خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من
آخرین نظرات

من یک خوانساریم ولی زبان مادریم خوانساری نیست

کامران میرمحمدی | جمعه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۲، ۰۱:۱۰ ق.ظ

(( من یک خوانساریم ولی زبان مادریم خوانساری نیست ))

من یک خوانساریم و به خوانساری بودنم افتخار میکنم ولی زبان

مادری من و خیلی از همشهریانم خوانساری نیست .

وقتی از خوانسار حرف میزنیم تیدجان، قودجان ، باباسلطان ، هرستانه ،

عمادیه ، سنگ شیر ، بیدهند ، سنگ سفید ، قلعه ، دوشخراط و ... را نیز

در آن میبینیم یا خوانسار را فقط از ارسورتا پارک عسل میدانیم ؟!

اصلا چرا میگوییم زبان خوانساری ؟! چرا نمیگوئیم زبان بخشی از خوانسار ؟!

از کودکی این معضل مرا آزار میداد که تمامی مسئولین ، خوانساررا از

پمپ بنزین تا پارک عسل میدیدند !!

تمامی ادارات ، بانکها ، مراکز خرید و ... در این قسمت شهرمتمرکز بود

و الان نیز هست . حتی فضای شهری را فقط دراین قسمت از شهر

میتوان دید .هر امکانی را در این حوزه تعریف میکنند ، حتی مسکن مهر

که روی کوه بنا شد و هزاران مشکل را به این دلیل همراه دارد .

نکند در فکر ساختن یک گلپایگان و گوگد هستیم ؟!

نکند تفکر ما این است که خوانسار ( این شهر پرآوازه ) فقط قسمتهایی

است که مردمانش زبان خوانساری دارند ؟!

من اینگونه نمی اندیشم .

بسیاری از افتخارات خوانسار از محله هایی است که زبان مادریشان

خوانساری نیست ولی جزو خوانسارند .

من این زبان را دوست دارم ، همشهریان دارای این زبان را هم

دوست دارم ،

 ولی

 محدوده شهرستان خوانسار را هم از بعد از شهرک صنعتی تا دوشخراط

و محدوده شهری خوانسار را نیز از میدان امام حسین (ع) تا میدان عسل

میدانم و انتظارم از مسئولین شهرو شهرستانم نگاه یکسان به این مناطق

است و نگاه ناسیونالیستی و محله ای را نمی پسندم .

نگاه منطقه ای و حتی فرامنطقه ای را می پسندم و زمینه پیشرفت را در

این نگاه میبینم .

من انتخابات با نگاه محله ای را نمی پسندم ، بکار بردن کلماتی چون

محله بالائی و بیدهندی و .... را نمی پسندم

بلکه نگاه (( من یک خوانساریم )) را دوست دارم .

پاسداشت از انگاشتمون خوانساری را بعنوان بخشی از فرهنگ خوانسار

دوست دارم و به زحمات برگزاری جشنواره آن ارج می نهم و حتی

تلاش میکنم که یکی ازشرکت کنندگان در مسابقه آن باشم تا همدلی

خود درپاسداشت یکی از فرهنگ های شهرم را اعلام کنم .

دست مسئولینی که در پاسداشت این فرهنگ تلاش میکنند را می بوسم

ولی

(( من یک خوانساریم و زبان مادریم خوانساری نیست ))

نظرات  (۲۶)

باید بگویم خوانساری یک زبان نیست، یک گویش است. گویشی که ریشه در زبان پهلوی دارد.تفاوت گویش و زبان در تقسیم بندی ساختار زبان شناسی کاملا توضیح داده شده است. وانشانی و خوانساری گویشی است که به دلیل بکر بودن منطقه کمتر دستخوش تغییرات شده است.

گویش خوانساری یک هویت است .هویتی که میتواند آینده ای به دور از ناامیدی، ضعف و سستی برای جوانان شهرمان رقم بزند.

توی دانشگاه استادانم وقتی می فهمند خوانساری ام به احترامم بلند میشوند. سهم خوانساری ها در اصفهان، ایران ، دنیای شیعه ، جهان اسلام و حتی دنیا زبانزد است. پس این هویت است که فراگیر شده. گویش خوانسا ری هم مثل دانشمندانمان، ادیبانمان، فرهنگمان، عالمان فرهیخته، سبقه ی  علمی و دینی امان دیگر چیزی هست که میتوان با پر رنگ کردن آن کمی به نسل آینده کمک کنیم. یکی از مشخصه های خوانسار گویش آن است.

وقتی نسب اکثر عالمان و مراجع تقلید را که نگاه می کنم به میرکبیر که در قودجان مدفون است ، میرسد. ندیدم کسی بگوید میرکبیر قودجانی همه میگویند میرکبیر خوانساری، یا همین امام زاده سید صالح قصیر خودمان در بیدهند، همه میگویند امامزاده سید صالح در خوانسار، این تقسیم بندی ها به لحاظ  محله ای بین خودمان است.

دیدهای وسیع همیشه جهان شمول است و دنیایی فراتر از افق چشم انسان رقم میزند. در این افق گاهی ابرهای بریده بریده ای هم رد میشوند و این چیزی از افق زیبا نمی کاهد.

شما هم سعی کنین خوساری رو یاد بگیرین .حاضرم تدریس خصوصی براتون بذارم. شماره کارت بدم برای هزینه کلاسها.؟

پاسخ:
ممنون که تفاوت گویش و زبان را به من آموختید ، قطعا ما چیزهای زیادی از شما یاد گرفتیم و میگیریم ولی چرا همه جا میگویند و میگویید زبان خوانساری و نمیگویید گویش خوانساری .
در میان مطالبم گفتم که(( گویش بخشی از خوانسار)) را دوست دارم و به آن علاقه مندم و به عنوان بخشی از فرهنگ شهرم به آن افتخار میکنم ولی منظور مطلب من چیز دیگری بود و آن این است که خوانسار محدود به یک منطقه خاص نیست ....
در مورد تدریس خصوصی اگه پولیه دور مارو خط بکشین چون بسیار دوستانی هستند که حاضرند پولم بدند و تدریسمون کنند :)))
به نظر من کلا این تقسیم‌بندی‌ها غلطه. 
محل بالایی محل پایینی، بیدهندی، قوجونی.... خونساری، گلپایگونی، اصفهانی... ایرانی، عراقی، افغانی... آسیایی، اروپایی، امریکایی...
به نظر میاد آدما از چیزهای غیرانتخابی برای خودشون هویت می‌سازند و طرفه اینکه به این هویت غیرانتخابی و غیرارادی افتخار می‌کنند...
این که ما تو این گوشه دنیا به دنیا اومدیم دست خودمون نبوده و بنابراین فضیلت و یا رذیلت ما محسوب نمیشه.

انسانها متناسب با محل تولد و زیستشون دارای یه سری خصوصیات خاص می‌شند که ربطی به انسانیتشون نداره ...
به نظر من تنها ملاک مقایسه انسانها اکتساباتشونه که با تلاش به دست اومده نه افتخارات بی مبنای قبیله‌ای و قومی ...
پاسخ:
کمش جان با کلیات صحبتتون موافقم ولی اکتسابات به محیط رشد مربوط میشه و محیطی که در آن رشد میکنی میتونه اکتساباتت رو تغییر بده پس بزرگ کردن افتخارات تا حدی به زمینه رشدی اعضای جدید مجموعه در مسیر اکتساباتش کمک میکنه
  • محمود قربانی پور
  • کامران جان اختتامیه جشنواره نبودید که محله بالا و پایینی موج میزد. هم برخی حضار و هم مجری برنامه نیز به این مسئله پرداختند که البته فرماندار تذکر دادند. در زمان انتخابات نیز یکی از دوستان می گفت فقط به فلانی رای بدهید که محله.... تا روی محله.... کم بشه. واقعا امروز که کل جهان را با عنوان دهکده تفسیر کرده و عصر ارتباطات است آیا هنوز هم باید درگیر اینگونه حاشیه ها باشیم و بعضا برخی مسئولین نیز خواسته و ناخواسته وارد این معرکه ها شوند و تصمیماتی بگیرند که برخی اثرات سوء آنرا می بینیم.
    در کشورمان نیز متاسفانه اینگونه مسائل قومیتی و جغرافیایی وجود دارد. و باید در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد.

    پاسخ:
    سلام محمود جان
    بودم تو اختتامیه برادر گلم
    جرقه این مطلبم از همون جا زده شد
    جالب این بود که تنها مسیول غیر خونساری متوجه این حساسیت شد و به جا جلوش را گرفت
    به خدا بیش از نیمی از عقب ماندگی شهرمون برای دامن زدن به این حرفهاست
    با عرض سلام خدمت جناب آقای میر محمدی
    حرفهایتان بسیار زیبا،دلنشین و تاثیر گذار بود .از این بابت بسیار سپاسگذارم.
    راست می گویید مشکل ما در همین نبود اتحاد است . دیروز وقتی شمارو در مراسم دیدم بسیار خوشحال شدم و با  این حضور چیزهای بسیاری به کوچکترهایی همچون من آموختید. حق با شماست ،متاسفانه وقتی امار تاسف بار وضعیت تکلم به گویش خوانساری را به تفکیک مناطق گفتم که آن هم به این دلیل بود تا در ادامه نتایج مستخرج از این مناطق را در جهت حفظ کلی گویش بیان کنم که با تاسف به دلیل محدودیت وقت نگذاشتند ، می دیدم بعضی از حضار به این افتخار می کردند که منطقشون از فلان منطقه جلوتره و ....و کمتر کسی به عمق و اصل معنای این نتایج فکر می کرد  . آدم این چیزا رو که می بینه بخدا گریش میگره، حکایت دیروز ماهم شده بود مثل کسی که میاد ابروشو درست کنه میزنه چشمشم کور می کنه
    پاسخ:
    ایمان عزیزم
    سلام
    دیروز کار شما قابل تحسین بود که در جهت حفظ یکی از فرهنگ های شهرت چنان با انرژی و حساسیت خاص مطلب را دنبال میکردید
    من کار شما و دیگر مسیولین جشنواره را تحسین میکنم ولی انتظار داشتم نگاهتان به کل شهر بود
    در مطلب شما فقط نگاه به بعضی از مناطق شهر بود و فکر میکنم در آمارهایتان بخشی از شهر را فراموش کرده بودید
    ولی باز هم دست شما را میبوسم و به جهت دلسوزی برای شهر عزیزمان خوانسار و پیگیری برای پاسداشت یکی از فرهنگهای آن دست شما را صمیمانه میفشارم
    پاینده و پیروز باشید
    طبیعت پیچیدگی های خاص خودش رو داره. بعضی حیوانات مثل شیرها گله ای زندگی می کنند و روی گله خودشون  بسیار تعصب دارند. چند هزار سال از زندگی انسان هم قومی قبیله ای بوده و در رفتارش ناخودآگاه اثر داره.
    البته تذکر شما بسیار خوب و به جا بود.
    پاسخ:
    علی جان سلام
    منظورتون رو کامل نگرفتم  فقط میتونم بگم انسان اشرف مخلوقاته و با حیوان قابل قیاس نیست 
    ولی ممنون از اظهار نظرتون

    بعضی وختا دقیقا شبیه هیچکس میخام دوپایی بزنم تو لپ این کمش.
    کجا گفتن زبان خوانساری؟
    زبان یه دستور نگارشی و لغات فعلی متفاوتی داره مثل گرجی،‌ترکی انگلیسی ،‌فرانسوی و این ها خودشون خطی مخصوص به خود دارن.
    اما گویش خلاصه تر از زبانه. خط نداره و فقط نوع آوایی و دستور زبانش متفاوته مثل گویش گیلکی،‌گویش کردی،‌و لهجه فقط تفاوت  در یک آوا که معمولا مصوت بلنده تشکیل شده مثل لهجه اصفهانی،‌یزدی ،‌مشهدی و....
    میدونم بحث تخصصیه دیگه شرمنده
    پاسخ:
    بیچاره کمش
    چیکار به اون بنده خدا دارید ؟!
    اون که نگفت زبان ، من گفتم بابا
    اونم برا این بود که سوادم کمه و فرق گویش و زبان رو نمیدونم
    ولی با دوستانی مثل شما یاد میگیرم
    ممنون از تدریس مجانی تون
    سلام همشهری عزیز
    در مورد مسئله ای که طرح کردید باید عرض کنم که گویش خوانساری یک میراث معنوی و فرهنگی برای خوانسار محسوب میشه. پس نمیشه اونو با مختصات جغرافیایی میدان امام حسین تا میدان عسل مقایسه کرد. بنده قبول دارم که گویش های متفاوتی در شهرستان وجود داره ولی بپذیرید که در اقلیت هستند. همونطور که در سطح کشور زبان ها و گویش های مختلفی داریم ولی زبان فارسی به عنوان زبان رسمی انتخاب شده. یا مثلاً ادیان مختلفی داریم ولی دین اسلام به عنوان دین رسمی ما برگزیده شده و ... .
    در اینجا جا دارد ضمن احترام به همه محله ها و گویش های موجود در خوانسار، بپذیریم که گویش خوانساری گویش رسمی خوانسار است. چون اولین ساکنان خوانسار مردمی با گویش خوانساری بوده اند و بعداً به تدریج گویش های دیگر وارد این شهر شده.
    حالا که روز گویش خوانساری در حال شکل گرفتن است بهتر بود شما هم این مسئله تفرقه افکن را مطرح نمی کردید. روز گویش خوانساری پس از چند سال پیگیری و بحث های کارشناسی در تقویم فرهنگی خوانسار ثبت شده، و حالا صحیح نیست که با طرح اینگونه موضوعات تشنج قومی و محلی ایجاد کرد.
    موفق و موید باشید.
    پاسخ:
    شهرام جان عزیز
    اولا از شما ممنونم که جرقه روز گویش خوانساری رو زدید و از شما بعنوان یک همشهری عزیز که به فکر فرهنگ شهرشه ممنونم
    ولی در جواب نظرتون :
    گویش خوانساری یه بخش از فرهنگ مردم خونساره و حتی اگر بقیه در اقلیت باشند که فکر نمیکنم توجه به آنها وظیفه ما و مسئولینه .
    در مورد زبان فارسی مثالتون قابل تعمیم به این مطلب نیست چون اون یک زبان رسمیه و یک گویش منطقه ای نیست و ضمنا به بقیه زبان ها مثل آذری و ... احترام گذاشته میشه و همیشه میگویند ایران شامل فارس و ترک و لر و کرد و .... است و نمیگند ایران فقط فارس است و توجه مسئولین کشوری بر اساس زبان مردم نیست بلکه همه را به چشم ایران میبینند.
    در مورد اولین ساکنان خوانسار که گویش خوانساری داشتند منظورتون کدوم خونساره ؟ منظورتون اینه که تیدجان جزو خونسار نبوده یا قدمتش کمتره و یا بعدا خونساریا بهش لطف کردند جزو خونسارش کردند و ....
    فکر کنم با ذکر این موارد شما بیشتر دنبال تشنج قومی و محله ای هستید
    من فقط نقدی کردم به کسانی که به بعضی از محلات توجه ندارند و به دید ناسیونالیستی خونسار رو اول اونجا میدونستند و بقیه رو خونسار نمیدونند وگرنه با روز گفتمان خونساری و تقویت گویش خوانساری هیچ مشکلی ندارم تازه ازش لذت میبرم
    جناب آقای میرمحمدی بنده همچنان بر استدلال های خودم استوارم، ولی ادامه دادن به این بحث در فضای مجازی، یعنی دامن زدن به آتش. در ثانی با گذاشتن یک کامنت چند سطری و جواب متقابل نمیشه به نتیجه منطقی رسید. فقط سوء تفاهمات جدید و بیشتری پیش میاد.
    بنده ترجیح میدم طی یک دیدار حضوری و شفاهی دیدگاهمو به عرضتون برسونم. امیدوارم طی تعطیلات پیش رو فرصتی دست بده تا از نزدیک افتخار مصاحبت با شما رو داشته بدم.
    پیشاپیش نوروز مبارک.
    پاسخ:
    شهرام جان عزیزم
    بنده هم با شما موافقم و افتخار دیدار حضوری شما به هر دلیل برای بنده سعادت بزرگی است
    در انتظار دیدارتان هستم
    نوروز بر شما دوست عزیزم نیز مبارک باشد
    پاینده و پیروز باشید
  • محله پایتخت
  • بیخودت کرتی که بلد نیه زی بش یاد  گیر اگنه از خوسار برند کرمین. یعنی چه که بلد نیستم خونساری صحبت کنم.
    امران جون شوخی کردم خیلی دوستتد داریم. اصلاً سیدا خیلی با صفا هستند.
    پاسخ:
    که بژوات بلد نیان
    خیلی جی بلدان
    خیلی جی خوشم اچو ازش
    من جی دوسژ داران
    تو جی دوس داران
    همه جای ایران سرای من است
    همه جای خونسار سرای من است ...
    تمام محله های خونسار محترمند والبته اساسی و همچون پازلی هستند که اگر هرکدام تکه که نباشد آن کامل نبوده ونیست
    محلیت پنداری و محلیت پرستی نشان از بی تدبیری وکم سوادی دارد
    به امید اینکه همه جای خوانسار سرسبز آباد وبرقرارتر از قبل باشد
    راستی در عید یک برنامه بریزید دوستان وب نویس دورهم جمع شویم و یک عید دیدنی وبلاگی داشته باشیم
    نظرتون چیه کامران خان !
    پاسخ:
    ممنون از تفسیر زیبات وشکو جان
    واقعا لذت بردم
    با این ایده خیلی موافقم ولی من نیستم مسافرتم محمد جان
  • نگاه و نشان
  • کامران عزیز سلام
    قبل از هر چیز از خلط بحث یه چیزو سوا کن وبه اشکال فرهنگی اشاره شده بپرداز بحث یادمان وروز انگاشتمون تحت تاثیر حرف خوبت قرار نده بنظرم ممکنه بعضیا ادما با فرصت طلبی اصل حرفتو بکشن تو حاشیه بنابراین مراقب باش وسریعا این دو موضوع رو از هم تفکیک کن .
    دقیقا یکی از دلائلی که من از زمان بعید با ان سر ناسازگاری داشتم همین موضوعیست که شما بدان اشاره فرمودید و نه تنها من بلکه خیلی دیگر از همشهریان نیز با این موضوع درگیرند همین الانهم این وضعییت وجود داره اما به حسب ظاهر همه میگن نه دیگه یه همچینی حرفائی وجود نداره واتفاقا خود همان افراد جلوداران این انفکاک وانشقاقند .هرچه لازم بود شما فرمودید اما من (نگاه و نشان )حاضرم در هر جائی از خوانسار وبا هرکسی وهر شخص حقیقی وحقوقی ویا هر جناحی مناظره نموده وثابت میکنم این جو هنوز در شهر خوانسار حکمرانی میکند .ممنون
    پاسخ:
    سلام آقای اورعی عزیز
    من بصورت واضح و با کلام روشن و با ادبیات شفاف گفته ام که مخالف گویش خوانساری و جشنواره آن نیستم و از آن حمایت میکنم و گویش خوانساری رو هم دوست دارم ، ولی اگر کسی قصد جهت دهی به آن را دارد که مطمینا دلسوز خوانسار نیست 
    من تنها مقصودم از این مطلب توجه مسیولین به کل خوانسار به یک نگاه مساویه
    همین
  • محرابی /فرهنگی
  • با سلم واحترام  خیلی متشکر از سایت خوبنتون خیلی استفاده کردم موفق باشید
    پاسخ:
    سلام از بنده است
    مفتخر کردید بنده را
    خوشحالم که مفید هستم
    پاینده باشید
    واهار نودون پیشاپیش موارک.
    پاسخ:
    بهار نوی شما هم مبارک بزرگوار
    انشالله سالی سرشار از شادی و سرور در پیش داشته باشید
    خطکش که میگذاری ، نا خداگاه خط می کشی، و اینگونه خط خطی میشود تمام احساسمان

    حرفاتون منطقیه ، ولی خوبه که بقیه محله ها هم خونساری تمرین کنند
    پاسخ:
    چه زیبا میشود خط ها را پاک کرد تا فاصله ها از بین بروند .

    تمرین میکنیم
    اینقدم دوست داریم
    کلی هم بلدیم
    یکی از فرهنگهای شهرمونه
    سلام
    سال نورا به شما دوست گرامی تمام همشهری خوانساری تبریک گفته وارزوی سعادت وسربلندی وموفقیت روز افزون دارم

    پاسخ:
    سلام دوست عزیزم
    سال نو شما هم مبارک
    سلام ------سال نومی شود.زمین نفسی دوباره می کشد.برگ ها به رنگ در می آیند و گل ها لبخند می زند و پرنده های خسته بر می گردند و دراین رویش سبز دوباره…من…تو…ما…کجا ایستاده اییم.سهم ما چیست؟..نقش ما چیست؟…پیوند ما در دوباره شدن با کیست؟…زمین سلامت می کنیم و ابرها درودتان باد و …سال نو مبارک …چون همیشه امیدوار وسال نومبارک
    «زی بوره» آسمـــون تیره و تارو، زی بوره.................نِفَســا گرت و غبارو، زی بوره تو مِث افتـــــوه، امّا زیر ابــر..................دیـم ماهد استتــارو، زی بوره تو همون اکسیره که طلات کره..................مس و روحی را که خوارو، زی بوره تو همون حکیمــه که یگ نظرد.............دوا و چــاره ی کارو، زی بوره مِردُمی کُ راستی کُ ری زمین؟..........آدمی در احتضـــارو، زی بوره مین دنیا بیدرمین از ایرون زمین...........نابکار سُــــوار کارو، زی بوره حــرم امن خدا، از ستم سعودیا............تا قیومت به فشــارو، زی بوره نه فقط نائب نــــابد، بِـــــگوا................عالمی در انتظــــارو، زی بوره از فِراقِد چیشی باجون؟ شی و رو.......دل «نافذ» بی قـرارو، زی بوره
    پاسخ:
    مرحبا
    دستتون درد نکنه

    «زی بوره»

    آسمـــون تیره و تارو، زی بوره.................نِفَســا گرت و غبارو، زی بوره

    تو مِث افتـــــوه، امّا زیر ابــر..................دیـم ماهد استتــارو، زی بوره

    تو همون اکسیره که طلات کره..................مس و روحی را که خوارو، زی بوره

    تو همون حکیمــه که یگ نظرد.............دوا و چــاره ی کارو، زی بوره

    مِردُمی کُ راستی کُ ری زمین؟..........آدمی در احتضـــارو، زی بوره

    مین دنیا بیدرمین از ایرون زمین...........نابکار سُــــوار کارو، زی بوره

    حــرم امن خدا، از ستم سعودیا............تا قیومت به فشــارو، زی بوره

    نه فقط نائب نــــابد، بِـــــگوا................عالمی در انتظــــارو، زی بوره

    از فِراقِد چیشی باجون؟ شی و رو.......دل «نافذ» بی قـرارو، زی بوره

    سال نو و بهاری نو را، فرصتی نو برای تازه شدن و بازنگریستن بر چگونه زیستن میبینم!
    برای وجود نازنینت در این فرصت نو شوری نو برای ساختن و بهتر زیستن آرزو میکنم.
    امیدوارم همیشه سلامت و سرزنده و مهربان و روشن بین باقی بمانی


    سلام-----سال نومی شود.زمین نفسی دوباره می کشد.برگ ها به رنگ در می آیند و گل ها لبخند می زند و پرنده های خسته بر می گردند و دراین رویش سبز دوباره…من…تو…ما…کجا ایستاده اییم.سهم ما چیست؟..نقش ما چیست؟…پیوند ما در دوباره شدن با کیست؟…زمین سلامت می کنیم و ابرها درودتان باد و …سال نو مبارک …چون همیشه امیدوار وسال نومبارک…

    خدایا; پنجره ای برای تماشا و حنجره ای برای صدا زدن ندارم، امیدم به توست، پس بی آنکه نامم را بپرسی و دفترهای دیروزم را ورق بزنی، رحمتت را  بر همه کسانیکه برایم با ارزشند جاری کن...

    بهار طبیعت بر شما و خانواده مبارک باد

    patakht.blog.ir 



    پاسخ:
    همچنین برشما دوست عزیز و مهربانم مبارک باشه
  • بانوی اردیبهشت
  • آرزو دارم امسالتان به قلم تدبیر آن نقاش بی همتا
    چنان زیبا نقش ببندد
    که طبییعت به تماشای شکوهش بایستد.
    نو بهارتان شاد باد .
    پاسخ:
    ممنونم دخترم
    همچنین برای شما
    سلام مهندس
    سال نوی شما مبارک

    به نکته ی بسیار خوبی اشاره کردید، نکته ای که من هم در آخرین جلسه مون با شهرداری بهش اشاره کردم و عاجزانه درخواست کردم فکری برای توسعه محدوده شهری بشه (ملحق شدن قودجان و تیدجان به شهر خوانسار) که آقای شهردار همون بحث به قول شما گوگد و گلپا رو بیان کردند که بنده به شدت مخالف این طرح هستم
    همچنین بحث تابلوهای ورودی شهر رو مطرح کردم و ذکر کردم که بهتره تابلو ها کجا نصب بشه، من بی صبرانه منتظر اقداماتی در این زمینه هستم چون خیلی شفاف با جناب شهردار راجع به این موضوع صحبت کردیم
    پاسخ:
    سلام عباس جان
    من هم خیلی سال است که منتظر هستم نه تنها از شهردار بلکه از همه مسیولین
    یکیش خوده تو بی معرفت بذ محله پایینی چرا  خونساری حرف نمیزنی هان اصلا چرا به بچه هات خونساری یاد ندادی هان؟
    پاسخ:
    آخه کلاس تقویتی نذاشتین برامون
    رسیدن بخیر! سال نو شده نمیخاین یه پست جدید بذارین؟

    پاسخ:
    سلامت باشین
    هنوز فرصت و فراغ بال حاصل نشده
    تو کی درگیر نبودی تو با خودتم درگیری روزی 3 بار میری دادگاه از دست خودت شکایت میکنی
    پاسخ:
    :))))))
    دوستت دارم عزیز

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی