعطیلات هفته گذشته رفته بودم خرم آباد ، جای همگی خالی ....

روز چهارشنبه صبح هنوز از تو رختخواب بیرون نیومده بودم که دیدم همه آماده شدند برند بیرون ، همونجوری خوابآلو پرسیدم کجا ؟! گفتند داریم میریم خرید ، نمیای ؟ گفتم من حال و حوصله خیابون گردی رو ندارم خودتون برید ، به خانمم گفتم ما که چیزی نیاز نداریم کجا میرید ؟! گفت منم حوصلم سر رفته باهاشون میرم یه دوری بزنم ....

خلاصه همه رفتند و منم در آرامش کامل بقیه خوابم رو میرفتم که بعد از دو ساعت با سرو صدا و تلق تولوق برگشتنشون از خواب بیدار شدم ......

اومدم توی حال دیدم تقریبا 36 متر مربع داخل حال پر از کیسه پلاستیکهای مختلف که روی اونها آرم شهروند خورده پر شده .

به خودم گفتم عجب پدر زن باحالی دارم ببین برای دو روز اقامت من چقدر خرید کرده و .... چند دقیقه ای بیشتر نذاشتند تو ابرا بمونم و گفتند آقا کامران حالا اینارو چجوری میخوای ببری خونسار !!!!!!

من که مثل این شخصیت های برنامه کودک فک پایینم تا روی زمین کشیده شد گفتم اینا مال ماست ؟! خانمم یه لبخند رضایت از کار پیروزمنداش زد و گفت ، آره 600 هزار تومن جنس خریدم به قیمت 520 هزار تومن !!!!

اول فکر کردم برای اینکه قُر نزنم اینو میگه منم ادای آدمهای بافرهنگ رو درآوردم گفتم عزیزم حالا خریدی دستت درد نکنه ولی توی شهر خودمون میخریدیم اینارو ، دیگه دستمال کاغذی و پنیر و کره و .... رو که شهرمون داره که ، میذاشتی توی شهر خودمون پولامونو خرج کنیم ( حالا از عصبانیت داشتم منفجر میشدم ها ) و داشتم به سخنرانی ادامه میدادم که خانمم گفت آخه 80 هزار تومن زیر قیمت مصرف کننده خریدم ، کل شهر را توی ترافیک رفتیم کلی بارکشی کردم حالا عوض دست درد نکنیته .....

خلاصه من که دیدم تو شهر غریب الانه که یه کتک مفصل هم بخوریم گفتم جریان چیه ؟

گفتند اون طرف شهر یه فروشگاه شهروند هست که بین 10 تا 15 درصد زیر قیمت مصرف کننده جنساشو میفروشه خیلی هم شلوغه و خیلی باید تو نوبت پرداخت وایسی و ....

من که یک خورده دیر باورم گفتم یه نگاهی به تاریخ مصرفهاش بندازم دیدم همه درسته !! 

نگاه به شرکت های تولیدیش انداختم دیدم از بهترینهاست !!

خلاصه هرچی گشتم یه ایرادی بگیرم نشد ، آخرش برای اینکه کم نیاورده باشم گفتم من حاضر بودم 80 هزار تومن بیشتر خرج کنم ولی از شهر خودم خرید کنم که سیل چپ چپ نگاه کردنها کلا قضیه را تمام کرد و مثل بچه های خوب بلند شدم توی ماشینم جاسازی کردم و ...

توی دلم خیلی چیزها گذشت ، چرا شهر من یه همچین جایی نداره ، چرا مردم شهر من برای تهیه مایحتاجشون باید برند شهرهای دیگه ، چرا همه چیز تو شهر من پیدا نمیشه ، چرا یه زمانی شهر من مرکز خرید شهرهای دیگه بود ولی الان برعکس شده ، چرا گوشتمون رو از دامنه باید بخریم که ارزونتر بیوفته ، مانتو از گلپایگون ، لوازم خانگی ارزون از شهرهای بزرگ و.... ؟؟؟

خلاصه اینقدر سوال برام پیش اومد که تا دو سه ساعتی گیج بودم ولی خوشحال از این که پول بنزین مسافرتم درومده .

فقط میتونم بگم کمبود یه مرکز خرید بزرگ و کامل رو توی شهرم با تمام وجود حس کردم .

 

  • کامران میرمحمدی

نظرات  (۱۳)

آقا کامران ما در شهرمون فروشگاه رفاه داریم که هم پنیر داره هم دستمال کاغذی هم ....و زیر قیمت مصرف کننده  هم هست ....اما مثل همیشه مرغ همسایه غاز ،اگر حس کمک رسانی به شهرتون و گردش پول تو شهرتون بیشتر واقعی بود نه فقط  شعار و ادعا بخاطر 80000 پولتونو که از همین شهر در آوردین تو خودش خرج میکردین که کاسبی شهرتونم رونق داشته باشه ، در ضمن به همسرتونم بگین بی زحمت ادعای خوانسار دوستی برا این شهر نکنید و در انتخابات شرکت نکنید که بخواهید به شهری که حاضر نیستی به خاطر80000 ارزونتر خرید کردن سود بهش برسونی در حالی که داری کسب درامد ازش میکنی و  در اون زندگی  میکنی .لا به لای تمام مطالبتون میشه ریا رو دید بس کنید.

(در ضمن حتی  اگه 40 لیتر بنزین در رفت و امدتون  به خرم آباد و گردشی که اونجا کردین مصرف کرده باشین که بیشتره میشه  نزدیک 40000 تومان مصرف سوختتون بوده حالا ببینید شما  رونق و سود شهرتونو به 40000 تومان  فروختید .)  کاسبای ما باید صبح تا شب بیکار بشینن که خانم شما  پول  این شهر و ببره بیرون شهر (خرم آباد ،گلپایگان، تهران ...)خرید کنه و شما هم  هیچی جز ادعا ی خوانسار دوستی نداشته باشید....

موفق باشید

پاسخ:
دوست عزیزم
اولا بهتره بدونی که من و همسرم گلپایگان پول در میاریم و خونسار خرج میکنیم
ثانیا فکر نکنم کسی از سود کردن بدش میاد و مثلا خود شما اگه جنس ارزونتری پیدا کنی حتما از شهرت گرون بخری 
ثالثا من برای رونق کاسبی توی شهرم فکر بزرگ میکنم و خودم رو درگیر این حساسیت های ظاهری که به نظرم شما هم یکی از شعار دهنده هاش هستید نمیکنم 
رابعا من دلیل نمیبینم اگه کاسب شهرم انصاف نداره و جنس رو گرون میده بهش سود کاذب برسونم
خامسا ماشین شما دو سیلندره که مصرفش اینقدر پایینه ما برای اینکه پولی که از گلپایگون در میاریم خونسار خرج کنیم روزی 30 کیلومتر میریم و 30 تا برمیگردیم و بنزین 700 تومنیمون تو این راه خرج میشه و برا بقیه کارامون بنزین هزار تومنی میزنیم و هی مثل بقیه دوستان فقط شعار توخالی نمیدیم و وقتی هم حرف میزنیم پشت یه اسم کاذب قایم نمیشیم و با اسم خودمون حرف میزنیم
جای شکرش باقیه نگفتین چرا رفتی خرم آباد و سر به خانواده همسرت زدی که پولات تو راه اونجا خرج بشه ، تنقلات بین راهتو که از خونسار خریدی  ، یه بیست لیتری بنزینم از پمپ بنزین خونسار میبردی که اونجا بنزین نزنی
شما هم موفق باشید و انشالله خوانسار دوست واقعی
به موضوع خوب و موردنیاز شهرستان اشاره داشتید وسیار هم خوب ادا تکلیف کردید .
دقیقا سال های گذشته (دوران تحصیل در مقطع نظری -هنرستان )را برایم تداعی کردی اخه دبیر ارزشمند مون اقای کلانتر (دبیر حساب فنی و رسم فنی -رشته ساختمان ،فوتبالیست پا طلا وخوش استیل تیم شاهین و در کل خوش فکر وبا ادب وبا سواد وبسیار صبور و......اهل منطق ) بسیار به این نکته اشاره میکرد وی همون موقع به همه شاگردهاش توصیه میکرد که خریداتونو از داخل شهر خودمون داشته باشید ولیه کیک ونوشابه باشه تا هر چیز دیگری وی اشاره میکرد که تنها چیزی که نمیتونم شما را از اون منع کنم رفتن به کلاسهای دکتر جعفری ( گلپایگان برگزار میشد )برای تقویت در کنکوره ،ایشان (اقای کلانتر )میگفتند که رسما از رئیس وقت اموزش وپرورش شهر خوانسار  بارها خواسته اند که هرطور شده از اقای دکتر (پرفسور)جعفری دعوت شود که کلاسی را نیز در شهرستان خوانسار برگزار کنند لا کن استاد ظاهرا نپذیرفته به دلیل حجم بالای فعالییت ها یشان .
کامران جان با حرفت موافقم فقط تا حد نظر نباشه اینگونه مسائل را باید با پشتوانه همدیگر به مسئولین اعلام وپی گیر ماجرا شویم .ممنون
پاسخ:
استاد بزرگوار 
جناب آقای اورعی
ممنون از ابراز لطفتون 
من صرفا نظرم حساسیت شهری نبود
نظرم درک یک کمبود در شهر و لزوم توجه به اون بود بیشتر
با توجه به این موضوع میتوان بازار دیگر شهرها را نیز میتوان در بر گرفت
ای ناقلا برو برو اینداستان ساختگیتو جای دیگه علم کن من که خودم دارم بهت خط میدم دیگه واسه ما هم آره
پاسخ:
خط تو به قربون
  • محسن زمانی دوست
  • سلام من هم تجربه یه همچنین فروشگاهی را دارم واقعا عالیه خیلی حسن داره از جمله
    1- خرید آسان
    2- خرید باصرفه
    3- خرید یکجا
    4- خرید مطمئن
    5- خرید ارزان و .... در کل حسناش از معایبش بیشتره من موافق 100در صدی هستم
    پاسخ:
    ممنونم آقای زمانیدوست عزیز
    سلام آقای میر محمدی اتفاقا یکی از اساسی ترین کمبود ها و نیازهای اساسی این شهر یک فروشگاه به درد بخوره که آدم توش قدرت انتخاب داشته باشه نه استفاده تحمیلی یعنی مجبور باشی همون چیزی که فروشنده داره با قیمت دلخواه اون بخری مصرف کنی
    پاسخ:
    سلام
    منم دقیقا منظورم احساس این معضل از طرف خودم بود
    کاملا موافقم.
    من هم حاضر نیستم کاسبای شهرم از جیب من سرپا بایستند. تنها لطفی که بهشون میکنم اینه که در شرایط برابر(کیفیت و قیمت) از اونها خرید می‌کنم. 
    دیروز یه تیشرت ساده رو که از شهر عزیزم به قیمت 36 هزار تومن خریده بودم تو خمین به قیمت 22 هزار تومن خریدم! تازه از یکی از کاسبای ارزون‌فروش خونسار خریده بودم!!!
    برخوردهاشون هم که معمولا نامناسبه و برای باز کردن یه تی شرت شرط میکنند که باید حتما بخری. فرهنگ کاسبیمون ضعف داره.
    البته فروشگاه رفاه هم مشابه این تخفیفها رو داره اما خوبه که کاسبای دیگه هم از این تخفیفات فروش استفاده کنند
    پاسخ:
    کمش جان فروشگاه رفاه تنوع محصولاتش خیلی پایینه و فقط یک سری از مواد غذایی رو داره
    من توی پستم چند تا نمونه رو مثال زدم
    نمیدونم چرا توجه به 36 متر مربع فضای پر از پلاستیک نشده و همه دوستان چسبیدند به دستمال کاغذی و پنیر
    یعنی واقعا فکر کردین من 600 هزار تومن پنیر و دستمال خریدم ؟!!!!!

    با افتخار میگم شخصا تمام خریدهامو از بیرون از خومسار انجام میدم. دقیقا به دلیل همین چیزایی که شما و دوستان اشاره کردند.
    اما خداییش ببینم جایی دیگه پنیر و دستمال کاغذی ارزونتره از همون جا میخرم.
    آخه ماکه اونقدر قدرت خرید نداریم که جور بی منطق بودن فروشنده های خونسار رو هم بکشیم.
    یه شب تو راه برگشتن از اصفهان 12 نوع میوه هرکدوم 2 کیلو شد جمعن 30 هزار تومن.
    با 30 هزار تومن توی خونسار میشه نهایتا سه نوع میوه.
    ما میوه شب عیدمون رو هم از نجفباد خریدیم... با افتخار...
    مرغ کیلویی هفت و نیم نجفباد شیش و نیم اگه عمده بخری میشه 6 تومن . اگه برای یه مهمونی ساده بیست هزار تومن سرجمع از پول مرغ برات بمونه با کله پول بنزین رو میذاری روی چشمت....و خریدت رو از چایی دیگه میخری. خرم آباد، نجفباد، یا هرجای دیگه خیلی مهم نیس.
    مهندس ماهم خرج خونه دس خودمونه . باید اقتصادی فکر کرد...
    پاسخ:
    سلام از ماست
    درد منم همینه
    اگه یه مرکز خرید کامل و قابل رقابت داشتیم دیگه شمام مجبور نمیشدی از شهرهای دیگه خرید کنی و گردش پول خوانسار توی خوانسار انجام میشد

    پس طبق گفته خودتون ماشینتون بیشتر از اینها مصرف انرژی داره  نمیدونم چطوری با 80000 تومان ارزونتر خریدن پول بنزینتون دراومده؟ (دیدین من شعار نمیدم و شما دارین اغراق می کنید)

    در ضمن اگه کاسبای شهر گرون فروشن چرا پیگیری نمیکنید قیمت  مناسب بدن ،(این یعنی میدون خالی کردن  و جای دیگه پول خرج کردن)توهمین پاساز مانی من خیلی اجناس خریدم مناسب ، در ضمن  من نگفتم چرا رفتین به خانواده خانمتون  سر زدید  گفتم خرید کردن از اونجا نه تنها مقرون به صرفه نبوده بلکه برا کسی که این همه تو شعاراش داد خوانسار دوستی و رشد شهرشو زده و گفته چرا در برابر کمبود های شهر  به جای بر طرف کردن  و حل اونها  رهاشون میکنید این کار یعنی  ریا و به قول خودتون شعار خونسار دوستی . کسی که ابتدایی ترین مایحتاجشو از جای دیگه تامین میکنه چطور میشه باور کرد پولشو تو خونسار خرج میکنه ؟

    موفق باشید

    پاسخ:
    دوست عزیزم من پشت اسم خودم حرف میزنم و به آدمایی مثل شما جرات میدم نقدم کنید و درباره شهرم حرف بزنید ، این حداقل کاریه که جراتش رو دارم و برای شهرم دارم انجام میدم پس شعار نمیدم ....
    ماشین من 206 نیست که مصرفش پایین باشه مصرفش در 100 کیلومتر 8 است و با یه حساب سرانگشتی 300 کیلومتر مسیر را 24 لیتر مصرف میکنه و با برگشتش 48 لیتر و با داخل شهر 4 روز 80 لیتر که میشه 80000 تومن ....
    میگید من چرا پیگیری نمیکنم و .... مگه من کی هستم ، یه شهروند ساده مثل شما ، خود شما برای شهرت چکار کردی که همه رو متهم میکنی حتا جسارت کنار زدن نقاب و حرف زدن را هم نداری دوست عزیز من
    به جای فکر تخریب دیگران فکر خودت و شهرت باش که اکثر شکست شهرما از همین تنگ نظری هاست
    سلام
    حرفاتون همه درست ...
    حالا سوغاتی چی خریدی برا من :)
    پاسخ:
    سلام عزیز دل
    قارچ آوردم
    ولی نیومدی داشت خراب میشد خودم خوردم :)
    با مطلب جدید دادو ستد منتظر نظرتم

    پاسخ:
    حتما خدمت میرسیم
    من متوجه شدم. فقط رفاه رو از این جهت عرض کردم که اگر اینجا رو خوندند تشویق بشند برای گسترش محصولات و تخفیفاتشون:)
    پاسخ:
    ممنونم کمش جان
    آخه منم فقط زورم به شما میرسه خوب :)
    حرف کاملا بجایی زدین
    خرید کردن از خونسار مثل انحصاری کردن صنعت خوردوست.که از جیب مردم برای پیشرفتش هزینه میکنن و روز به روز وضعیتش داغون تر میشه.
    کاسب باید خودش سعی کنه از دست اول و باقیمت پایین خرید کنه تا بتونه توی رقابت برنده شه!
    حالا اینکه سه شنبه بازارو تخته کنید یه پاتون رو از خونسار بیرون نزارین که آقایون کاسب شن ، دیگه ازون حرفاس :)

    ولی خدایی گاها جوگیرم میشیم ، مرغ همسایمون عقاب میشه :))
    پاسخ:
    وقتی یه مدت تو تنگنا باشی حیاط خلوت یه خونه برات میشه بهشت
    خوب اگه طرحی برای این کار ریخته بشه که خیلی خوبه ولی این را هم باید بدانیم که در شرایط کاسب های خرده پا بدجوری ورشکست می شند.
    ولی در شهرهای بزرگ تر این فروشگاه ها خیلی روی کاسبی های کوچک تاثیر ندارند. چون جمعیت زیاده
    پاسخ:
    این طرح اتفتقا میتونه به کاسبی ها رونق بده با جذب خریدار از شهرهای دیگه و با نگاه اجناسی که ارایه نمیشوند

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی