خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من
آخرین نظرات

اندر حکایت مسئولین شهر 2

کامران میرمحمدی | چهارشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۳۹ ق.ظ


این بار روی صحبتم با نماینده عزیز است ، نماینده ای که مردم خوانسار با تمام وجود و یکپارچه آن را حمایت کردند تا رای لازم را به دست آورد و صاحب کرسی نمایندگی شد ، تکرار میکنم همه مردم ، چه مردمی با ایده های راست گرائی ، چه آنها که چپ گرا بودند و چه آنها که هیچ گرایش سیاسی نداشتند و دلشان برای شهرشان خوانسار می تپید . همه آنها یکدست شدند و یک صدا یک همشهری مومن و دلسوز شهر را صدا زدند و زمانی که موفق شدند برق شادی در چشمانشان دیده میشد که همگی در ذهنشان خوانساری را میدیدند که دارای یک متولی همشهری شده و سیل امکانات و بودجه است که به سمت شهرشان واریز خواهد شد و ....

یادم می آید اوایل انتخاب ایشان همه امیدوارانه به شهر نگاه میکردند و به محض ورود ایشان به شهر گوئی فرشته نجات شهر آمده و ....

بعد از دو سال و نیم مجددا نگاه مردمم را دنبال کردم ، دیگری بارقه امیدی در چشمانشان نیست ، دیگر امیدی به بهبود وضعیت ندارند ، دیگر وقتی ایشان می آیند دنبال فرشته نجات نیستند حتی برخی نگاهشان عکس شده و .....

به سبب نسبت فامیلی بنده با ایشان مراجعات بسیاری دارم که یا درد دل میکنند و یا کاری را درخواست میکنند.

طیفی از مردمم که اکثرا جزو بزرگان و فرهیختگانند گلایه از حمایت بی حد و حصر ایشان از فرماندار عزیز دارند ، میگویند مگر ایشان نماینده مردم نیستند ؟! مگر وظیفه ایشان حمایت از نظرات مردم نیست ؟! مگر چه منافعی از مردم در ابقاء ایشان مستتر است که اینگونه تمام قد بدون در نظر گرفتن طیف وسیعی از مردم شهر اینگونه کارهای اصلی را فراموش کرده و از ایشان حمایت میکنند ؟! مگر نه اینکه بخش اعظم آراء ایشان از همین مردمی بوده که اینگونه برایشان بی اهیت شده اند ؟! مگر وظیفه نماینده دفاع از خواسته مردم نیست و .....

طیف دیگری که مردمی هستند که فرزندانشان بیکار هستند و چرخ زندگی فرزندانشان نمیچرخد و دچار افسردگی و مشکلات خانوادگی و ..... شده اند . میگویند مدت زمان کوتاهی جناب آقای محرابیان وزیر صنایع بودند و گامهای بزرگی برای شهرشان برداشتند که اگر مجال داشتند خوانسار از این معضل رها میشد ولی ..... چرا ایشان که نماینده مردم هستند ادامه مسیر ایشان را محکم نرفتند که معضل بیکاری در این شهر ریشه کن شده و رونق بیشتری به شهر داده شود ؟! کارخانه چاپ ، کارخانجات بسیاری که بعلت عدم حمایت دولت نیمه کاره رها شده اند ، شهرک صنعتی مرده شهر که با ورود به آن احساس ورود به شهر مخروبه به انسان دست میدهد ، کارخانجات بسیاری که چند وقتی است که قفل تعطیلی بر درب آنها خورده ، ....

میگویند آیا نمیشد تلاش بیشتری کرد که اینها به حرکت درآیند ؟! میگویند کدام تلاش برای حرکت آنها شده ؟! میگویند تلاشی که برای برخی کارخانجات گلپایگان شده اگر در این شهر هم میشد اینگونه نبود که میبینیم .....

طیف دیگری از تقسیم نگاه ایشان بین خوانسار و گلپایگان رنجورند . میگویند هر چه باشد همشهری ماست ، ولی اکثر وقتش در گلپایگان است ، در سایت ایشان نود درصد اخبار از شهرهای گلپایگان و گوگد و .... است ، میگویند با اینکه منزل پدریشان خوانسار است ولی محل استقرارشان گلپایگان است و ....

جناب آقای سید محمد حسین میرمحمدی ، نماینده عزیز ، پسر عمه بزرگوارم ، روحیه مومن و زحمتکش شما را من میدانم ، ولی مردم شهر احساس نزدیکی خود را به شما از دست داده اند ، شاید درگیری زیاد کاری باعث این دوری شده ولی هشدار دوستانه من را بپذیرید تا دیر نشده ، با مردم باشید ، در کنار مردم باشید با آنها گفت و گو کنید حتی با مخالفان ، به مردم نزدیکتر شوید ، تلاشهایتان را که برای مردم انجام داده اید به آنها نشان دهید ، ....

در یک جمله بگویم : این احساس دوری نه تنها برای این دوره و دوره آینده خطرساز است بلکه کل آینده را تحت تاثیر قرار خواهد داد و در بردن نام نیک برای آینده موثر و تعیین کننده است

پیروز و پایدار باشید

 

  • کامران میرمحمدی

نظرات  (۸)

  • علی معصومی
  • سلام خدمت جناب میر محمدی عزیز ( آقا کامران )
    یکی از تجربه های من توی انتخابات مجلس عملکرد نماینده در سطح شهر و کشور این بود که بجای تبلیغات و تشویق مردم برای رأی به یک کاندید مردم رو توجیه کنیم که رای اشتباه ندند یعنی مردم رو توجیه کنیم که فقط خوانساری بودن مهم نیست مهم ترین فاکتور دید درست یک نماینده از کشور و شهرش باشه که مهم تر از همه کشوره چون اگر کشور مسیر درست رو بره شهر هم پیشرفت میکنه
    خودم یکی از افرادی بودم که برای جناب میرمحمدی تبلیغات زیادی انجام دادم ولی فقط بخاطر این بود که چشم روی همه چیز بسته بودم و فقط میخواستم نماینده شهرم رای بیاره که یکی از بزرگترین اشتباه هایی رو که میتونستم انجام دادم
    پاسخ:
    سلام علی جان
    من هم با حرفهاتون موافقم و کار اصلی نماینده توی مجلس و کارهای کشوریه 
    اما برای این از شهرستانهای مختلف نماینده انتخاب میشه که درد مردم اون منطقه هم شنیده بشه وگرنه دویست و خورده ای انسان فرهیخته بدون درنظر گرفتن محل زندگی یا تولد اونها انتخاب میشدند
    در کل نگاه در زمان انتخاب باید فراتر از محلی و قومی باشه و من کاملا با این حرف موافقم
    راسه واژه بخدا :(

    سلام

    آقای میرمحمدی اگر شما در شورای شهر رای آوردی بخاطر فامیلی با ایشان بود نه شخص شما که همسایگانتان از بزرگواری شما تعریفها دارند

    ما مردم شهر توقع دارند ه براشون کار و زن و خونه و ... این چیزا بدند که در حد اختیارات ایشون نیست

    سوم دو نماینده خوانسار بعد از اتقلاب زمانی رفتند مجلس که کفگیر ته دیگ بود...

    در آخر شما از کجا میدانید که ایشان کاری نکردند ایشان خودم از یکی از کارهاشان که تاسیس یک موسسه مهم بود با خبرم

    لطفا برای خود شیرینی مطلب وارد خوانسار نیوز نکنید

    بهتره به شغل مهندسیتون برسید مثل من و این کارها را به افراد  باتجربه و مردم دار بسپارید

    میدونم نظر منو نمیذاری ولی دلم خنک  میشه

    پاسخ:
    سلام عزیزم
    خوشحالم که یه همکار برام نظر گذاشت
    همسایگان به من لطف دارند و تعریف که از من میکنند نشان از شخصیت والایشان دارند
    نظر شما هم محترم است و خنک شدن دل شما هم باعث خشنودی من
    ضمنا وارد کردن مطلب در خوانسار نیوز در توان من نیست و مدیر آن سایت جناب آقای دهاقین میباشند
    پاینده باشید و دلسوز
    این هشدار رو بهشون میفرمودید که کسانی که به ایشون رای دادند حقی بر گردن فامیلتون گذاشتند نکنه جایی این حقوق اونقدر زیاد بشه که دیگه کاری از پیش نره.
    نماینده یک شهر خیلی فراتر از اینها میتونه کارانجام بده خیلی بیشتر.
    من از اعتقادات و دینداری فامیلتون کاملا خبر دارم. اما بهشون بگید نامه امام علی رو به مالک وقتی که حاکم مصر شد رو حتمن بخونند. یعنی هر روز مرور کنند.
    پاسخ:
    شما که اینقدر در دین مطلعید و نامه امام علی (ع) را بارها مرور کرده اید لابد از تمام کارهای ایشون به ریز مطلعید که ایشان را متهم به کم کاری میکنید ، اگر اینگونه است ما را هم در جریان امور بگذارید.
    پیروز باشید
    از عملکردها مشخصه که کی کار انجام داده .توی این دوسال خونسار چه تکونی خورده؟ کدوم مشکل حل شده؟ مشکل اشتغال جوونا مرتفع شده؟
    وضعیت اداره ارشاد خونسار چرا اینطوره؟
    کارخونه های خونسار از تعطیلی دراومده؟ وضع معیشتی مردم خوانسار بهتر شده؟
    چرا باید شبیه کبک بشیم؟
    جانبداری شمارو از فامیلتون اصلن نمیفهمم.
    حالا پسر عمه شما شب تا صبح نخوابه یا اصلا دم به دیقه تو مجلس و وزارت کشور باشه، وقتی من توی شهرم هیچ خروجی از عملکرد ایشون نداشته باشم میفهمم که کار انجام شده یا نه؟
    من نه آدم جانماز آبکشی ام نه آدمی هستم که وقتی نتونم کاری انجام بدم اصلا وارد اون عرصه نمیشم. پسر عمتون نمیتونست کار کنه حقوق برای خودش درست نمیکرد یعنی اصلن کاندید نمیشد حالا که شده باید درست کار کنه.
    پاسخ:
    زندانی عزیز بهتره لفظ فامیل رو هی به کار نبرید که احساس جانبداری بی دلیل از طرف من بهتون دست نده چون دیدید که بنده انتقاد تندی به ایشان کردم
    دوست بزرگوار ، وظایف اصلی نماینده شهر رو همه ما میدونیم ولی توجه به شهر و همشهری لازمه که اون رو هم قبول دارم .....
    کدوم خروجی رو در کدوم شهر از کدوم نماینده در این دو سال دیدید که ایشون رو اینجوری به باد انتقاد گرفتید ؟!
    همه ما مشکلات کشور رو میدونیم پس انتظار اینکه ایشون یک تنه تمام مشکلات شهر رو برطرف کنه و خونسار رو مدینه فاضله کنه به نظرم انتظار بیجایی است
    یه کم فکر کنیم ، بپرسیم و مستدل حرف بزنیم بهتر نیست ؟! شاید اطلاعات ما کم باشه پس بهتره با احتیاط بیشتری حرف بزنیم استاد ، شاید کارهایی شده و ما نمیدانیم
    پس خواهشن کارهایی که شده شما بگویید که من بی اطلاع متوجه بشوم.
    چون نماینده های قبلی همشهری نبودند می شد این برداشت شود که حس تعصب داشتن به شهر باعث شود که برای خوانسار کار انجام نشود. پس ما به دلیل خوانساری بودن ایشان بیشتر محق رسیدگی بودیم.
    کی گفته یک تنه؟
    بخواهند. کم نیروی مبتکر در خوانسار نیست که ایشان میتوانستند با درایت چینش کنند.
    در بحث اداره ارشاد ایشان میتوانست کاری بکند اما نکرد.
    مهندس عزیز هیچگاه کسی مثل من انتظار مدینه فاضله ساختن را ندارد.
    شما خوب میدانید خوانساریها همیشه به کم قانع بوده و همیشه احساس رضایت دارند.
    واقعن هیچ شهری در این دوسال هیچ خروجی از نماینده شهرش نداشته؟ پس وامصیبتا و واحسرتادارد این مجلس...
    پس حالا که شما بزرگوار به این نتیجه رسیده اید که مستدل حرف بزنیم خواهشن اقدامات نماینده محترم را ذکر نید تا اینجانب قضاوت بیجایی نکنم.
    در ضمن لفظ استاد خیلی بزرگتر از کسی همچون من است. لطفا از لفظ استاد برای من استفاده نکنید.
    من همان زندانی ام با همان ویژگی های همیشگی...
    انتقادم از باب اصلاح است نه تیشه زدن بر ریشه خودی!
    مانا باشید و جاویدان
    پاسخ:
    من هم اطلاعاتم کمه وگرنه انتقاد نمیکردم ولی با احتیاط بیشتری انتقاد میکنم و همه چیز را زیر سوال نمیبرم .
    در عرایضم نوشتم که قرار است ایشان نشستی داشته باشند و توضیحاتی بدهند و کارهایشان را به ما معرفی کنند پس بهتره تا اون موقع کمی با احتیاط بیشتر انتقاد کنیم تا اطلاعاتمون تکمیل بشه
    بحث ارشاد هم بهتره صبر کنیم سوال کنیم جواب بشنویم بعد قضاوت کنیم
    من به کم قانع بودن مقید نیستم چون لیاقت خوانساری بالاتر از این است ولی باید بتوانیم و انتظار داشته باشیم
    به دلسوز بودن شما ایمان دارم ولی احتیاط در نقد شرط عقله دوست من
    به قول خودتون مانا باشید
    ضمن عرض سلام به دوستان خوانساری ؛چند نکته قابل ذکر به عرض می رسد: - وی نماینده 2 شهرستان است و نباید بصورت ناسینالیستی نماینده را منحصر نمود به «نماینده خوانسار» چرا که در غیر این صورت مردم شهر همجوار نیز در دور بعد همینگونه فکر می کنند،- مشکل نماینده فعلی این نیست که برای خوانسار کار نکرده ، چرا که برای گلپایگان نیز کار خاصی نشده است و این کارخانه ها هم همگی مربوط به 15 یا 20 سال پیش است و همگی هم در حال تعطیلی یا ورشکستگی هستند- متاسفانه هرکس فقط مشکلات خودش را می بیند در حالی که در گلپایگان نیز اگر بیکاری بیشتر از خوانسار نباشد کمتر نیست - و دراخر اینکه مشکل تورم و بیکاری ورکود و... مربوط به کل کشور است و نماینده نیز چندان کاری ازش بر نمی آید پس بیایید کلی و عمومی فکر بکنیم و فقط شهر خودمان را نبینیم .
    پاسخ:
    همشهری عزیز
    اگر هر ایرانی مشکلات خود را دیده و پیگیری کند آبادی در راه خواهد بود
    ولی اگر همه ما کلی گوئی و عمومی گوئی را پیش بگیریم به نظرم مشکل سخت تر حل خواهد شد
    در هر صورت از ابراز نظرتان سپاسگذارم
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    جناب میر محمدی  سلام از هوشمندی ودرک درستتون از مسائل خوشنودم مخصوصا از اینکه به درستی تشخیص دادی این آقای زندانی که اضهار فضل میکنه ومیخواهد شهر رو ** *** **** کسی نیست جز ***** **** که شنیدیم این روزها داره دست وپا میزنه **** ***** رو کله پا کنه وخودش بشه **** **** الفاتحه
    پاسخ:
    دوست عزیزم
    با نظر شما موافق نیستم و اسمی که به کار بردید قطعا نادرست بود
    لطفا قبل از اطمینان حاصل کردن از مطلبی آن را حتی از ذهن خود نگذرانید چه رسد به اینگونه بدبینی
    در مورد زندانی هم من از نظرات خوبشون همیشه استفاده میکنم و به نوعی در برخی جهات راهنمای بنده نیز هستند

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی