خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من
آخرین نظرات

نظافت شهری

کامران میرمحمدی | سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۳، ۰۲:۱۹ ق.ظ

به نظرم یکی از وظایف شهردار محترم شهر ، مدیریت بر نظافت شهری باشد که متاسفانه نگاه کمرنگی در این روزها به آن میشود . بطوریکه برگ های درختان زیبای خوانسار خیابان ها را از مشکی به زرد تبدیل کرده اند و اینقدر روی هم جمع شده اند که گوئی شهرداری تصمیم دارد فرش زرین نرمی   زیر پای مردم و خودروها پهن کند و سیاهی آسفالت را با زردی زیبای برگ ریزان فصل خزان عوض کند و با این کار جلوه توریستی شهر را افزایش دهد .



البته برخی کاسب های شهر کم لطفی کرده و این فرش را پاک میکنند . فرشی که شهرداری عزیزمان کلی زحمت کشیده تا آن را پهن کند و کلی روی جنبه جذب توریست آن کار کرده است .


حتی این زیبایی را با شهر همجوار مقایسه نکرده و دقت شهردار محترم به این فرش زیبا را مورد توجه قرار نمیدهند . در آن شهر با اینکه کلی درخت چنار مثل ما وجود دارد شهرداری هنوز به فکر سیاهی آسفالت و کوچه هاست و به فکر فرش زرین کلفت زیر پای عابرین و زیر چرخهای ماشین ها نیست که استهلاک لاستیک و کفشهای مردم کمتر شود .


البته یکمقدار هم کمکاری در نظافت برخی نقاط مثلا جلوی مهمترین فروشگاه شهر ( رفاه ) وجود دارد که در مقابل آن کار بزرگ قابل چشم پوشی است و مردم به جای آنکه فرش زرین را تخریب کنند بیایند و جلوی این فروشگاه که در 50 متری مرکز شهر و جلوی مهمترین مرکز خرید شهر قرار دارد را تمیز کنند .

و در آخر رودخانه خوانسار در اصلی ترین نقطه شهر که سعی شد در این قسمت زیبا سازی خاصی به آن داده شود .

نظرات  (۸)

کامران خان ازت انتظار نداشتم.
من آرزومه این برگا جارو نشه... خیلی دوستشون دارم. حیفه این زیبایی با جارو از بین بره... به نظرم برگهای زیبای پاییزی خیلی قشنگ‌تر از آسفالت و موزاییک و هستند...
البته در مورد  آشغالهای جلوی رفاه و توی رودخونه با شما موافقم.

پاسخ:
کمش جان سلام
هر زیبایی زیبنده مکان خاصیه
مثلا رژ روی  لب قشنگه ولی نه زیر سبیلهای من
برگ ریزان و زیبایی هاش توی کوچه باغهامون زیبایی میده و در معابر شهری بی نظمی
خودم به عینه دیدم مسافران عزیزی که میگفتند اینجام شهره آخه ؟! پای آدم تا زانو توی برگ فرو میره
ما فقط خودمونو نبینیم ، اینجا شهره ، محل گذر خیلی هاست .....
شاید چون محل زندگیم اومده مرکز شهر توجهم به این مسایل بیشتر شده نمیدونم
ولی در برخی موارد چهره شهر خیلی زشت میشه و نمیتونم ساکت بشینم و چیزی نگم ، ببخشید
اونجا که در داره کجاست؟
من که کلی لذت میبرم تو پیاده روها قدم میزنم ! مث چی گه کوچه باغه.
ولگ و واشا ایزن زیر پات خش خش میکنه که کل دوران بچگی یادت میاد!
نمیدونم چرا دیگه کنار کمش نیستید؟
گفتم کلن مجاز رو گذاشتید کنار دیدم تشبیه و استعاره هم به مجاز اضافه شد و با کنایه درهم آمیخته شد.
پاسخ:
سلام
جلوی مطلب نوشتم کجاست ، فروشگاه رفاه
برای لذت بردن و صدای خش خش شنیدن توی خونسار کوچه باغ زیاده
منظورتون از کنار کمش نبودن رو نمیفهمم ، اگه منظورتون داخل پیوندهاشه که یک روز کمش جان گفتند یه مشکلی پیش اومده و نتونستند به پیونداشون اضافم کنند .
چند وقتی حجم کارهام با اوج گرفتن کار در کارخانه گلپایگان زیاد شده کمتر به فضای مجازی میرسم ولی همچنان دلم برای شهرم میتپه و نگاه دلسوزانه ام رو از روی اون برنمیدارم .به هیچ دلیل
کلا موافقم. این برگها گاهی تو جدول میریزه و آب رو بند میاره و مشکلاتی درست میکنه...
اما کاش مشکلی درست نمیکردند و فضای شهر رو زیبا میکردند...
کماکان من نمیتونم شما رو لینک کنم. فکر کنم مشکل از بیان باشه. درنگ نامه رو هم نمیتونم....
پاسخ:
ممنونم کمش جان
همین که به فکرم هستید یک دنیا سپاسگذارم
  • عباس جنابی
  • مهندس جان فدای اون سبیلات!!!
    دیگه چی برازنده ی کجاس؟!! مثل رژ که جاش زیر سبیلای شما نیست!!! یه لحظه تصور کردم مهندسو با اون سبیلا و رژ لب!!!! :))))))))))))))))))))))))))))))
    پاسخ:
    عباس جان دیگه چیزی به ذهنم نمیرسه
    ولی تصورش زیر سبیلای شما هم جالب میشه
    همواره یکی از بهترینهایی برای من دوست عزیزم
    امیدوارم شهردار عزیز و جدیدمون بیشتر از همفکری کاربران فضای مجازی استفاده کنند .

    پاسخ:
    سلام 
    من هم امیدوارم ایمان جان
    ولی وقتی فکر می کنم میبینم با توجه به دیده ها و شنیدهها زیاد هم نباید امیدوار باشم مهندس عزیز
    پاسخ:
    من نا امید نیستم ایمان جان ولی کمرنگی آن را به وضوح حس میکنم 
  • نگاه ونشان
  • حقیقتش منم متوجه نشدم که هدف از بیان این پست چیه ؟

    اما مهندس جان رفت وروب وتمیز نگه داشتن امری جدای از حفظ زیبائی خاص پائیزیه شهرمون محسوب میشه .........

    مسایل نباید باهم مختلط بشه .....
    مشروح وظیفه شهرداری نهادینه تعریف شده است حتی برای جذب توریست نباید از اونا صرف نظر کرد حتی در مواردی میشه گفت که در معابر ماشین رو هرگز به بهانه خزان پائیزی وزیبائی اون از تمیز نگه داشتن رویه اسفالت منصرف بشیم چرا که قدرت تحلیل وتجزیه اسفالت بواسطه انباشتگی برگهای درختانی چون چنار مسبوق به سابقه است این برگها قدرت اصطکاک ومقاومت اکوئی رویه اسفالته را بشدت کاهش میدهد .......

    اما معتقدم باید در طول مسیر اصلیه شهر از نقطه صفر تا صد محدوده شهری نقاطی را انتخاب نمود که در ان با انباشتگیه انواع برگهای خزان شده جلوه گاهاهی بوجود اورد البته در شهر ما خوانسار این ذات زیبای خزان بفور ودر اکثر جاها چشم اندازی میکند ........

    در مورد رودخانه کاملا با شما موافقم باید واحدهای مربوطه برای پاکسازی وهمینطور ایجاد پاخورهای عابرین جذب توریست را فراهم نمود ....مهندس عزیز اگر روز ی برای این امر خواستی با دست پر خدمت مسئولین برسی امر بفرمائید نظراتی را شخصا با کمال امتنان برایتان ارسال میکنم .......
    ...


    ..

    یه جورائی گاهی فک میکنم زندونی راس میگه که در حال تغییر و تحولید اما امیدوارم مثل همیشه خوب وبا محبت باشی برام داعاکن ای باباسلطونی یا شایدم هرستونی هسی ؟!
    پاسخ:
    آقای اورعی عزیز
    من نصفم هرستونه ایه نصفم بابسلطونی
    پدری هرستانه و مادری بابسلطونی
    در مورد برگها من معترضم بزرگوار و با کنایه حرف زدم
    در مورد مسئولین به نظرم توجهشان به حرفهای شهروندان خیلی کمتر شده و یا شاید من اینگونه تصور میکنم . چون در گذشته تک تک حرفهای شهروندان شنیده میشد و عملیاتی میشد ولی بنظرم رویه جدید اینگونه نیست متاسفانه
    پیروز باشیدو سلامت
  • نگاه و نشان
  • مهندس جان 


    اصل مطلبو بیان کردی دقیقا این دوره از ویژگیاش اینه که ادمای مسئول اصلا توجهی به حرفای مردم ندارند .......

    چن وخت پیشا برای یکی از مسئولین شورا مطالبی را عنوان کردم اما ظاهرا بهش برخورده بود که چرا فلانی که توشهر نیس از دور براخودش خیالبافی میکنه 


    منظورم به شخص خاصی نیستا ولی یه سر به وبلاگ ((پرنده میداند ))بزن ببین اوج حرفای مارو از زبان شهید چمران گوش کن 

    مهندس صاحبی به نقل از شهید چمران میگه ::کسیکه تخصص نداره اگر تقوا نداشته باشه بیشترین ضررو به جامعه میرسونه ا.....پرنده میداند میخاد یه مشکل فعلی جامعه را بیان کنه واز قضا چقدر نفیس اعلام میکنه اون میگه وختی یه نفر تقوا نداره هر پستیو تو مملکت بهش بدن قبول میکنه و.....واویلا از اداره اون سازمان ویا ارگان ......
    اسیب بزرگ کنونی مملکتما همینهو بس ......

    الان توی شورای شهرمون ....تو فلان ادارمون..... توی فلان هیئتمون.....و الی الاخر ......چه ادمائی هستند که نه تخصص دارند ونه تقوای کنار کشیدن ...اما تا دلت بخاد روزه و نماز بپار میدارد !!!!
    پاسخ:
    آقای اورعی عزیز
    همیشه کلام شیوا و ساده و عمیق شما من رو به وجد میاره
    خیلی ساده و روان چیزهایی رو میگید که تو دل خیلی افراد میگذره ولی توان گفتنش رو ندارند
    منم همواره سعی کردم این منش رو داشته باشم ولی شما طبق معمول جلودار و پیشرو هستید
    این بار دیگه مجبورم بگم استاد با این که گفتید نگو
    سلامت و بهروز باشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی