خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من
آخرین نظرات

چرا روی کیک تولد شمع روشن میکنن؟

کامران میرمحمدی | شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۱۴ ق.ظ

 

تا حالا دقت کردید که توی مراسم عرفانی و روحانی و جاهای مقدس چرا شمع روشن میکنن؟

تا حالا به این فکر کردید که چرا روی کیک تولد شمع میذارن و لحظه فوت کردن شمع میگن آرزو کن؟

به نظرتون این کار بی دلیل انجام میشه؟

راز شمع چیه؟


جواب این سوال ها رو اگه بخوایم پیدا کنیم به یه نکته اول باید اشاره کنیم:

عالم خلقت اگه تجزیه بشه به چهار عنصر می رسیم:آب...آتش... باد... خاک... و در دل این چهار عنصر شعور الهی وجود داره...

اگه موقع دعا کردن جایی باشیم که این چهار عنصر وجود داشته باشن استجابت دعا به شدت اتفاق میفته...

 شمعی که می سوزه این چهار عنصر رو با هم داره: موم شمع:خاک... شعله شمع:آتش... دود شعله:باد... موم ذوب شده:آب...

وقتی موقع دعا کردن به شمع در حال سوختن نگاه میکنی به شعور الهی متصل تر میشی و درحالت آلفای ذهنی قرار می گیری...

حالتی که در اون به شعور الهی و خدای درونت وصل میشی...

و دعا به راحتی به عالم بالا میره و به استجابت میرسه اگه با قوانین خیر هماهنگ باشه...

راز شمع اینه...

برای همین در محراب ها و مکان های مقدس برای دعا کردن شمع روشن میکنن و روی کیک تولد شمع میذارن و لحظه فوت کردنش میگن آرزو کن!

باآرزوی براورده شدن همه آرزوهای قشنگتون


  • کامران میرمحمدی

خوانسار

نظرات  (۱۶)

یگ پسا بخچ یگ امام زاده شمعم نذر کرته به، وختی بشتان واچن متولییش نژشت شمعام روشنا کران!!!!!!
اژوات اومحلا که لامپ نبه مردم شمع نذرژون کرت، حلا ادی باید لامپ نذر کره!!!!
پاسخ:
روشن میکردید میگفتید اینا لامپند
متولیه قطعا نمیفهمید
  • نمیخام بگم
  • سلام چرا این موضوعو زودتر نگفتی موقع انتخابات حالا دیگه دیره قربونت برم(آیکون لبخند)
    پاسخ:
    خودمم اون موقع نمیدونستم وگرنه واسه خودم روشن میکردم به شما هم نمیگفتم عزیز :)
    راستش به هیچکدوم از اونایی که گفتید معتقد نیستم
    پاسخ:
    راستش من نگفتم یکی دیگه گفته ولی همیشه در محیط ارتباط قرار گرفتن ارتباط رو نزدیک تر میکنه ، اگه دقت کرده باشید توی مساجد یا امامزاده ها انسان نزدیکی بیشتری به خدا حس میکنه ، در مورد شمع و آتش و .... چون تمرکز به انسان میده ارتباط رو نزدیکتر میکنه و نزدیکی ارتباط خلوص اون رو بیشتر میکنه
    ای داد
    فقط شمع ارزون بود که اونم گرون کردی

    پاسخ:
    وااااااااااااااااااااااااااااا
    چه ربطی داشت همسر عزیزم ؟

    سلام
    نماز و روزه هاتون قبول باشه
    مطلب زیبا و جالبی بود
    در ضمن اگه اشتباه نکنم تولد دختر عزیزتون بود و گمون کنم از دیدن شمعای روی کیک تولدش به این مطالب رسیدید
    امیدوارم همیشه سالم وشاداب باشه و به قوله خونساریها کومژ بیندین
    خونسار نیستم ولی عوضش این چندتا شاخه گل رو برای عرض تبریک تقدیم میکنم (گل)(گل)(گل)(گل)(گل)(گل)(گل)......
    پاسخ:
    سلام از بنده است
    نماز و روزه های شما هم قبول باشه
    درست متوجه شدید ، دنبال مطلبی برای دخترم بودم که این مطلب را پیدا کردم
    تا حالا زیارتتون نکردم ولی توی همین ارتباط مجازی متوجه شدم که چقدر باصفا و مهربانید
    به خودم میبالم که همچین دوستی پیدا کردم که این یکی از مهمترین دستاوردهای انتخابات برای من بوده.
    از تمام ابراز محبت هاتون خصوصا تبریک تولد دخترم که بالاترین دارائی منه ممنونم
    امیدوارم بتونم گوشه ای از محبت هاتون را جبران کنم دوست عزیزم
    به امید دیدار

    ر بطش تو اینه که همه برای رسیدن به خواسته هاشون هجوم میارند به خریدن شمع دیگه قربونت برم
    پاسخ:
    آهان بله متوجه شدم
  • نمیخام بگم
  • سلام حالا که به من نمیگفتی  منم یه جادوگری بلد شدم رد خور نداره به تو (البته شما) نمیگم
    پاسخ:
    پس انشاالله نماینده خوانسار و گلپایگان دور بعد از حالا مشخص شد دیگه :))))
    سلام دوست عزیز

    نماز روزه ها تون قبول باشه

    ممنونم از لطفتون

    از سیاست دل خوشی ندارم ولی خوشحالم که این انتخابات شوراهایی که گذشت باعث شد دوست عزیز و مهربانی همچون شما پیدا نمایم
    پایدار و مستدام باشید
    پاسخ:
    سلام محمد جان
    من هم اگر فکر میکردم شورا هم سیاست مالی شده شرکت نمیکردم چون از سیاست خوشم نمیاد
    جزو افتخارات من در مورد شرکت در شورا ، پیدا کردن دوستانی همچون شماست
    پایدار باشید
  • نمیخام بگم
  • نه بابا ریاست جمهری چرا انقدر بدبینانه
    پاسخ:
    مرحبا
    افتخار ما خواهید بود

    تبریک برای تولد غنچتون.مطلبتون جالب وشنیدنی بود.

    پاسخ:
    ممنونم سعید خان
    خوش آمدید
    بابت تبریکتون هم مجددا ممنونم
  • نمیخام بگم
  • سلام کامران جان البته ببخشید چای نخورده پسر خاله میشم ولی من صمیمیتو بشتر از کلاس گذاشتنو قلمبه سلمبه صحبت کردن دوست دارم چه خبر میگفتن این کامران بی معرفته ها من میگفتم نه حالی از فقرا نمیپرسی فدات شم؟
    پاسخ:
    سلام عزیزم
    منم باهات موافقم ، صمیمیت رو بیشتر دوست دارم
    هر کی گفته من بیمعرفتم راست نگفته به خدا ، گرفتارم ، مشغولیتم زیاده ولی همیشه یاد دوستان هستم
    شما تاج سر ما هستید عزیز
  • نمیخام بگم
  • سلام چه خبرا کجایید بفرمایید شام در خدمتدون باشیم با خانم بچه بوسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس
    پاسخ:
    سلام از ماست
    سر کار هستم
    کارخونه
    ممنون این روزا خیلی درگیرم معمولا تا 10 شب اینجا هستم
    ممنون از دعوتتون
  • نمیخام بگم
  • سلام .خسته نباشید میگم پس کی میری خونه همش که سر کاری بگو بیام کمکد اگه از دستم بر میاد
    پاسخ:
    سلام عزیز
    فعلا که چند شبیه تا 10 هستیم ولی یواش یواش داریم خلوت میشیم بعد 4 و 5 آزادیم ، ممنون عزیزم فقط کار خودمه متاسفانه ، شما بزرگوارید
  • نمیخام بگم
  • میدونم شما مهندسیدو ما عمله و کارگر و شما مارو قبول ندارید ولی به هر حال در خدمتیم داداش
    پاسخ:
    نفرمایید عزیز ، کار ما کارگریه که از دستان ظریف شما برنمیاد
    عزیزی
    شما چه قدر ریز بین هستید. تاحالا به این فکر نکرده بودم.عالی بود.
    پاسخ:
    قابل نداشت
    فقط امیدوارم این چیزارو به فرزندتون یاد ندید و بذارید اندیشیدن رو بیاموزه!
    این برداشتهای نادرست و آسمانی برای نسل شماست
    نسل نو به دانش مدرن و خرد توجه داره.
    فرزندتون رو همچون خودتون محدود و محصور به این افکار نکنید لطفا.
    پاینده باشی.


    پاسخ:
    یعنی نسل ما نمیفهمیده و نسل شما میفهمه ؟!
    کلا دپرس کردید مارو رفت

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی