خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من
آخرین نظرات

برای پزشکان نمیصرفد یا ......

کامران میرمحمدی | جمعه, ۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۱ ب.ظ

چند روزی است که در گروه (( اتاق فکر توسعه خوانسار )) بر روی وضعیت بهداشت و درمان شهرستان بحث میکنیم .

تقریبا همه نظرات تاکید بر وضعیت نابسامان بهداشت و درمان شهرستان دارد . از برخورد نامناسب پرسنل بیمارستان با بیماران گرفته تا نبود پزشک و اشکال در نتایج آزمایشات آزمایشگاه و .....

دوستی میگفت شهرستان گلپایگان 250 پزشک   دارد ، نمیدانم این آمار تا چه حد معتبر است ولی اگر چنین باشد آیا خوانسار که یک سوم جمعیت گلپایگان را دارد 80 پزشک دارد ؟!

در شهرستان خوانسار چند پزشک متخصص حضور مستمر دارند ؟! فکر کنم از تعداد انگشتان یک دست هم کمتر باشد !!!!

چرا باید آزمایشی که در این شهر می گیریم در شهر بزرگی مانند اراک مورد قبول نباشد و نتیجه همان آزمایش در آن شهر زمین تا آسمان متفاوت باشد ؟!!

و مشکلات بسیار زیاد دیگری نظیر نداشتن پزشک در انتقال خون و عدم راه اندازی درمانگاه تامین اجتماعی و ....

بدون شک جواب تمام این سوالات در این خلاصه خواهد شد که جمعیت خوانسار کم است و (( برای پزشکان نمیصرفد )) و در شهر نمی مانند .!!!!

آیا یکی از وظایف دولت تامین بهداشت و سلامت مردم و ساماندهی به وضعیت درمان شهرها نیست ؟ بر فرض اینکه این شهرستان به جای 30 هزار نفر 3 هزار نفر جمعیت داشته باشد .....

آیا یکی از دلایل عدم جذب متخصصین انحصارطلبی نمیتواند باشد ؟!

آیا صرف جراح خوب بودن دلیل بر مدیر خوب بودن است ؟!

آیا وقت آن نرسیده که توجه بیشتری به وضعیت بهداشت ودرمان شهرمان داشته باشیم و حتی با توجه به وضعیت آب و هوا و منطقه خوانسار ، آن را به شهری با قابلیت (( توریست سلامت )) تبدیل کنیم که برای پزشکان هم بصرفد ؟!

البته شاید پزشکان عزیز ما تافته جدابافته هستند و مثل بقیه نیستند که با چنگ و دندان تلاش میکنند تا حضورشان در این شهرستان بصرفد و این عزیزان باید سود تضمین شده و بسیار خوبی داشته باشند تا در شهر حضور پیدا کنند !!!!

شاید معنویات در نگاه این قشر فراموش شده ؟!!!!!

من بعید میدانم و بیشتر بکار بردن این جملات را بهانه ای برای سرپوش گذاشتن به عدم توانایی های مدیران مجموعه میدانم .

حرف در این مورد بسیار است و مثالهای متعددی وجود دارد که اثبات میکند که بهتر از این میشد بود ولی ......

مخلص کلام : قرار نیست ما و همشهریان عزیزم که با مشکلات بسیاری در شهرستان زندگی میکنیم از حق طبیعی و کمترین حق ، که داشتن حداقل امکانات تامین سلامت است بی بهره یا کم بهره باشیم و مجبور باشیم در زمان بیماری یا یک هفته صبر کنیم و از 5 صبح در نوبت بمانیم تا دکتر متخصص ویزیتمان کند ، یا اینکه به شهرهای دیگر مراجعه کنیم تا سلامت خود و عزیزانمان را بازیابی کنیم .

تامین سلامت ما وظیفه شماست

 

  • کامران میرمحمدی

نظرات  (۵)

  • بینا ولیپور
  • سلام کامران جان هر شهری باید یک مدیر دلسوز داشته باشدکه بتواند در مقابل تمام مشکلات دفاع کند در اول هر کاری همه خودشان را دلسوز نشان میدهند وقتی انتخاب شدند وپشت میز قرار گرفتند ازاینکه رقیب نداشته باشندوبه کارهای جانبیشان برسند با اینهمه مشغله دیگر یادشان میرود که چه قولهای دادند وقتی یاداوری میکنی ناراحت میشوند حال شما دنبال معنویت هستی ان هم شهری که توان و قدرت داشته باشد بیرون از این مجموعه حل میکند ان هم نداشته باشد.... باید بسازدودنبال دلسوزی دباره
    پاسخ:
    سلام دوست خوبم
    چی بگم والا 
    در حقیقت من اعتقاد دارم یک مدیر قوی حتی اگر دلسوز هم نباشه موثرتر از یک غیرمدیر دلسوزه
    حالا اگر یک مدیر قوی دلسوز داشته باشیم که فبها
  • درنگ نامه
  • حقیقتش احساس ضعف در مدیریت جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان همچنان احساس می شود . این یک حقیقت آشکار و واضحی است . شاید در همان هیاهوی انتقادات زمستان گذشته و در ادامه تغییر کادر شبکه ، به جای یک انتخاب کارشناسی سعی بر تغییری ظاهری داشتیم تا در ظاهر مشکل را حل شده تلقی کنیم .
    در پایان فرماندار عزیز فراموش نکن تا مساله ی مهمی همچون وضعیت بهداشت و درمان شهرستان بهبود نیابد ما شاهد افزایش جمعیت شهرستان نخواهیم بود تا بتوانیم پزشک ماهر را در اینجا نگه داریم 
  • عاشق شهرم خوانسار
  • با سلام و عرض ادب
    بزرکترین مشکل خوانسار مشکل پزشک  وکمبود امکانات پزشکی است. شما چه شهرستانی را سراغ دارید که با 30 هزار نفر جمعیت تنها یک  مطب متخصص  داخلی در ان باشد. از حدود 4 سال پیش تا حالا سه متخصص قدیمی از خوانسار رفتند ولی هیچ کس کاری نمی کنه. شهر ما از مهر 93 تا فروردین 94 دکتر زنان نداشت یعنی حتی مردم برای یک زایمان ساده هم باید به شهر های اطراف  میرفتند.
    سونوگرافی بیمارستان رو حتی خود رئیس بیمارستان قبول ندارند و وقتی پیششون می ری  و نیاز به سونو داشته باشی می گه برو گلپایگان سونوگرافی آخه یکی نیست بگه  خودت که  می دونی بخش سونوگرافی بیمارستان مشکل داره (به خوبی نشون نمی ده) پس چرا کاری نمی کنی ؟؟؟؟ دلم می خواد یک روز از کنار مجتمع پزشکان گلپایگان  رد بشید اون  موقع هر خوانساری رو که گم کردید می تونید اونجا پیدا کنید من 4 سال اونجا دانشجو بودم و هر روز شاهد  این موضوع بودم . اخه مردم خوانسار  تاکی باید برای کوچکترین  بیماری به شهر های مجاور بروند. کاش می شد کاری کرد. اقای میرمحمدی مشکل مردم رو به گوش مسولیین برسونید
    پاسخ:
    سلام خدمت شما دوست گرامی
    چشم تمام تلاشم را خواهم کرد
    احسنت جناب آقای میرمحمدی، حرف دل ما رو زدید.
    من برای معالجۀ کمرم مجبور شدم با آسیب دیدگی شدید به بیمارستان الغدیر تهران برم و اونجا معالجه بشم و هفتۀ بعدش با همون وضع به خونسار برگردم.
    آقای وحدتی زمانی خودشون انحصارطلب بودن و حالا آقایان جدیدتر جایگزین این آقا شدن. 
    جناب آقای میرمحمدی امیدوارم این حرف بنده باعث دلخوری شما و همشهریان عزیز نشه. متأسفانه مقصر اصلی خود ماییم. این ماییم که هیچ اعتراضی نسبت به وضع نابسامان سلامت شهر و فقدان متخصص نداریم. این ماییم که به تعریف و تمجید غلوانۀ یک پزشک نه چندان مطرح میپردازیم. و ایم ماییم که مثل موش آزمایشگاهی وسیله ای برای تجربه اندوزی و مهارت پزشکان شدیم. پزشکان نه چندان حاذقی که با دروه آموزش دیدنشون تو خونسار و انجام هزاران آزمایش روی ما، با کوله باری از تجربه و ثروت اندوزی، شهر را ترک کرده به شهر آرمانی خویش سفر میکنن!! و ما هم میمانیم با یه عالمه درد و مرض از عوارض تجویز اشتباه اون پزشکان.
    برخی از پزشکان ما یاد گرفتن که خونسار بهترین مکان برای افتتاح مطبه، و وقتی خودشونو بستن، رهسپار شهرهای بزرگ میشند و ما هم روز از نو. 
    پاسخ:
    با عرض سلام و ارادت 
    با فرمایشات شما کاملا و صد در صد موافقم و به نظرم مواردی که فرمودید را در این قشر داریم میبینیم و حس میکنیم
  • پرسنل بیمارستان
  • سلام آقای میرمحمدی خسته نباشید
    البته برخورد همه ی پرسنل بیمارستان هم بد نیست نمونش خود من اخلاقم ماهه:) باهمه ی نارضایتی هایی که از شغلم دارم خدا گواه است که هیچگاه از کارم کم نگذاشته ام و کارم را به نحو احسنت انجام داده ام جالب اینه که همونی که شما باید ساعت شش صبح بری برای نوبت پیش نماز(رئیس شبکه و بیمارستان)که قبلا هفته ای یک روز زحمت ویزیت به خودش توی ساعت اداری را می داد البته تازگیا به بهانه ی مشغله ی زیاد اون یه روزم به خودش زحمت نمیده اخه مرد نیک کی میاد ویزیت حدود سی هزار تومن نقدی مطبو ول کنه بیاد با ویزیت سه هزار وپانصد تومن ویزیت بگیره بعدشم شش ماه صبر کنه تاحالا دانشگاه دلش بسوزه و یک درصدی حدود پنجاه درصد این سه هزار وپانصد تومنو بهش پرکیس بده البته بهانه ی ایشون برای عدم حضور در درمانگاه بیمارستان که مشغلش زیاده از حق نگذریم الکیه والله واسه ی ماهم هشتا را به نهتا نکرده و هرروز دریغ از دیروز باید چراغ موشی دست بگیریم بریم دنبال قدیمیا
    پاسخ:
    من جسارت به همه نکردم دوست بزرگوار

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی