خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من
آخرین نظرات

نمی خواهیم یا نمی توانیم ؟!

کامران میرمحمدی | سه شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۲۳ ب.ظ

نمیدونم به جلساتی که از طرف مسئولین دعوت میشوید رفته اید یا نه ؟!

اونجا همه چیز خوبه ، هر چی بگی همه با جون و دل میپذیرند و با کلمات و جملات دلنشینی پاسخ مهرآمیزی میدهند که گویی از دل مردم خبر دارند و با تمام وجود فقط به فکر شهر هستند ......

چند سالی است که افتخار این را پیدا میکنم که بعنوان یک وبلاگ نویس در برخی جلسات دعوت شوم .

چندی پیش هم مهمان شهردار عزیزمون بودیم ، درد دلها کردیم و  

مشکلاتی که دیدیم را گفتیم . به گرمی پاسخ گرفتیم و همه دردها راه حل در آستین داشت و از قبل پیش بینی شده بود .....

خوشحال و سرمست از اینکه دردها درمان میشوند به خانه برگشتیم ...

سی و هفت روز گذشت مجددا گذرم افتاد به محل یکی از مشکلاتی که مطرح کرده بودم و آن مشکل این بود :

http://shahrdari.khansar.ir/post.aspx?id=1291

((کامران میرمحمدی:

آقای شهردار در مورد برخی از ساختمان ها می خواهم نکاتی را عرض کنم.ساختمان 5 طبقه در کوچه امیری ها،ساختمان 7 طبقه با نام روژین در حریم رودخانه، 5 طبقه 18 واحدی در ورودی هرستانه ، انتهای کوچه بهار روبروی قبرآخوند خ دانشگاه ارتفاع 3 متری یک و نیم متر به جلو پیشروی داشته، انتهای محله پایتخت درست وسط باغ یک خانه ی ویلایی ساخته شده، پایین تر از کشتارگاه یک ویلای دو طبقه در وسط باغ ساخته شده است. من پیشنهاد می کنم یک کمیته حقیقت یاب متشکل از نماینده شهرداری و برخی صاحبنظران تشکیل دهید تا سوالاتی که در ذهن مردم هست پاسخ داده شود.

شهردار: آقای میرمحمدی اطلاعاتی که به شما دادند غلط است. در کوچه ی امیر ی ها 3 طبقه روی پارکینگ مجوز داده شده که هفته قبل به کمیسیون ماده 100 رفته است.فرصت 10 روزه اش که تمام شود اعمال قانون می شود.

ساختمان هرستانه 3 طبقه بوده ،که یک طبقه تجاری و 2 طبقه مسکونی مجوز صادر شده است. بیشتر از این طبقات باشد تخلف است.

کلیه پرونده های صادر شده در شهرداری طبق قانون و طرح جامع شهری صادر گردیده و تخلف از آن در هنگام احداث توسط مالک به کمیسیون ماده 100 ارجاع داده شده است و در این 8 ماهه تعداد تشکیل کمیسیون ماده 100 بیشتر شده است. ویلای احداث شده در باغ زیر کشتارگاه 300 متر است که طبق قانون مجوز دو طبقه ی 150 متر اجازه ساخت داشته است.

من خودم زمانی که مسول شهرسازی بودم تاجایی که امکان داشت این موارد را رعایت کرده ام. ساختمان 7 طبقه ی روژین که دو طبقه ی آن به کمیسیون ماده 100 رفته و موارد آن انجام شده است. ))

ادامه دادم ممنونم از شما شهردار عزیز . لطفا مواردی که ذکر شد جلوگیری شود و به این بسنده نشود که وقتی ساخته شد جریمه گرفته شود ....

فرمودند : قطعا همینطور است و سیاست کاری ما به همین منوال است ....

آن جلسه گذشت و ما مسرور به خانه برگشتیم تا امروز :

به همان آپارتمان در انتهای کوچه امیری ها سر زدم دیدم طبقه پنجم هم تکمیل شده .

و به هرستانه سر زدم و دیدم طبقه چهارم هم تکمیل شده .

(( و باز فهمیدم که فقط شنیدند و فقط پاسخ دادند تا صدایمان بریده شود و باز موفق شدند پیش خودشان بگویند خوب پیچوندیمشون )) .

حال سوال من این است :

نمیخواهیم جلوگیری کنیم تا پولش را بگیریم ؟! یا نمیتوانیم جلوگیری کنیم چون پشت آنها مردی است ..... ؟!

در حال بازگشت از هرستانه به خانه بودم که دوست عزیزی منتظر تاکسی بود ، سوارش کردم . میگفت 20 دقیقه است منتظر تاکسی هستم زیر آفتاب . گرم صحبت شدیم تا رسیدیم به میدان امام خمینی .....

قطار 11 تاکسی در میدان منتظر تکیمل مسافر آتش گرمای آفتاب 20 دقیقه ای روی سر دوست عزیزم را مجددا شعله ور کرد و به قصد دعوا بطرف تاکسی ها رفت که جلوگیری کردم و در دل افسوسی خوردم از مدیریت مجموعه .

باز پیش خودم گفتم که نمیخواهیم یا نمیتوانیم ؟!

دوستم را به منزل در فلکه سرچشمه رساندم در بازگشت روبروی گز عصاری خودروی سد معبر شهرداری و یک خودروی کمکی و خودروی نیروی انتظامی را دیدم که ترافیک ایجاد کرده بودند ، پارک کردم رفتم ببینم چه خبره ؟!

دیدم ستاد سد معبر شهرداری با 6 نفر نیروی شهرداری با حمایت نیروی انتظامی با اقتدار تمام در حال اجرای جلوگیری از سد معبر مغازه دارهاست . خوشحال شدم گفتم مرحبا بعد از دو سال و نیم بالاخره اقدام کردند ....

کمی منتظر ماندم دیدم با کمک نیروهای شهرداری از هر مغازه چند گونی به داخل مغازه انتقال داده میشود و میروند سراغ بعدی !!!!!!!

فقط چند تا گونی ؟! پس بقیش چی ؟! سد معبر رفع شد ؟! .....

باز پرسیدم نمیخواهیم یا نمیتوانیم ...

روز پر التهابی برایم بود.

قبل از اینکه به مورد چهارم برسم ترجیح دادم به خانه برگردم

الانم رفتم بیرون دیدم (( روز سد معبر از نو روزی از نو)) ....

 

  • کامران میرمحمدی

نظرات  (۲۱)

با سلام و تشکر بابت وبلاگ خوبتون
یه موضوع بود که می خواستم مطرح کنم
مطلب من مربوط به اون قطار تاکسی بود که شما فرمودید که نمی دونم کجای دنیا این شکلیه که شهر ما اصلا مدیریتی روی این موضوع نمیشه از همه مهمتر تاکسی داران محترم از کسانی تمایل ندارند صندلی جلو دو نفری بنشینند می خواند که پیاده بشند از ماشین و از همه مهمتر از خانم ها می خواند که دو نفری جلو بشینند حالا اقایون رو میشه یه جوری نادیده گرفت ولی تو شهری که مثلا وجهه ی اسلامی داره واقعا موندم که چرا کسی از این قضیه جلوگیری نمیکنه، و دیگه اینکه اگر یک متر پایینتر از ایستگاه مورد نظر سوار یا پیاده بشی باید کرایه ایستگاه پایینتر رو بدی یعنی بیشتر کرایه بدی حالا نیم ساعت تو افتاب گرم منتظر موندن هم که خودتون اشاره کردید هم بماند . لطفا اگر امکانش هست به گوش مسؤلین برسونید . 
  • محمدرضا حقی

  • بسیار خرسندم که عمق سطحی نگری و رفتار غیر انسانی مسئولین شهر را مستند و مستدل مطرح نمودید.
  • سیدشهاب میرشفیعی
  • کامران جان
    این وضع هیچ وقت تغییر نمی کنه...بیش از این اعصاب خودت رو برای این مسائل خرد نکن:(
    علت این همه مشکلات اینه که مسئولان خوانسار خودشون رو به خواب زدند و نمی خواهند که بیدار بشوند...
    پاسخ:
    شهاب جان
    آخه دارم تو این شهر زندگی میکنم
    آینده بچه هامه
    میشه بی خیال بود ؟!
  • خوانسار بلاگ
  • سلام  پست شما در خوانسار بلاگ ثبت شد .

    با تشکر
    پاسخ:
    ممنونم از توجهتون
  • سیدشهاب میرشفیعی
  • کامران جان
    ای کاش خوانسار 10 تا شهروند پیگیر مثل شما داشت...مسئولان خوانسار در خواب تعمدی هستند و مردم خوانسار در رخوت و انفعال.
    خوب می دونم که برای آینده تمام بچه های خونسار داری این همه مشقت رو تحمل می کنی ولی حیف که خیلی ها در خونسار هستند که نه به فکر آینده خودشون هستند و نه به فکر آینده بچه هاشون...
    آهای مردم خوب خونسار...بابا یک کم همت کنید یک کم پرسشگر باشید،یک کم پشت هم باشید...
    کامران جان
    بعضی ها از اینکه تو انتخابات شورای شهر به شما رای ندادند احساس افتخار می کنند و امروز هم در مقابل حرف حق شما مقاومت می کنند و نمی دونند که تیشه به ریشه خودشون می زنند.
    پاسخ:
    مهم نیست سید جان
    بی مهری همه جا هست
    هدف ما که تعالی خونساره مهمه
  • نمیخام بگم
  • اره جناب میرمحمدی هرکس تیرچه بلوکشو بده به کارمندای شهرداری بسازند چهار طبقه که سهله 100 طبقه بسازه چون سودش بهتره به نظر من شهردار اول باید نیروی خودشو کنترل کنه و بس
    پاسخ:
    من که متوجه منظورتون نشدم دوست خوبم
    خنده داره فقط شعار و. بازی با احساسات مردم و جیب خودشونو پر کردن هرکه به فکر خویشه کامران خان از اون پاکبانه شهرداری تا خوده شهردار
    پاسخ:
    تو رو خدا اینجوری نگین
    نیتشون خیره ان شاالله
  • امیر صانعی خوانساری
  • متاسفانه هدف ما از طرح سوال بیان مشکل نیست بلکه صرفا تخریب است
    اگر یادتان باشد شما در همون جلسه چندتا سوال مطرح کردید که دنبال این بودید که جواب خودتون بشنوید. که وقتی یکی از دوستان بشما گفت سوال میپرسی که جواب بگیری یا جواب خودت بشنوی؟ شما آزرده شدید.
    در صداقت و درستی آقای اسحاقی نه من بلکه هیچ کدوم از مردم شهر شکی ندارند و همه به درستی و پاک بودن ایشون مهر تایید میزنند. از لحاظ اخلاقی هم حالا به هر دلیل جالب نیست هدفدار مطلبی رو عنوان کنیم. نمونش هفت طبقه ساختمان روژین.
    یا همین سدمعبر که اگر یادتون باشه شما اولین نفری بودید که زمان آقای شفعتی گفتید سدمعبر شهرمون زیباست و باید روش کار کنیم. آدم یاد شهرهای شمال میفته که بعدش که متوجه شدید غیرقانونیه با دو مطلب دیگه تغییر موضع دادید. 
    کما اینکه باید قبول کنیم که سد معبر در شهرما به این راحتی و با حرف و مطلب نوشتن درست نمیشه.
    پاسخ:
    امیر جان
    اتفاقا با جمله اولتون موافقم که بیان ما به جهت تخریب درست نیست و نظرات شما در مورد مطلب من به جهت تخریبه یا بیان مشکل قضاوتش با خوانندگان . 
    در مورد اون جلسه هم شرح کامل پرسش من و جوابی که شنیدم خوشبختانه در سایت شهرداری هست و لینکش را هم در مطلبم گذاشتم ....
    اون رو که دیگه من ننوشتم که مغرضانه باشه و عملکرد شهرداری هم دیده شد ....
    پس اجازه میدم مردم قضاوت کنند
    در مورد سد معبر هم هنوز مطالب من هست و مردم میتونند بخونند و مطالب را مقایسه کنند و در مورد مغرضانه نظر دادن من یا شما نظر بدند ....
    من نظرم رو به طور شفاف در مورد سد معبر گفته ام و هنوز هم روی نظرم هستم . بازم میگم سد معبر غیر قانونیه ولی شکل دادن به اون و زیباسازی اون رو به شکل قانونی و با دریافت وجه بازم صحیح میدونم و این نظر من است و ممکنه غلط باشه .
    جمله آخرت هم درسته ، درست نمیشه چون متولیان این موضوع توانش رو ندارند
    در مورد صداقت و درستی آقای اسحاقی هم بنده هیچ نظری نمیدم و قضاوتش رو میذارم برای همین مردمی که شما میفرمائید . اگر صداقت وجود دارد پس دلیل اینکه ساختمان های یاد شده را گفتند جلویشان را میگیریم ولی ساختند چیست ؟ من فقط سوال میکنم و قضاوت نمیکنم . شاید جواب قانع کننده ای وجود داشته باشد

    ضمنا من مستند حرف زدم و قضاوت مغرضانه بودن یا نبودنم با خوانندگان باشه بهتره
  • بهروز سمیعیان
  • با سلام خدمت مهندس عزیز
    اتفاقاً این موضوع که می فرمایین دو هفته پیش برای من در کرج پیش اومد شهرداری حرف رو قبول داشت توی عمل چیز دیگه ای میشد (به یکسری ساختمون جواز 100% ساخت داده بود)، باور کنید از این کار دو روز تمام سر درد داشتم که چرا دچار چنین سیستمی هستیم.
    تشکر میکنم از زحمات جناب عالی که با وجود این همه بی مهری مسولین باز کم نمیارین، مهندس عزیز باز همین دو تا گونی جابجا شدن رو به فال نیک میگیریم ... :) ولی شورای شهرمون هم کلاهش رو بذاره بالاتر و ما مردم هم چشممون رو باز کنیم که روی تعصب و غفلت به هر کسی که از هر جا پیداش میشه بی برنامه و بدون دلیل رای ندیم، من بعید میدونم هیچ کدوم از اعضاء شورای شهرمون حتی همین الانش بتونه برنامه از خودش ارائه بده و یا در موقع انتخاب شهردار جدید ملاک و معیاری رو بتونه با سند برای انتخابش بیان کنه، خیلی دوست داشتم لینک اون مطلبی رو هم که شما در موقع انتخاب شهردار بیان کردین و ... رو هم امروز میذاشتین   
    پاسخ:
    سلام و ممنونم از نظر ارزنده اتان
  • محمد تقی معلمی
  • باسلامضمن تشکر از مطالب خوبتون
    در رابطه با سوال حضرتعالی باید بگم هم نمیخواهیم وهم نمیتوانیم
    اما چرا نمیخواهیم؟
    چون این مسله در شهرمون به صورت یک مشکل مزمن در اومده وتقریبا اکثرمردم عزیزمون (خودم رامثتثنی نمیکنم ) نسبت به اینده شهر بی تفاوتیم
    برای اینکه نسل قدیمی این مسله در باورهاشون نیست و مطالباتشون در این مقوله نمیگنجد ونسل جدیدمون هم اکثرا بدنبال مهاجرت به شهرهای بزرگتر وخصوصا تهران هستند . علتش هم مشخصه , چونکه آینده ای برای آنها درباقی ماندن در خوانسار متصور نیست.ومن نمیخام این مورد رابیشتر از این واکاوی کنم.
    دوم اینکه باعرض معذرت باید بگم که متاسفانه در محیط های کوچک مانند خوانسار کمی تنگ نظری وجود داره ومانمیخواهیم پیشرفت همدیکه را ببینیم , بنابراین نسبت به هر حرکتی (مثبت یا منفی هم فرقی نداره)
    موضع گیری میکنیم که این واقعا آزار دهنده است.
    اما چرا نمیتوانیم ؟؟
    چونکه باید قبول کنیم که همیشه پول وقدرت در کنارهم قرار دارند ,  بنابراین صاحبان پول وقدرت (در حد واندازه شهر مد نظرم هست ) همواره اولین مسله را که مد نظر قرار میدهند منافع شخصی خودشونه (ومتاسفانه در کل کشور ما اکثر مردم منافع شخصیشون مقدم بر منافع ملیشون هست )
    بنابراین در مقابل هرحرکتی که به منافع شخصیشون آسیب وارد کنه مقابله میکنند ومانع اون حرکت میشند.
    دوم اینکه اعتماد به نفس کافی را نداریم و به این مسله واقف نیستیم که ما میتوانیم .اگر مامردم همدل و همصدا باشیم و غرض ها راکنار بگذاریم بر هر مشکلی چیره خواهیم شد.
    سوم اینکه به حق وحقوق شهروندی خودمون واقف نیستسم وکمی وقت صرف مطالعه در این موارد نمیکنیم .بدیهی است وقتی به حقوق خودمون واقف نباشیم نمیتونیم اونو پیگیری کنیم.
    مضاف بر اینکه وقتی از حقوقمون آگاهی نداریم از اعتماد بنفس کافی جهت احقاق اون , برخوردار نیستیم.

    بنابراین لازمه که اول مشکلات را بشناسیم وسپس در جهت حل اونها گام برداریم.

    از اینکه پرحرفی کردم منو ببخشید
    لازم به ذکره که هر موردی را که گفتم در مورد خودم هم صدق میکنه ومن هم از این موارد مثتثنی نیستم وقصد جسارت به هیچ عزیزی را نداشتم.

    پاینده باشید
    بدرود

    پاسخ:
    ممنونم از شما بابت نظر جامع و ارزنده اتان
  • مهدی میراسماعیلی
  • سلام خدمت آقای مهندس میرمحمدی. 
    مطلب شما را خواندم. به مشکل مهم تخلف از قوانین در ساخت و سازهای شهری اشاره کردید که متاسفانه در کشورمان اپیدمی شده است. دلایل آن از روز روشن تر است و نیازی به بحث و ریشه یابی ندارد. این معضل بخصوص در شهرهای حواشی تهران بسیار شدید تر است. برای مثال در شهر قدس با ٥٠٠ هزار نفر جمعیت بین تهران و کرج (تا ٣٠-٢٠ سال پیش با نام روستای قلعه حسن خان فقط یک کوچه باغ بود)، که محل فعالیت اینجانب است کار به جایی رسیده که انجام ساخت و ساز قانونی با پرداخت عوارض به شهرداری تقریباً غیر ممکن شده و شما باید با یکسری پیمانکار مشخص به صورت غیر قانونی قرار داد ببندید تا براحتی ساختمانتان، سالن تولیدتان و ... با انواع و اقسام تخلفات ممکن ساخته شود البته بدون هر گونه اخذ مجوز از شهرداری. این پیمانکاران شرکای مدیران شهرداری و هماهنگ با پلیس ساختمانی هستند. البته این شهرهای حاشیه تهران تقریباً بی صاحب و مهاجر خیز از قسمتهای مختلف ایران هستند که ماحصل زمین خواری های گسترده بوده و به دلیل نزدیکی به تهران و منافع مالی زیاد، بصورت سرطانی رشد یافته اند. 
    داستان خوانسار کاملاً فرق می کند. خوانسار یک شهر با قدمت طولانی و با بافت جمعیتی بومی است و خلاصه اینکه صاحب دارد و انشاله کار به آنجا ها نمی کشد به شرطی که صاحبان اصلی شهر یعنی مردم خوانسار در صحنه و مطلع باشند. قبلاً هم عرض کردم که در شهر صاحب داری مثل خوانسار حتماً باید نمایندگان مردمی بصورت غیر موظف در کارگروه های شورای شهر حضور فعال داشته باشند و با نظارت و اعمال نظر، در راستای خواست مردم تلاش کنند. اگر در شورای شهر کارگروههای مردمی تشکیل و قدرت بگیرند، جلوی بسیاری از قانون شکنی ها گرفته خواهد شد و با قدرت گرفتن شورای شهر، شهردار می شود مجری مصوبات نمایندگان مردم در شورای شهر و نه مجری نظرات منفعت طلبان در هر لباس و پوشش. 
    ضمناً رسانه ها با اطلاع رسانی به مردم و در صورت لزوم افشاگری تخلفات، بهترین ابزار پیشگیری هستند. هر جا که رسانه ها محدود و حذف شوند فساد، بی نظمی و قانون شکنی نهادینه می شود. همین زحمات و اطلاع رسانی ها از طریق وبلاگ، سایتها، گروههای مجازی و... جلوی تکثیر و اپیدمی شدن تخلفات را خواهد گرفت.
    همچنین چه خوب است تلاش شود علاوه بر فضای مجازی، یک هفته نامه غیر سیاسی اگر وجود ندارد، اراه اندازی شود و اهم اخبار خوانسار را بصورت خلاصه و در تعداد صفحات کم ولی در تیراژ کافی انتشار دهد. قاعدتاً برای شروع با توجه به هزینه کم، حامی مالی نیز پیدا خواهد شد. البته پر واضح است که اخذ مجوز برای انتشار یک هفته نامه مراحل و مشکلات خاص خودش را خواهد داشت.
    پاسخ:
    ممنونم از نظر ارزنده شما جناب آقای دکتر میراسماعیلی عزیز
    با سلام اولا جای تقدیر و تشکر داره از جناب آقای مهندس میرمحمدی دلسوز که واقعا دارند برای آبادانی شهرمون تلاش میکنند و دوست دارند آینده روشنی در پیش روی جوانان شهرمون قرار داشته باشد . قضیه تاکسی که واقعا مسخره بازیه که گردشی نیست و حتما باید مسافرین تکمیل بشند تا تاکسی حرکت کند و اگر هم بخواهیم به راننده بگیم که باید زود به مقصدمون برسیم میگویند باید سه نفر دیگر را حساب کنی تا حرکت کنم. و موضوع دیگری نمیدونم مطرح کردنش در این جا ربط دارد یا نه مربوط به کارکنان بیمارستان فاطمیه که چرا زمانی که بازرس میخواهد تشریف بیاورد اینان طبق قانون باید رفتار کنند چرا نباید همیشه اینطور باشند نمونه ان نگهبان که روزهای دیگر 3 نفر همراه بیمار میتواند به اتاقش بروداما دقیقا اونروز که بازرس می اید با لحن بد با مردم رفتار میکنند پس وجدان کاری کجا رفته و اینکه از مردم عادی چه انتظاری داریم!!!
    پاسخ:
    ممنونم از شما به خاطر نظر ارزندتون
  • امیر صانعی خوانساری
  • اگر تو اون جلسه یادتون باشه مهندس اسحاقی گفتند اهل رسانه اگر درباره ساخت و سازها سوال دارند قبلش از دفتر فنی شهرداری سوال کنند. شما الان دوتا سوال درباره تاکسی ها و ساخت و ساز که به کمیسیون ماده 100 ارجاع داده شده گفتید.
    شما مسلما خودتون جواب سوال میدونید چون کاندیدای شهردار شدن بودید. ولی برای جواب مطلب شما و آگاهی دوستان عرض میکنم.
    کمیسیون ماده 100 فقط سه نفر حق رای دارند شامل نماینده شورا که آقای اولیایی هستند،نماینده فرمانداری که آقای ناطقی هستند و نماینده قوه قضاییه که دادستان هستند. پس ربطی به شهردار نداره. به این کمیسیون میگن کمیسیون بدوی. اگر بر رای این کمیسیون اعتراض گذاشته بشه کمیسیون بعدی باز سه نفر حق رای دارند ریاست شورا،فرماندار و ریاست دادگستزی پس بازم به شهردار ربطی نداره.
    درباره تاکسی ها هم رای شورای ترافیک شهرستان گفته که باید سه تا تاکسی در ایستگاه باشند و بقیه بصورت گردشی در مسیر. اینکه حالا تاکسی ها تو ایستگاه هستند وظیفه بررسی اون با راهنمایی رانندگی و پلیس راهور هست. 

    اینا رو گفتم که بیخودی درباره یک مسئول دلسوز قضاوت نکنیم. من به دوستان توصیه میکنم به پارک و استخری که بالای پمپ گاز زده شده برید و ببینید چقدر کار باشکوهی داره اتفاق میفته. (اگر دوباره درباره اون هم یه طرفه به قاضی نریم )
    پاسخ:
    امیر جان درست میگی عزیزم . اعضای کمیسیون ماده 100 همین ها هستند که شما گفتید بعلاوه دبیر کمیسیون که یکی از کارمندان مطلع شهرداری است که معمولا معاون شهرسازی است . قبلا خود مهندس اسحاقی بودند و الان آقای شاهی . بخش عمده رای کمیسیون ماده 100 به شکل تفسیر و توضیح همین دبیر داره چون 3 نفر اعضای کمیسیون که حق رای دارند مطلع نیستند و مرجع اطلاعاتیشون دبیر مذکوره . ضمنا رای های صادره کمیسیون در قالب چند تا ماده قانونی مشخصه و امکان عدول از اون نیست که مواد را عرض خواهم کرد . 

    مطلبی که فراموش کردی فرمایش کنی اینه که وظیفه شهردار در مواجهه با تخلفات چیه : 
    ابتدا جلوگیری از ساخت واحد بدون پروانه یا متخلف از پروانه است . سپس ظرف یک هفته ارجاع به کمیسیون . سپس ظرف 10 روز رای کمیسیون . سپس اجرای رای کمیسیون .
    *** پس وظیفه شهرداری جلوگیری از ساخته *****

    موارد قانونی صدور رای کمیسیون هم در زیر عرض میکنم :
     حکم کمسیون در مورد تخلف احداث بنای بدون پروانه یکی از دو مورد ذیل می باشد .1 – تخریب :حکم تخریب مستفاد از صدور تبصره یک ماده 100 ق. ش در صورتی صادر می شود که مخالف اصول شهرسازی ، فنی ، بهداشتی باشد .2 – اخذ جریمه :مستفاد از تبصره 4 ماده 100 ق .ش در صورتی که اصول فنی بهداشتی و شهرسازی رعایت شده باشد که در این صورت کمسیون می توان با صدور رای بر اخذ جریمه به ازاء هر متر مربع بنای بدون مجوز یک دهم ارزش معاملاتی ساختمان یا یک پنجم ارزش سرقفلی ساختمان در صورتی که ساختمان ارزش سرقفلی داشته باشد هر کدام که مبلغ آن بیشتر است از ذی نفع ، بلامانع بودن صدور برگ پایان ساختمان را به شهرداری اعلام نماید .در مورد دو حکم تخریب و اخذ جریمه ذکر این نکته خالی از فایده نمی باشد که در موردی که اصول شهرسازی فنی و بهداشتی رعایت شده باشد حکم به تخریب بدهد و یا اینکه حکم به جزای نقدی بدهد .2 – تخلف تراکم اضافی :تخلف تراکم اضافی که عبارت است از اضافه بنا زائد بر مساحت زیر بنای مندرج در پروانه ساختمانی از سوی مالک ، یکی دیگر از انواع تخلفات داخل در صلاحیت کمسیون م 100 قانون شهرداری می باشد . کمسیون در مورد این نوع از تخلف دو نوع حکم می تواند صادر کند که عبارت است از :1 – تخریب :الف – در صورتی که رعایت اصول فنی شهرسازی و بهداشتی نشده باشد .ب – در صورتی کمسیون حکم به پرداخت جریمه دهد و ذی نفع از پرداخت جریمه « پس از تقاضای شهرداری مبنی بر وصول جریمه از ذی نفع » خود داری کند . در این دو مورد کمسیون مکلف به صدور حکم تخریب می باشد2 – رای به اخذ جریمه :کمسیون می تواند در صورت عدم ضرورت قطع اضافه بنا رای به اخذ جریمه علیه ذی نفع بدهد . در مورد صدور رای به اخذ جریمه از سوی کمسیون علل و عواملی موثر می باشند


    در مورد تاکسیرانی هم به ذکر یک نکته بسنده میکنم که(( مدیریت تاکسیرانی با شهرداری است ))

    سلام خدمت مهندس میرمحمدی .

    مهندس جان از اینکه نام مستعار استفاده کردم ببخشید 

    کلیه مطالب بالا اعم از مخالف و موافق را که خوندم دیدم اقا رضا صانعی از مرحله خیلی فاصله دارند و فریب ظاهر را خوردند شما یک از هزار تخلف را دیدید .  از تخلفات اوقاف که کارشناس ان اسحاقی هست اصلا خبر نداری کلیه پول کارشناسیهای اوقاف را شخصا میگیرد و با اصغر عادل شریک هستند و خوانسار هم که اصلا ملک اوقافی ندارد به جناب صانعی بگویید جوان خوب کجای کارید که اگر خیلی از مطالب را بدانید دود از سرتان بلند میشود . شما نرفتید شهرداری که اتاق مخصوص چهار نفر از جمله اصغر عادل . محمدشیخ الاسلام . مهدی شاکری و حمید  صفایی را ببینید و حرکات تخلف افراد در پشت حمایت شهردار و ....را تماشا کنید . ظاهر مظلوم نمای شهردار . بدجور صانعی را گرفته . مومن خدا صادق اولیایی هرکار پیمانکاری برا ابن الرضا انجام و در باغهای خوانسار ویلا سازی تخلف راانجام و خودش عضو کمیسیون است و برا تخلف خودش نظر میدهد وووووووووو . مظلوم نمایی  اسحاقی پدر مردم را دراورده

  • امیر صانعی خوانساری
  • جالب بود که نظر عبدالله درباره نظر من بود. نظر من یک ساعت بعد از عبدالله تایید شده ولی عبدالله یک ساعت زودتر نظر داده!!! واقعا که عبد خداست که به نظرات منتشر نشده اشراف داره. 
    آقا کامران شما بازم دنبال هدف خودتون هستی. درسته که مهندس اسحاقی هم شهردار شد و هم رئیس نظام مهندسی و شما شاید از اینکه دوتا صندلی که دوست داشتی برای شما باشه از دست دادی ولی امیدوارم شبا با وجدان آسوده سربر بالین بذاری برادر
    پاسخ:
    عزیز دلم شما دوتا نظر دادی یکی دیروز 10 صبح که همان موقع تایید شد و یکی دیشب 10 شب که من امروز دیدم.
    به نظرم نظر این دوستمون در راستای همون نظر دیروز 10 صبح شما باشه . به جمله دیروز خودت اشاره میکنم که امیدوارم نظراتمون در جهت تخریب نباشه ....
    اینجور فرافکنی ها دیگه قدیمی شده عزیز دلم
    من دو سال و نیمه دارم نقد میکنم و این نقد مختص مهندس اسحاقی نیست .....
    خیلی دوست دارم مدل خودت جواب بدم ولی این کار رو نمیکنم و قضاوتش رو میذارم بعهده خوانندگان مطالب .
    فقط جهت اطلاعت بگم که من شب ها خیلی با وجدان راحت میخوابم چون همیشه واقعیت ها رو بازگو میکنم و از کسی هم خط و خطوط نمیگیرم که آرامشم بهم بخوره عزیز دل .
    امیدوارم شما هم همینطور باشی
    آقای میرمحمدی و آقای امیر خان صانعی
    من بیشتر از یک دو مورد هرگز شما رو ندیدم اما هیچ گاه پای خودم را روی صداقت نمیگذارم.
    جناب امیر خان عزیز شما خیلی از جریانات روز شهر خبر نداری و من حرفهای آقای میرمحمدی را به واقعیت نزدیک میدانم.
    اسمم را عبداله گذاشتم که هویتم ناشناس بماند.
    آقای صانعی من بیایم پایم رو روی واقعیت بگذارم و آخرتم را بفروشم که شما یا دیگری خوشش بیاید؟!!!!هرگز
    جناب صانعی 
    من آقای اسحاقی را بیش از 20 سال است که می شناسمش نه این چند سالی که در شهرداری مهندس شهرساز و در پست شهردار بوده است.
    واقعیت ها این نیست که شما می بینید و یا می شنوید.
    جناب آقای صانعی
    باید هم از آقای اسحاقی دفاع کنید چون همکاری ایشان در ساختمان پدرتان و مجوز100% ساخت آن و پوشش روی نهرعمومی آب(برخلاف قانون شهرداری) جلوی مغازه اتان و در پی آن قیمت گرفتن مغازه و همچنین ایستادن آقای اسحاقی جلوی حاج نعمت مومنی به دلیل همین پوشش نهر، من هم بودم کورکورانه سنگ آقای اسحاقی را به سینه میزدم.
    حالا ببینم چه کسی با وجدان راحت شب خوابش می برد...
    کمی بیندیشیم!
  • سیدشهاب میرشفیعی
  • دوستان خوب من
    کامران جان و امیر جان عزیز
    هر دوی شما دوستان خوب من هستید و هر کدام شما هم در امور خوانسار صاحب نظر و مطلع،این نوع بحث ها متاسفانه بیش از آنکه حقیقت رو روشن کنه باعث دوری شما از هم میشه...
    امیدوارم این بحث بیهوده رو خاتمه بدید و با همفکری هم و صد البته با مراجعه حضوری نزد شهردار گامی عملی در حل مشکلات شهر بردارید...این مشکلی نیست که حل نشه
    پاسخ:
    شهاب جان
    من و امیر جان با هم دوست و رفیقیم فقط در مواردی با هم اختلاف سلیقه داریم که حرف شما متینه و ادامه این اختلاف سلیقه ها در این فضاها ما را از هدف دور میکنه . بنده عذرخواهی میکنم از شما و دیگر خوانندگان
    البته من سعی کردم فقط توضیحات مرتبط با مطلب ارایه شده بدهم
    به وب ما هم سر بزنید با تشکر
    http://tashaa.blog.ir/

    سلام، برامن خیلی جالبه که توخونسار وقتی یه مسئول دلسوز وکار بلد که مردم هم دید مثبتی بهش دارند میاد سرکار یه سری افراد در برابرش موضع می گیرند ومیخواند کارای خوبشومخفی کنند

    اقایان دلواپس ودلسوز چرا یکی از شما ها در مورد نبود یک دکتر دلسوز تو شهرمون حساس نمی شید؟ یا نمیاید در مورد بیمارستان تامین اجتماعی که چندین ساله به ماها وعدشو دادندولی هنوز قدمی برا اوردنش تو شهرمون انجام نشده مقاله ای نمی نویسید؟ چرا به نماینده شهرمون اقای میرمحمدی گوشزد نمی کنید که  اگه گلپایگان بیمارستانش امکانات کافی نداره خونسار انقدر وضعیتش وخیمه که یه سری بیماراشو برا درمان به اونجا میفرسته پس باید این بیمارستان هم تجهیز بشه؟
    اقایون ریز بین چرا در مورد سهل انگاری جهاد کشاورزی که با علم اینکه کشاورز در این فصل کمتر به بازار میاد واین اداره محترم توصیه های کشاورزی خودشو در سطح شهر به دیوار نصب می کنه دقتی نمی کنید؟و خیلی چراهای دیگه...

    پاسخ:
    سلام دوست عزیزم
    ما چیزهایی رو که میبینیم و به ذهنمون میرسه بدون کم و کاست و با مدرک و عکس ارائه میکنیم
    شما اگر اطلاعاتتون در مواردی که میفرمائید کامله میتونید مقالش رو بنویسید و به خوانسار نیوز و یا چشمه سار و یا یکی از وبلاگهای به عقیده شما دلواپس بفرستید تا منتشر بشه
    اگر هم که فقط منتقد ما دلواپسانید که بازم نظرتون برای ما محترمه
    ضمنا میتونید موارد دلسوزی و کاربلدی مسئول مورد نظرتون رو مقاله کنید تا موارد کاربلدی مسئول عزیزتون رو ما و بقیه مردم هم بدونند

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی