خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من
آخرین نظرات

شهردار آینده خوانسار کیست ؟

کامران میرمحمدی | سه شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۳، ۰۹:۱۹ ق.ظ

بیش از 20 روز از استعفای شهردار محبوب و مردمی ( جناب آقای سید حسن شفعتی ) میگذرد ولی شورای محترم شهر خوانسار هنوز تکلیف این کرسی را مشخص نکرده اند !

این به معنای 20 روز سردرگمی یک شهر ، 20 روز بلاتکلیفی در عمران شهر ، 20 روز بلاتکلیفی در ارگان مهمی به نام شهرداری ، 20 روز بلاتکلیفی در صندلی که یکروز آن میتواند تغییرات بزرگی در شهر را تصمیم سازی نماید و ......

در ذهن خودم دنبال دلیل میگشتم که تا هفته گذشته را انتخابات هیئت رئیسه شورای محترم شهر دیدم و مشغول بودن ذهن دوستان شورا به این مطلب .

از هفته گذشته تاکنون نیز درگیری های ذهنی و مشغولیت های پس از تعیین هیئت رئیسه جدید .....

ولی در کنار این مطلب شاید بهتر بود گزینه هایی در نظر گرفته میشد و از آنها برنامه خواهی میشد و حداقل هرکدام از این عزیزان چند نفر را در آستین داشتند و تکلیف شهر را مشخص میکردند .

به نظر میرسد به لحاظ قانونی این انتخاب میبایست توسط اعضاء محترم شورای شهر صورت بگیرد ولی ظواهر امر نشان از تاثیراتی بر تصمیم گیری این عزیزان دارد که گزینه های مطرح برای این پست را تعداد انگشت شماری میسازد که از همان ابتدای استعفا در دهان مردم میچرخید و زمزمه میکردند .

گزینه هایی که جزو مسئولین شهر بوده اند و چنانچه میخواستند خودی نشان دهند در سمت فعلی خود توان نمایش خیلی کارها داشتند ولی شواهد نشان از عملکرد معمولی و خارج از معیارهای (به قول حاج حسن شفعتی ) جهادی دارد و با کمی دقت در حوزه تحت مدیریتشان میتوان اشکالاتی با چندین سال قدمت را یافت .

به هر حال با دانستن این مطلب و حس کردن اعمال نظرات غالب بر شورای محترم شهر ، بر خود لازم دانستم قدم پیش گذاشته و بدعتی در این زمینه گذارده و با نامه ای که در ذیل مطلب درج کردم توان خود برای احراز این پست را به نمایش گذاردم تا کسانی که خود را در این سمت توانا میدانند پا پیش نهاده و با ارائه رزومه خود کار را برای عزیزان شورای شهر تسهیل کنند و در روند تصمیم گیری این عزیزان را یاری دهند .

در تاریخ سوم شهریورماه در جلسه شورای محترم شهر شرکت کرده و نامه زیر را تقدیم این عزیزان کردم :

 

((  شورای محترم شهر خوانسار

با سلام و درود

اینک که شهردار محبوب و دلسوز شهرمان بدلیل کسب مدارج بالاتر صندلی خود را ترک گفت مسئولیت سنگینی به دوش شما گذاشت . چنانچه خدای ناکرده در این امر خطیر کوتاهی کرده و به نادرستی تصمیم اتخاذ کنید دِین مردم یک شهر را به گردن خود گذارده اید . مردم شهری که به شما اعتماد کرده و شما را امین خود قرار داده اند ، به شما اعتماد کرده اند که به جای آنها تصمیم بگیرید ، شهرشان را از رکود ، بیکاری ، خودکشی جوانان و .... نجات دهید .

چنانچه حضرت علی (ع) میفرمایند : <<هر کس فردی از مسلمانان را به کار گیرد حال آنکه می‌داند در میان آنان افرادی سزاوارتر و آگاه‌تر وجود دارد، او در حقیقت، به خدا، رسول او و تمامی مسلمین خیانت کرده است.>> (الغدیر، علامه امینی: ج8ص291)

مبادا که خدای ناکرده مردم و مسئولیتتان را فراموش کرده و تصمیم نادرستی بگیرید که بدانید تصمیم نادرست در زمینه انتخاب شهردار نام نیک را در این دنیا و عاقبت به خیری در آن دنیا را از شما خواهد گرفت .

در حدیث دیگری این حضرت میفرمایند : << و ان عملک لیس لک بطعمه و لکنه فی عنقک امانه >>      
همانا پست و مقام برای تو وسیله آب و نان نبوده،بلکه امانتی بر گردن تو است.


در احادیث اسلامی همواره تاکید شده است که در انتخاب افراد به صلاحیت علمی و توانایی آنها دقت و توجه بیشتری شود و هرگز کسانی را که از نظر علمی ضعیف اند و آگاهی های لازم را ندارند بر کاری نگمارند زیراکه چنین کاری بزرگترین خیانت به جامعه اسلامی است.

حضرت علی(ع) در نهج البلاغه، خطبه 172 می فرمایند: << ای مردم همانا سزاوارترین مردم به این امر (خلافت و زمام داری) کسی است که توانا ترین آنها بر اجرای امور و داناترین بر فرمان خداوند در فهم مسائل باشد >>  (خسروی، 1378،صص40-39(

یکی از مؤثرترین عوامل موفقیت کارگزار و مدیر در تشکیلات و سازمان، تجربه و سابقه کاری وی می باشد. مدیر و مسئول با تجربه، بسیاری از نابسامانی های سازمان خود را سامان می دهد و بالعکس مدیر و مسئول بی تجربه و بدون سابقه، تشکیلات سازمان یافته را متلاشی و پراکنده خواهد نمود . امام علی(ع) در نامه به مالک اشتر می فرمایند: <<افراد با تجربه را به عنوان کارگزار انتخاب نما>>    )قوچانی،1374،ص 82(

امیر المومنین در نامه به مالک اشتر، یکی از شرایط واگذاری مسئولیت ها را «کفایت» می داند و می فرمایند: << ای مالک در بکارگیری کارمندان و کارگزارانی که باید زیر نظر تو کارکنند هیچگونه واسطه و شفاعتی را نپذیر مگر شفاعت کفایت و امانت را >> (خسروی،1378،صص42-41)

حضرت علی علیه السّلام در فرازی دیگر از نامه خود به مالک اشتر، گزینش کارکنان را مورد توجه قرار می دهند و تأکید فراوان بر رعایت اصل شایسته سالاری می کنند :
در گزینش کارکنان براساس آزمون و امتحان از آنان عمل کن و براساس اعطاء و بخشش ، و بر پایه دلخواه خود به کار نگمار.                                                                                

در اینجا حضرت علی علیه السّلام تأکید دارند که واگذاری مسئولیت به کارکنان دولت نباید براساس معیاری غلط چون حاکمیت رابطه بر ضابطه باشد.در واقع در گزینش کارکنان دولت باید ضابطه جایگزین رابطه شود و اساس آن بر امتحان صلاحیت و آزمایش شایستگی شغلی افراد باشد.

زیرا واگذاری مشاغل و مسئولیت ها بدون رعایت اصل شایسته سالاری و صرفا بر اساس اعطاء و بخشش و از روی دلخواه و هوی و هوس ، شاخه ای از شاخه های ظلم و خیانت است .

اینک که الگوی بسیاری از مسلمانان فرهیخته حضرت علی (ع) میباشد و اینجانب نیز سعی در یادگیری این منش داشته  و پیروی از این بزرگوار را در سیره خود قرار داده ام به فرمایش دیگر ایشان که میفرمایند : << اگر در کاری تخصص و توانایی داری میبایست مطرح کرده و خود را معرفی نمایی ، چنانچه در کاری توانایی داری و مطرح نکنی خیانت کرده ای . >>  عمل کرده و توانایی خود در احراز پست شهردار شهر خوانسار را خدمت شما اعلام کرده و تقاضامندم در انتخاب گزینه ها به رزومه اینجانب که به پیوست میباشد توجه نموده و در مقایسه با دیگر گزینه ها مد نظر قرار دهید .

امیدوارم با درایت شما بهترین گزینه به این سمت گمارده شود .

در پایان لازم میدانم به عرض برسانم اینجانب به لحاظ درآمدی نیازی به این پست ندارم و به حمدالله در حال حاضر حداقل درآمد ماهیانه من حدود سه برابر حقوقی خواهد بود که به شهردار داده میشود و در صورت احراز این پست به سبب مشغله بسیار کاری  این درآمد را از دست خواهم داد .

به لحاظ جایگاهی و مقام نیز به این پست نیازی ندارم چونکه در طول 17 سال تجربه کاری حداقل 14 سال آن در پستهای مدیریتی بالا بوده و بیش از 30 مسافرت کاری و تفریحی به کشورهای مختلف داشته و مدیریت بیش از 150 پرسنل را داشته ام .

به لحاظ سیاسی نیز نیازمند این موضوع نمیباشم و ذاتا از مسایل سیاسی گریزان بوده و علاقه ای به این موضوع ندارم و آزاد بودن و نداشتن قیدهای سیاسی را ترجیح میدهم .

فلذا مطرح کردن این موضوع را فقط بر خود تکلیف میدانم و میخواهم بگویم قلبم برای شهرم همواره میتپد و سربلندی خوانسار آرزوی من است .  

 

                                      با آرزوی موفقیت روزافزون

                                         سید کامران میرمحمدی

                                      دوم شهریورماه 1393   ))


                                                                 

نام : کامران             نام خانوادگی: میرمحمدی


سال تولد : 1353                  تلفن تماس : ...........

میزان تحصیلات : کارشناسی ارشد مهندسی برق

محل سکونت : شهرستان خوانسار

سوابق کاری

مدیر عامل شرکت برق آسا پیمانکار شرکت مخابرات اصفهان در زمینه پروژه های مخابراتی ( بزرگترین پروژه خدماتی شرکت مخابرات استان اصفهان )

(حدود سه سال )

سال 1374 لغایت 1378

مدیر مسئول راه اندازی تاسیسات نیروگاه 1300 مگاواتی شازند اراک در زمان کامیشنینگ و راه اندازی  این نیروگاه

(حدود یک سال)

سال 1379 لغایت 1380

رییس اداره شیفت نیروگاه 1300 مگاواتی شازند اراک

(حدود دو سال )

سال 1380 لغایت 1382

معاونت مدیر طرح راه اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی دماوند تهران در سازمان توسعه برق ایران

(حدود یک سال)

سال 1382 لغایت 1383

مدیریت عامل شرکت سبزاندیشان در زمینه تجارت خارجه با کشورهای چین ، ترکیه ، هندوستان ، امارات ، ...

(حدود شش سال)

سال 1383 لغایت 1389

مدیر کارخانه شرکت رسا قطعه خودرو جاهد ( از قطعه سازان صنایع خودرو سازی کشور نظیر سایپا ، ایران خودرو و گروه بهمن )

 

(حدود چهار سال )

 

سال 1389 تا کنون

((کارهای جانبی)) مدیر پروژه عملیات خاکبرداری پتروشیمی برزویه عسلویه بمدت 8 ماه ، نایب رئیس دفتر نظام مهندسی خوانسار (در حال حاضر حدود دو سال) ، ناظر ارشد تاسیسات مسکن مهر خوانسار(حدود یکسال )  ، ناظر برق پروژه بیمه خوانسار(حدود یکسال )  ، پیمانکار ساخت 6 واحد مسکن کارکنان(در حال حاضر )   و ..... نیز انجام شده است .  

در زمان های یاد شده در نیروگاه سابقه مدیریت بر 145 پرسنل فوق دیپلم به بالا و در زمان مدیریت کارخانه رسا قطعه سابقه مدیریت بر 150 پرسنل را داشته ام .

 

در پایان آرزوی توفیق برای این عزیزان داشته و امید به بهترین انتخاب از طرف ایشان

 


 

  • کامران میرمحمدی

انتخاب

انتخابات

خوانسار

شهردار

نظرات  (۸)

به نظرم کار خیلی خوبی کردید که خودتون رو در معرض انتخاب قرار دادید. این  نشان از اعتماد به نفس شما داره و قاعدتا اعضای شورا هم باید شما رو با سایر گزینه‌ها مقایسه کنند و در آینده هم پاسخگوی انتخابشون باشند. 
خیلی خوب خواهد بود اگر اعضای شورا سایر گزینه‌ها رو هم به صورت علنی اعلام کنند و دلایلشون برای انتخاب رو بیان کنند. به نظرم این اوج پاسخگویی و احترام به رای مردم تلقی میشه.
پاسخ:
ممنونم کمش جان
  • امیر صانعی خوانساری
  • جناب میرمحمدی بسیار خوشحالم از این کارتون و همینکه قدمی نو برداشتید.
    ولی خیلی بهتر بود در نامه از سخنان حضرت علی کمتر استفاده میکردید. متأسفانه در فضای اداری کشور گویا القا شده برای پیشبرد امور از دین و ائمه بهره ببرند.
    من هم منکر توانایی های شما نیستم و نبودم ولی به استفاده بیش از حد از سخنان ائمه در یک نامه شخصی-اداری منتقد هستم. پوزش من رو هم بپذیرید.

    و امیدوارم در شهر هرکسی که پست شهرداری را از آن خود کرد با تمام قوا برای عمران و آبادانی شهر قدم بردارد. (هرچند من خودم با نیروی متخصص موافق هستم و همون روزهای اول با چندتن از دوستان به دیدار آقای اسحاقی رفتیم و براشون آرزوی موفقیت کردیم)
    پاسخ:
    امیر عزیز سلام
    ما مسلمانیم و الگوی ما رهبران دینی ما هستند 
    برای شخص من فرمایشات حضرت علی (ع ) در بسیاری از کارها الگو بوده به همین جهت از جملات گهربار ایشان استفاده کردم 
    ضمنا من فکر میکنم چگونگی استفاده از این جملات باید مورد نقد باشد نه صرفا استفاده از آنها
    در هر صورت از دیدگاه منصفانه شما صمیمانه سپاسگذارم
    سلام آقای مهندس
    بسیار خوشحالم از جسارت و سنت شکنی شما
    و البته یاداوری بعضی نکات به شورای عزیز . هرچند ما هم شورا را عالم به موارد ذکر شده می دانیم ولی یاداوری همیشه خوب و پسندیده بوده و هست. به امید موفقیت روز افزون
    و اما مجموعه شورا : سکوت مردم و جوانان در فضای حقیقی و مجازی بعضا به معنای رضایت از تصمیمات شما نبوده و نیست بلکه هدف ایجاد فضای آرامش برای شماست تا انتخابی درست داشته باشید .
    اما باید بدانید بعد از انتخاب رسمی شهردار باید شفاف سازی کنید و گزینه ها ، برنامه های گرفته شده از آنها و ... را به مردم بازگو کنید و دلایل موثق و محکمی برای انتخاب خودتان داشته باشید ..........( وظیفه ی مردم است از بعضی موارد اطلاع داشته باشند . الی ماشالله سایت شورا هم سنگ تمام گذاشته !!)


    پاسخ:
    سلام
    ممنونم از بزرگواری شما
    درود بر مهندس بزرگوار
    توی چند روزی که مزاحمتون بودم واقعا به شخصیت والای شما پی بردم، این رو نه تنها در روی شما بلکه پشت سرتون هم همیشه گفتم و میگم، قصد چاپلوسی ندارم اما واقعا شخصا به شما افتخار می کنم و افسوس میخورم که شما در شورا نیستید که البته بهتر که توی این شورا نیستید!
    امیدوارم شما به عنوان شهردار این شهر انتخاب بشید چون کاملا نسبت به شما شناخت پیدا کردم

    مووووووووون نیکردان مهندس :)))
    پاسخ:
    درود و سلام بر داداش عباس گلم
    منم تو این چند روز علاقه عمیقی به شما پیدا کردم
    ممنون از تمامی محبتاتون

    فدای شما
  • حقی- کارشناس مسائل شهری
  • ضمن تحسین اقدام شما در بیان توانمندی هایتان، از فرصت استفاده کرده و به نکته ای اشاره میکنم و آن اینکه:

    با کدام برهان برخی افراد (که تریبون در دست دارند)، اقدامات چند سال اخیر شهرداری را «جهادی» میخوانند؟ آیا ساخت و سازهای صورت گرفته در این سالها با چشم انداز شهر سازگار است؟ آیا تا کنون کسی به این موضوع فکر کرده است که هزینه اقدامات عمرانی شهرداری از چه طریق تامین شده است؟ روند سریع و محسوس تخریب باغات از کجا نشات گرفته است؟ چرا در حالی که بسیاری از باغات مثمر شهر به دلایل مختلف رو به نابودی هستند، شهرداری طرح «کاشت 3 نهال به ازای هر شهروند» را مطرح میسازد که بر هزینه های جاری شهرداری نیز می افزاید؟ شهرداری برای دستیابی به درآمدهای پایدار تا کنون چه اقدامی انجام داده است؟ و صدها سوال بی جواب دیگر.

    بنابراین، این تفکر که ملاک انتخاب شهردار جدید بر ادامه اقدامات (اصطلاحا جهادی) شهردار قبل قرار داشته باشد به نظر غیرمنطقی است، مگر آنکه اقدامات شهردار سابق توسط متخصصین امر، ارزیابی شود و صحت و آینده نگری آنها مورد بررسی و تایید قرار گیرد.

    پاسخ:
    سلام عرض میکنم
    آقای حقی عزیز ضمن تشکر از ابراز محبت شما لازم است به عرض برسانم رضایتمندی اکثریت مردم شهر نشان از عملکرد درست شهردار قبل دارد
    در هر مدیریتی قطعا کاستی هایی وجود دارد ولی عملکرد درست ایشان غالب بوده است که رضایتمندی حاصل شده است
    بسیار خرسندم که به بنده بزرگواری داشتید و مطالب وبلاگ من را مطالعه فرمودید
    شهر نیازمند کمک و مشاوره متخصصینی چون شما میباشد
    لطفا از دانسته های خود ما را بیشتر بهره مند سازید
    پیروز باشید
    درود بر شما و حرکت شایسته اتان

     برای شما آرزوی موفقیت میکنم و امیدوارم از شایستگی های شما بیشتر در سطح شهرستان استفاده بشه

     در هر کاری در شهرستان از شما حمایت میکنیم


    پاسخ:
    سلام و درود
    سپاسگذارم از لطف شما
  • محسن زمانی دوست
  • سلام  مهندس جان  کار شما شایسته تقدیر است و در مدیر و مدبر  بودن شما هیچ شکی نیست با آرزوی کامابی و سعادت روز افزون شما
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز و بزرگوارم
    از ابراز لطف و محبت شما صمیمانه سپاسگذارم
    پاینده و پیروز باشید
    با عرض پوزش به نظر من شما یکم دچار خود بزرگ بینی هستید ، اگه قرار بود خبری باشه شما تو شورا رای میوردید و همه هم دیدند روز اخر برای رای جمع کردن به چه ابزار هایی متوسل شدید ، نکته بعدی در مورد برکناری فرماندار قبلی بود که شما از ارو همین حس خود بزرگ بینی نامه ای به پسر عمتون نوشتید.
    پاسخ:
    دوست عزیز و محترم 
    نظر شما برای بنده قابل احترامه ولی امیدوارم یک مقدار منصفانه تر به قضایا نگاه کنید
    برای رای آوردن به ابزار خاصی روی نیاوردم ولی کاش بقیه رقبا را هم دیده بودید و قضاوت منصفانه تری میکردید که تعداد معدودی از دوستان چه کردند 
    در کل من به رقابت جوانمردانه معتقدم 
    در مورد نامه به نماینده نیز بعنوان یک خوانساری وظیفه خود دیدم این کار را بکنم که اگر نتیجه داشت یا نداشت مهم نیست مهم انجام وظیفه بود 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی