خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من
آخرین نظرات

فرهنگ آپارتمان نشینی و همسایگی در بخشی از شهر ما

کامران میرمحمدی | شنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۲۷ ق.ظ

حدودا شش ماه است که در یکی از مجتمع های خوانسار واحدی خریداری کرده و در شهر عزیزم مجموعه نشین شده ام .

در زمان خرید این واحد ، مجتمع مذکور بعلت بدهی دچار قطعی گاز بود و وضعیت بسیار نا بسامانی داشت .

مرتب دچار خرابی آسانسور میشد ، نظافت مکانهای مشاع افتضاح بود ، پارکینگ مجتمع شده بود آشغالدونی فروشگاه رفاه ، انباری های مجتمع را برخی مغازه دارهای پاساژ مانی به دلخواه تصاحب کرده بودند ، پاگردهای مجتمع شده بود محل قرار های جوانها ، سرویس بهداشتی مشترک پایین مجتمع شده بود توالت عمومی شهر ، لامپهای تمامی راهروهای مشترک کلا سوخته بود و با نور موبایل باید راه میرفتی ،   بدهی شارژ برخی واحدها به حدود دو سال رسیده بود و هزار مشکل دیگه که به سبب اون ارزش ملکی که در بهترین جای شهر قرار داشت به کمتر از نصف رسیده بود ......

افسوس بسیار زیادی خوردم و عزم خود را جزم کردم که محیط زندگی خود و خانواده ام را سرو سامان دهم ....

جلسه مجمع عمومی گرفتم و اساسنامه ای تهیه کردم و انتخابات هیئت مدیره برگزار کردم و به لطف عزیزان همسایه مدیرعامل مجتمع شدم ....

در کمتر از چند روز بدهی گاز را پرداخت کردم ، سرویس اساسی آسانسور انجام شد و تعمیرات لازم انجام شد و قرارداد برای سرویس ماهیانه آن منعقد شد ، به وضعیت نظافت سر و سامان داده شد و قرارداد نظافت هفتگی با شرکت خدماتی منعقد شد ، پارکینگ از وسایل و لوازم اضافی تخلیه شد و خط کشی و شماره گذاری برای جای پارک ماشین ها شد ( البته با ممانعت شدید مسئولین فروشگاه رفاه که بدون اجازه تصاحب کرده بودند ولی به پشتوانه اساسنامه قانونی انجام شد ) ، انباری ها به پشتوانه اساسنامه از مغازه دارها پس گرفته شد و انباری هر واحد به آن تحویل شد ، کلیه قفل های دربهای مشترک تعویض شد و فقط به مالکین کلید آن تحویل شد ، جک پشت بند برای درب ورودی نصب شد و بعد از هر ورود و خروج بسته میشد ، کل راهروها و پارکینگ به چراغهای سنسوری مجهز شد ، به پشتوانه اساسنامه و قطع کردن انشعابات مالکین بدحساب کلیه بدهی ها وصول شد و به روز شد ، با یک برنامه منظم شارژها اول ماه دریافت شد و واحد متخلف دچار قطعی انشعاب شد تا اوضاع منظم شد ، جهت امنیت بیشتر کلیه مجتمع به دوربین مدار بسته مجهز شد ، هر سه ماه یکبار گزارش مالی دقیق تحویل کلیه ساکنین شد ، تابلوی راهنمای طبقات و تابلوی اعلانات تهیه و نصب شد و ......

 به سبب رفع کلیه اشکالات و داشتن برنامه منظم مالی رونقی به اوضاع مجتمع داده شد و تقریبا کلیه واحدها اجاره داده شد وچند واحدی که مدتهای زیادی فروش نرفته بود فروش رفت و ....

تمام عرایض ذکر شده را به جهت برخورد های زیر عنوان کردم :

- ساکنینی داشتیم که دو سال شارژ واحد آپارتمانی خود را نمیدادند !!!

- ساکنینی داشتیم که شارژ خود را نصف میدادند و بیشتر نمیدادند !!!!

- ساکنینی داشتیم که زباله های خود را در محیط مشترک و راهروها میگذاشتند !!!

- ساکنینی داشتیم که هشت نفره سوار آسانسوری با ظرفیت چهار نفر میشدند !!!

- ساکنینی داشتیم که جک پشت بند درب را خراب کردند تا درب باز بماند !!!

- همسایگانی داشتیم که به جهت بی سر و سامان بودن مجتمع ، انباری های دیگران را تصاحب کرده بودند !!!

- واحدهایی داشتیم که با نصب دوربین مدار بسته مخالفت شدید داشتند !!!

- و اما اصل حرفم همسایه بسیار خوبمان فروشگاه رفاه است :

     - به واسطه بی سرو سامان بودن مجتمع کلا پارکینگ را ملک پدری خود کرده بودند و کل پارکینگ حدود پانصد متر مربعی پر بود از آشغالها و کارتن ها ی خالی و گونی برنج و یخچالهای اضافی آنها و .....

زمانی که در خواست کتبی برای خارج کردن لوازم اضافی کردم به هیچ وجه توجه نکردند ولی با اقدام قانونی و بیرون گذاشتن آنها مجبور به جمع آوری شدند ولی در ذهنشون من شدم دشمن خونی آنها ......

درب ورودی پارکینگ مرتب پر از آشغالها و کارتن خالی های آنها بوده و هست و مرتب ارابه های حمل بار خود را جلوی درب پارکینگ میگذارند و ....

جالب تر اینکه قرارداد اجاره ای با یکی از مالکین منعقد کرده اند و جای پارک چند ماشین داخل پارکینگ را دیوار کشیده اند و شده انبار رفاه !!!!!!

به لحاظ قانون تملک آپارتمانها هیچ مالکی حق واگذاری پارکینگ و انباری خود را به غیر ندارد .

به جهت ارادت خاص به مالک ذکر شده که از بزرگان شهر میباشند و فرمودند اگر این انبار از آنها گرفته شود رفاه مجبور است جمع آوری کند و از شهر ما برود (که البته این حرف غیر منطقی است ) و برای شهرمان لازم است وجود این فروشگاه و .... عکس العملی نشان ندادم و اجازه ورود و خروج افراد این فروشگاه به داخل پارکینگ و دسترسی به انبارهاشان داده شد ....

به جای قدردان بودن این لطف مالکین مجتمع به افراد این فروشگاه ، روز اول با سیم چین برق پارکینگ را قطع کردند و آشغالهای انبارگردانی و ... مرتب داخل پارکینگ دیده میشد و به جهت رفت و آمد زیاد آنها در پارکینگ پول برق مشترک مجتمع دو برابر شد و به جهت زیاد باز و بسته شدن درب ورودی توسط آنها آشغالهای بسیار زیادی داخل پارکینگ میشد و گهگاه درب پارکینگ را باز میگذاشتند و ....

تیر آخر هم دیشب بود که مشغول نظافت پارکینگ بودیم که یکی از کارگرهای فروشگاه با لحنی بد گفت من مسئول تمیزکردن آشغالهای شما نیستم و وقتی جوابی از من نگرفت درصدد درگیری فیزیکی با من برآمد که با بی توجهی من مواجه شد و شروع به بکار بردن کلمات زشت کرد که باز هم بی توجهی کرده و درب را بستم و داخل ساختمان شدم ( حال اینکه ما داشتیم آشغالهایی که آنها مسبب آن بودند تمیز میکردیم و هیچ کاری به آنها نداشتیم ) ....

 

حال یک سوال ؟

برخورد من با فروشگاه رفاه چگونه باید باشد ؟

پیگیری برای برگرداندن پارکینگ های تصاحب کرده غیر قانونی اشان باشم یا نه ؟

برخورد قضائی کنم یا نه ؟

قفل درب را عوض کرده و اجازه ورود ندهم ؟

....

شما جای من بودید چه میکردید ؟   

نظرات  (۷)

به نظر بنده شما حجت را بر ایشان تمام کردید و موافق با اقدام قانونی و قطع ید متعرض به فضای مشاع مجتمع هستم
پاسخ:
با سلام
ممنون از نظرتون
اقدام قانونی و احقاق حقوق ساکنین. 
پاسخ:
ممنونم کمش جان
خداییش اقدام قانونی حقتونه.
رفاه هم بره جایی دیگه.خیلی بهش ضربه ای نمیزنه .
این همه جای خالی توی این شهر....
پاسخ:
بسیار سپاسگذارم
  • درنگ نامه
  • به نظر من حالا که به عنوان مدیر ساختمان انتخاب شده اید باید از حق خود و سایر ساکنان مجتمع دفاع نموده و آنچه که خلاف قانون رخ داده رو برای رفعش پیگیری نمایید . با این جور موارد باید قاطعانه رفتار کرد . از اون استدلال دوستمون هم که گفته کاری به رفاه نداشته باشیند وگرنه از این شهر میره هیچ خوشم نیومد .
    مطمان باشید یک روز و شایدم همین امروز همان کسانی که با شما سر این موضوع بد هستند حتی همان کارگری که ناسزا گفته ، پیش خود یا دیگران اعتراف خواهد کرد که کار شما درست و صحیح بوده .
    پاسخ:
    ممنونم ایمان جان
    اول تبریک بابت اینهمه اقدامات مثبت.
    دوم تاکید بر اینکه تو گرفتن حقتون لازم نیست باهاشون رودربایستی داشته باشین.شما حق خودتون رو مطالبه میکنید ، به حقوق دیگران که تعرض نکردین!
    پاسخ:
    ممنونم بابت ابراز لطفتون .
    اونها کارایی بوده که برای زندگی خودم کردم منتی روی کسی ندارم
    بابت مشاوره هم ممنونم
  • نگاه و نشان
  • خب حالا که دلت میخاد یه چار روز بری دادگاه وبیائی چرا ما رو انداختی وسط 

    نکن اقاجان توحریفه این جور ادما نمیشی بذار تا خودم چارتا داعشی ردیف کنم بفرسم بیاد ختم قائله کنه ...

    اموزش والبته ارتباط برقرار کردن وترتیب چندجلسه میتونه همه مشکلات را حل کنه .....
    حتی المقدور از حالت رسمی کردن حقتون توسط مامورین قانونی برحذر باشین چون قرار باهم زندگی گینیم .....یه چیزیم که خیلی مهمه شما بدعت دعوای دادگاهی را تو این قصه تازه شکل گرفته را به مردم یا دندین ....برعکس با درایت وصبر حوصله کار را بفرجامید این اثر خوبی برای شما خواهد گذاشت .....شاید اینده شما منوط به این نوع برخوردهاست یادتون نره .....
    پاسخ:
    ممنون از نظر زیبا و آموزنده شما
    آقا کامران سلام
    بنده بعنوان یک وکیل دادگستری به شما توصیه می کنم با توجه به قانون تملک آپارتمانها و اختیارات قانونی مندرج در اساسنامه نسبت به مزاحمت های مدیران فروشگاه عکس العمل نشان داده و در صورت نیاز در مراجع قضائی(شورای حل اختلاف)علیه مسئولین فروشگاه اقامه دعوا نمائید.
    ضمنأ مراتب این مزاحمت ها را به مدیریت فروشگاه در تهران به نشانی تهران-خ طالقانی-نرسیده به میدان فلسطین-نبش خ شهید سرپرست - دفتر مرکزی فروشگاه رفاه منعکس تا ایشان هم در جریان قرار بگیرند و شاید به مدیرانشان تذکر بدهند
    پاسخ:
    سلام شهاب جان
    ممنون از راهنماییتون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی