خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من
آخرین نظرات

خوانسار بیکار ندارد

کامران میرمحمدی | چهارشنبه, ۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۶ ب.ظ

چهار سال است که به خوانسار برگشتم تا قدمی برای شهرم

بردارم ،سال اول با امید کارآفرین شدن آمدم و مقداری هم

پیش رفتم ولی چون حمایت دولتی نشد نتوانستم ادامه بدهم

وکارخانه تولید پانل خورشیدی که امکان جذب 60

نیرو را داشت را تا نیمه ساخته ورها کردم ، دست روزگار گذر

من را به کارخانه رسا قطعه خودرو جاهد در شهرک صنعتی

سایپا گلپایگان بعنوان مدیر کارخانه انداخت ، با خود گفتم

فرصتی دیگر پیدا کردم که همشهریانم را مشغول به کار کنم ،

سال گذشته مجوز جذب 60 نیروی جدید داشتم که از خوشحالی

بال درآوردم ، مکث نکرده و فورا درخواست جذب نیرو را به

ریاست محترم اداره کار خوانسار رساندم ، با برخورد شدیدی از

طرف اداره کار گلپایگان مواجه شدم که چرا خوانسار ؟ موضوع

را با توجیه مدیریتی حل و فصل کردم  .... فرصتم برای جذب

نیرو فقط 5 روز بود ولی ده روز صبر کردم تا همشهریانم مراجعه

کنند ، جالب است بدانید بعد از ده روز تنها 18 نفر از خوانسار

برای مصاحبه مراجعه کردند و حدود سیصد نفر از گلپایگان !!

بارها با آقای فرهمند ( ریاست اداره کار خوانسار ) تماس گرفتم

و گلایه کردم که مگر نه اینکه خوانسار حدود هشتصد نفر بیکار

ثبت شده دارد ؟ پس چرا کسی را نمیفرستید ؟ ایشان میفرمودند

که بیمه بیکاری بگیرها را با نامه فرستادیم و به بقیه هم اطلاع

دادیم ولی ..... ، از 18 نفری که مراجعه کردند با اینکه دو نفرشان

شرایط لازم را نداشتند شش نفر را جذب کردم و دوازده نفر دیگر

هم خودشان چون بیمه بیکاری بگیر بودند تمایلی به کار نشان

ندادند و نیامدند ! گناه آقای فرهمند را شستم و گفتم ایشان

کم کاری کرده ، هفته گذشته مجددا مجوز 15 نیروی جدید

گرفتم اینبارگفتم خودم سعی میکنم اطلاع رسانی را قوی کنم ،

به غیر از اداره کار به وسیله خوانسار نیوز ، خبرنامه خوانسار ،

تالار گفتمان خوانساری ها اطلاع رسانی کردم ، فردا روز آخر

ثبت نام است و جالب است بدانید هشت نفر از خوانسار و دویست

و بیست نفر از گلپایگان مراجعه کردند . از آن هشت نفر هم

پنج نفر برای مقطع کارشناسی مراجعه کردند .

هدف از طرح توضیحات بالا این بود که دو رویداد گذشته

سوالی در ذهن من بوجود آورد ، مگر خوانسار بیکار ندارد ؟!

چهار سال است در هر محفل و هر جلسه ای میشنوم که

جوانان خوانسار بیکارند و به اعتیاد و خودکشی روی آورده اند

و باید کاری کرد و ..... ، پس بیکارها کجا هستند ؟!

از خودم پرسیدم

شاید شرایط شرکت ما برایشان مناسب نیست ؟

مگر حقوق ماهی پانصدو پنجاه هزار تومان و ساعات کاری

طبق قانون کار و کار نسبتا سبک مونتاژ کاری و سابقه بیمه

و .... کم است ؟

مسیر طولانی است ؟

 مگر افراد بسیاری نیستند که درحال حاضر از گلپایگان به

خوانسار برای کار می آیند و برعکس آن نیز هست ؟ مگر

سه سال نیست که بنده و همسرم برای اینکه در شهر خود

زندگی کنیم هر روز این مسیر را نمیرویم و برمیگردیم ؟

متوجه شدم ، کسر شان است با دیپلم و لیسانس

و .... مونتا‍ ژکار شویم !

مگر شروع کار هر کسی با مدیرعاملی بوده ؟! مگر نه اینکه

هر کجا میخواهیم استخدام شویم میگویند سابقه بیمه دارید

یا نه ؟! پرسنل مونتا‍ژکار شرکت من 18 نفر لیسانسه و 12

نفر دانشجوی لیسانس دارد .

من در شروع کارم در نیروگاه اراک با اینکه مهندس برق

بودم 3 بار امتحان و مصاحبه دادم و در نهایت شش ماه

آزمایشی در قالب یک شرکت خصوصی و بعنوان اپراتور

تاسیسات نیروگاه در آن نیروگاه استخدام شدم که پس از

شش ماه چون قابلیت های خود را نشان دادم استخدام

رسمی و رئیس اداره شیفت نیروگاه شدم . در شش ماه

اول حقوق من نصف حقوق اداره کاری بود و سی کیلومتر

محل کارم از محل زندگیم فاصله داشت . تازه آن زمان

بحران بیکاری خیلی کمتر از الان بود .

همسر من در شروع کارش در شرکت مارشال با مدرک

مهندسی برق بعنوان انباردار استخدام شد که پس از دو

ماه نیروی کنترل کیفیت و پس از شش ماه مسئول کنترل

کیفیت و پس از یک سال مدیرتولید آنجا شد .

از نمونه های یاد شده بسیار سراغ دارم ولی از حوصله این

مقاله خارج است .

فقط یک چیز فهمیدم :

خوانسار بیکار ندارد

 

نظرات  (۳۷)

Bar khalaf nazar shoma khansar bikar dard vali adame gorosne nadarad chon agar kasi gorosne bashad hazer ast lajan joob ro ham hata agar doctora dashte bashad tamiz konad che beresad be kar khob va rahati chon montaj
پاسخ:
امیدوارم هیچگاه نشنوم که خوانسار گرسنه هم دارد ، جای بسی خوشحالی دارد این موضوع که گرسنه ندارد، در ضمن جیگر شمارو برم با اون نظرتون
  • حمید امینی
  • سلام خوب هستید

    پاسخ:
    سلام حمید جان ، خوبم ، چطور مگه ؟ با این مطلب به نظر میرسه که خوب نیستم ؟!
    شما خودت ناراحت نکن شما تلاش تو کردی 
    بیکار داره اما بیکار های پر توقعو مثلا من خودم چند نفر رو میشناسم که لیسانس هم دارند بهشون کاری پیشنهاد میشه میکنند آخه این کار آخه من همین حرف های شما که بابا همه که از اول مدیر نبودند رو بهشون میزنم میکند برو بابا اونا شناس داشتند مدیر شدند از کجا معلوم من الان برم فلان کار کنم بعدا مدارج بالاتر کسب کنم ادم شاخ در میاره از دست بعضی ها هم به قول معروف هم خدارو میخواند هم خرما  

    به هر حال دست شما درد نکنه به خاطر تمام تلاش تون برای مردم شهرتون 
    پاسخ:
    من فقط وظیفه ام رو انجام دادم و حتی ناراضی ام از خودم که چرا نتونستم بیشتر انجام بدم ، به خدا این که میگند آشنا درسته ولی برای همه صدق نمیکنه ، تا رنج نکشی گنج پیدا نمیکنی . تمام افراد موفق با تلاش بسیار به اهداف خودشون میرسند و آنهایی که با آشنایی پیشرفت میکنند با یک نسیم ناموافق هم به قهقرا پرتاب میشند . همین آقای جواهری که سرمایه دار و خیر به نام خوانسار است هروقت پای صحبتش بنشینی میبینی که از زیر صفر شروع کرده و با تلاش به اینجا رسیده
    به نظر من اطلاع رسانی شما ضعیف بوده این مکانهای اینترنتی بیشتر مختص کاردارهاست بیکارها بیشتر توی خیابان هستند . والا
    البته از انصاف نگذریم آقای فرهمند هم خودشان را خیلی زحمت میدهند خدا یک دردنیا صد درآخرت بهشان جوابش را بدهد
    پاسخ:
    بهتره بدونید اخبار توی خونسار بیشتر دهان به دهان میچرخه تا از طریق رسانه ها ، در ضمن به جز اداره کار و خبرنامه های اینترنتی جای دیگری برای خبررسانی نیست ، انشاالله دور بعد میدم با نیسان و بلندگو توی خیابونها اعلام کنند تا بیکارها بشنوند و بیاند . بیکار باید دنبال کار بگرده نه اینکه منتظر باشه بیاند بهش خبر بدند برو یه جا کار هست . در شهر گلپایگان فقط به اداره کار خبر رسیده آنهم نه از طریق من بلکه از طریق کارکنان من و این تعداد ثبت نام کرده اند
    درضمن این آگهی شما نیاز به سابقه کار داره.
    پاسخ:
    کسانی که از گلپایگان ثبت نام کردند همه سابقه کار ندارند ولی جویای کار هستند در ضمن از این 8 نفر که از خوانسار اومدند فقط 2 نفرشون سابقه کار دارند
    سلام کامران جان ...

    خوب بنده خدا نیروی کار میخوای بگو خودم میام پیشت ...!

    تازه هر بار که خسته بشم کافیه یه نیم نگاهی بندازم به اون سیبیلاهای همایونیت ....
    فقط یک نیم نگاه کافیست تا تمام خستگی ها بروند و جانی بگیرم برای ادامه ی کار...
    پاسخ:
    داداش من تاج سر نخواستم که شما پیشنهاد همکاری دادی ، در ضمن من مشکل نیروی کار ندارم فقط دوست دارم کاری برای همشهریام کرده باشم ، همین
  • فریاد زیر آب
  • اقای میر محمدی دست شما درد نکنه نه از اینکه زحمت اطلاع رسانی در حد مناسب وقابل قبولی رو انجام دادی خیر بلکه دستت درد نکنه که حرف منطقیه خوبی زدی راست میگی وقتی قابلمهی اعتراض بباره تا دلت بخواد همه میان وسط اما نوبته کار که میشه همون ادما دیگه خدا رو بنده نیستند من توی بازار لوازم التحریر که مجموعه ای از بر وبچه های خوانساری اونجا مشغول فعلیتبودن وبودم فهمیدم درسته من مدتهاست از اونجا اومدم بیرن ولی میدیم که خیلی از بچه با داشتن مدرک بالا وارد کار شدن والانه از ادمای موثر وشناخته شده این شغلی بازاریند حتی بعضی از اونها تو کشورهای اطرا ف خایج فارس دفتر کار دارند .
    البته جوانان خوانساری که اهم مشکلشون بیشتر کارهست درسته ولی خیلیاشون انگار هنوز تو پیچ افکارشون گیرن اونو باید درست کرد .
    البته بعلاوه اون روشهای تبلیغی این روش سنتی رو هم بکار ببریم که دم هر محله ای با یه بنر اطلاع رسانی کنیم باید در این راه دولت با شما همکاری مالی کند
    پاسخ:
    دوست عزیزم نمیدونم بگم متاسفانه یا خوشبختانه همشهری های عزیزم طبع بسیار بالائی دارند و به همین دلیله که اکثرشون توی کار موفقند و همیشه دنبال پیشرفتند ، ولی خیلی ها به قول شما تو پیچ افکارشون گیر کردند و نمیدونند برای پیشرفت باید از یک جایی شروع کرد ولی اونی موفقه که به جایگاه خودش قناعت نکنه و با تلاش زیاد پله های ترقی رو طی کنه . اینه که خونساری ها دو دسته شدند یا فوق العاده موفق یا فوق العاده درگیر ذهنی و بعضا افسرده و شاید معتاد و شاید در فکر خودکشی
    سلام
    من آگهیتونو تو خوانسار نیوز دیدم.به یه نفر خبر دادم، اون یه نفر ، به سه نفر دیگه خبر داد.این از چهارتاش! بقیه رو نمیدونم چطوری اومدن :)

    تهران بیشتر آگهی ها رو تو یه برگه a4پرینت میگیرن ، تو معابر پر تردد می چسبونند.مثل ایستگاه اتوبوس یا ترمینالها یا خیابونای شلوغ.

    فکر میکنم این روش توی خونسار بیشتر جواب بده.اکثرا به اینترنت دسترسی ندارن! الان توی همین جمع بچه های وبلاگی هم اگه دقت کنین ، بیشترشون از محل کار تو فضای نت میچرخن.
    ولی انصافا مشکل ایاب و ذهاب هم نمیشه کوچیک تصور کرد.من پرس و جو کردم حداقل ماهی 100 تومن هزینشه!!! در حالیکه اکه یه مینی بوس یا اتوبوس برای این قضیه اختصاص پیدا میکرد ، هم واسه اون بنده خدا یه نونی داشت، هم کارگر بیچاره این پولو به یه زخمی میزد!
    چون هم کارگرای شهرک صنعتی خونسار از این مسیر میرن هم به قول شما اونایی که گلپایگون کار میکنن!
    از طریق شورا پیگیر شدم ولی فعلا که خبری نیس:((
    خدا خیرتون بده که انقدر به فکر مردم شهرتون هستید.
    البته از یه نفر که به عنوان جویای کار تو ادره کار ثبت نام کرده بود پرسیدم بهش اطلاع دادن؟ گفت نه!
    امیدواران گفاگونیا نورنده یاچن ورخوننده :)
    پره خیلی شفاف وادنوشتی!!!! حداقل خوساری وانویس:)))
    پاسخ:
    در مورد نحوه توزیع آگهی فکر کنم اطلاع رسانی وظیفه اداره کاره ولی باز من سعی کردم هرجور میتونم به اطلاع خیلی ها برسونم ولی بازم میگم بیکار باید دنبال کار باشه نه اینکه شرکت دنبال بیکار بگرده ، در مورد رفت و آمد هم اگه تعداد خونساری های شرکتم به حدود یک مینی بوس میرسید خودم براشون سرویس میذاشتم ، در مورد اینکه گلپایگونی ها بفهمند مشکلی نیست اینجا شرکت خصوصیه و من از هر کجا دلم بخواد نیرو میگیرم از کسی هم ترسی ندارم
    والا به ریش و سبیلتون قسم بعد از سه سال کارمفید در اداره ای هنوز بیمه هم نشدم.اگه کارخونتون خانوم میگیره بیام اونجا. هرچند پس فردا بهم میچسبونن که شاید از کار انداختنم بیرون.
    پاسخ:
    اتفاقا کارخونه ما بیشتر خانم جذب میکنه تا آقا ، در خدمتیم ، شاید دیگه اونجا براتون زندان نباشه اسمتون رو عوض کنید
  • عباس جنابی
  • آقاخوانسار بیکار ندارد، بی عار دارد! تنبل دارد!
    مشکل اینجاست ما خوانساریها علاوه بر تنبلی فوق العاده زیادمون، فوق العاده غر غرو هم هستیم و مدام امواج منفی و ناامیدکننده پراکنده می کنیم
    خود من در گلپایگان تحصیل می کنم، 99 درصد همکلاسی های گلپایگانیم شاغل هستند! از شغل هاشون هم خجالت نمی کشند
    پاسخ:
    عباس جان ، تو که خودمونو کشتی داداش 
  • مردمان رباط

  • سلام
    حرف هیچکس وفریاد زیر آب را قبول دارم ونظرم همیننیه که این دونفر گفتند .ممنونم
    پاسخ:
    ممنون از نظر مختصر و مفیدتون بزرگوار
    دیشب به مامانم گفتم میخام برم سایپا اسم بنویسم هرچی از دهنش دراومد بارم کرد. گفت پس فردا بهت انگ میچسبونن دختر. میگن این دختره چیکار کرده که انداختنش بیرون، و فورا سه سال شیری رو که بهم داده بود حروم جونم کرد و گفت : بینان کبو ژیر پاد هاکو.
    به داداشم که دانشجوی مدیریت صنعتیه گفتم گفت خوا، مون خا همون سربازی نشتان یگ چی اداژه وا.
    به نظرتون چیکار کنم.البته این کارم هم نزدیک به علاقه و تخصصمه.فعلا دکترا شرکت کنیم ببینیم قبول میشیم یانه.
    پاسخ:
    تورو خدا به مامانتون نگید من گفتم بیایدا .
    احترام به نظر مادر جزو واجباته ، اگر تونستید قانعشون کنید که فبها ولی اگر نشد احترام به نظرشون به نظر من واجبه .
    اون موردتون هم نیومد ولی اگه خواست ، بیاد فرم پرکنه یه جورایی تقلب کنم امتحانشو ندید بگیرم تا مراحل بعدش
  • بانوی اردیبهشت
  • سلام آقای مهندس
    خوب هستید؟
    شما خیییییییییییییلی دلسوز و مهربون هستید؛
    ولی اداره کار واقعا تماس نگرفته و
    اطلاع رسانی خوبی نداشته.
    ولی مررررررررررسی بابت این همه پیگیری و تلاش
    ای کاش همه مثل شما باشند.
    پاسخ:
    سلام بزرگوار و ممنون از تعریفتون
    من فقط دارم سعی میکنم وظیفه ام را درست انجام بدهم همین

    یکی از سوالا دوبار تکرار شده بود!
    بعضی سوالا یا گزینه درست نداشت یا همه ی گزینه ها براش درست بود!
    :(((
    پاسخ:
    هیچکس عزیز ، سوالی که دوبار تکرار شده بود جوابش در گزینه ها نبود و آنهایی که علامت نزدند درست بوده و علت تکرار آن نیز به این دلیل بود که متوجه شویم کسانیکه جواب ندادند متوجه این موضوع شده اند یا نه،  بقیه سوالات درست بودند

  • نمیخام بگم
  • بابا کامران جون اینا میخان راه صد سالرو یه شبه برند مگه اینو نمیدونی اگه ماهی 30 چهل میلون میدی بیان
    پاسخ:
    اینقد داشتم که به کسی نمیدادم خودم ورمیداشتم جیگر :)
  • خـــُلـــِدستان
  • http://hamidtarighat.blogfa.com/



    تعجب نکنید!!!!!   صبــــــــر کنید.

  • خـــُلـــِدستان
  • صاحبــِد بخیر    خوســـــــــــار


    تواگر باز کنی پنجره ای سوی دلت

    می توان گفت که من چلچله باغ توام

    مثل یک مرغک سرمازده در بارش برف

    سخت در مانده ی سودای توام

  • نمیخام بگم
  • هییییییییییییییییییییییییییییییییی روزگار نامرد
    پاسخ:
    دیگه چرااااااااااااااااااااااااا
    دیشب رفتم گوجه بگیرم
    دیدم خیلی گرونه
    سه تا انداختم تو پاکت نایلون
    دیدم شد 2تومون
    یعنی دونه ای 700تومون
    گمون کنم اونجا ارزونتره
    آره ...؟
    پاسخ:
    من اوندفه اولین بار بود گرفتم که آبروریزی راه انداختم ، همیشه خانمم میخره :(
  • حمید امینی
  • سلام کامران جان  خوانسار تو قعاشون بالاست باید بیاری بزاری دهنشون  راستی این مهدی حازکی بیکار است کار داری واسش

    پاسخ:
    سلام حمید جان
    مهدی حاج زکی کجاش بیکاره ؟!
    کلی برو بیا داره واسه خودش بابا توی کارخانه حلواشکری هدهد .
    کلی رئیسه اونجا بابا
    سلام
    چه خبر؟
    پ چی شی گنا ؟

    خیلیا حالیژون گنابه که سواله تکراریو و جواب درست نی مینژ!
    به مراقبژون بواتی ! بژواتی نه عامو ! همژ درسو
    اینا جی بترسانده که خوژون اشتباژون کرته بو، ورژون گفتی شانسی بیژونخوستی :(((

    خدایا این زبون خوساری از حاما نگیر:)
    پاسخ:
    همین روا خبرایی ادگنو،  مرحبا به شما هیچکس عزیز که خوب حالیتون گنا
  • نمیخام بگم
  • به خاطر همین دیگه که گفتم بیام سرکار گفتی نه اونموقه میگی خونسار بیکار نداره پس من چیم رفسنجانیم یا مایکل شوماخه هان
    پاسخ:
    مجید جان دلبندم،  مایکل شوماخر 
  • نمیخام بگم
  • دیدی به قولهمون ادعا که خودت گفتی داری سنگین میپیچونی بعدشم شوما خر به زبون خونساری یعنی شبا خر
    پاسخ:
    نه عزیزم نمیپیچونم شما خیلی عجولی
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

    من مدرکم لیسانسه برقه جویای کارم اطلاعیه شرکت شما رو خوندم چون به رشته کاریم نخورد ثبت نام نکردم اگه بعدا بهم نیاز بود خبربدید سپاسگزارم

     

     

     ***********

    پاسخ:
    البته رشته شما برای کارشناس مهندسی مرتبط بود ولی چشم برای مراحل بعد
    سلام وخسته نباشید خدمت شما
    ممنون از زحمات شما و پشتکار و پیگیری هاتون. خدارو هزار مرتبه شاکرم که من شاغل هستم و هزار بار بیشتر شکر که شغل دولتی دارم. اما چند وقتی هست که برای یکی ازپسرای فامیل دنبال کار میگردیم که مهندسی ساخت وتولید هم دارند شاید باور نکنید خود من شخصاً50 شرکت تماس گرفتم واسه همه هم فرم پرکردیم آزمون استخدامی هم داد وجالبه که نفر اول تو آزمون تئوری و عملی شد اما دیگه از هیچکدوم خبری نشد. وقتی آگهی شمارو دیدم بهش گفتم ولی پفت اینم مثل بقیه. چیزی که منو ناراحت میکنه اینه که الان تو کشتارگاه کار میکنه چون همیشه کارش هست. با اون مدرکی که خودتون میدونید گرفتنش چقدر سخته. میخوام بگم آینده مطمئن هم لازمه
    پاسخ:
    با سلام و احترام 
    آینده مهم است ولی برای محکم کردن جایگاه و آینده پیش نیازهایی مثل سابقه کاری مرتبط و تجربه کاری نیازه که در چند سال اول کار بدست میاد
  • وحیداعظمی مدیرمسئول پایگاه خبری گلپاخبر
  • باسلام وخسته نباشید وتشکر ازجنابعالی بابت لینک نمودن خبرگزاری گلپاخبر در تارنمای وزین و خوبتان. یادداشت خوب شما با عنوان خوانساربیکار ندارد در قسمت یادداشت ونقد خبرگزاری گلپاخبر باذکرمنبع درج گردید. پیروز و بهروز باشید.  www.golpakhabar.com
    ایمیل: golpakhabar@gmail.com
    پاسخ:
    از ابراز لطف و توجه شما سپاسگزارم
    به نظرم مشکل اساسی در نظام آموزشی کشور هست وقتی که این همه دانشگاه ایجاد شدند و تمام افراد دارای لیسانس و فوق لیسانس شده اند آیا میایند کار دیپلم یا فوق دیپلم را انجام بدهند من به شما میگم نه چون انتظار دارند حقوق بیشتری بگیرند اما کارگاه ها صنعتی همچین توانی از لحاظ مالی ندارند و هم خود افراد خجالت می کشند بگویند مثلا با فوق لیسانس برق یا عمران کارمون اپراتور خط تولید هست
    شما وقتی که می بینی بیشتر افراد جوان شهر که دارای لیسانس و حتی خیلی از آنها فوق لیسانس هستند و بیکار چه احساسی به دست می آورید یکی از این واکنش ها بی میلی افراد شهر مخصوصا نوجوان ها به خواندن درس و دیگر معضلات اجتماعی هست
    پس باید تمام جوامع را در نظر گرفت متاسفانه نقد سیستم های اجتماعی در ایران به خوبی انجام نمی شود البته باید فرهنگ هر منطقه هم لحاظ کرد
    پاسخ:
    با سلام خدمت آقای دهاقین عزیز
    با کلیات حرفتون موافقم ولی منظور من از این یادداشت این بود که مگر لیسانسه های شهر ما با شهرهای اطراف متفاوتند یا اینکه لیسانس اونا دکتراست و مال بقیه لیسانسه ؟! به نظر من همشهریان عزیزم دچار یک نوع غرور کاذب هستند که تو بقیه شهرها کمتر پیدا میشه که باید حلش کنند

    اقای میرمحمدی ، من از کارمندان اداره کار سوال کردم اما اونها نظر دیگری داشتند.

    اقای میرمحمدی کسی از شما انتظار حل مشکلات شهر خوانسار را ندارد پس روی زخم شهرمان نمک نپاشید. لیست بیکارهای ثبت شده در اداره کار شهرستان خوانسار و در دفتر آقای سید محمد حسین میرمحمدی (نماینده محترم شهرستان خوانسار وگلپایگان در مجلس)  و همچنین تعداد جوانان خوانساری که از اکثر خانواده ها برای اشتغال به شهرهای بزرگ رفته اند خود بیانگر همه چیز است .

    پاسخ:
    سعید خان لطفا نظر کارمندان اداره کارو بنویسید که همه بدونند
    شما همون شخصی هستید که یک ماه از مهلت ثبت نام و امتحان گذشته از من طلبکارید که چرا جواب تلفن  همراهمو نمیدهم ؟!
    پس این بیکارهای ثبت شده کجاند ؟ دنبال چه جور کاریند ؟ چرا وقتی اعلامیه استخدام میاد پیداشون نمیشه ؟! ....
    قصد نمک به زخم پاشیدن ندارم زخم همشهری زخم منم هست والا دلیلی برا حرص خوردن نداشتم
    اینم متن پیامک شما "شما اقای کامران میرمحمدی هستید؟ چراگوشی جواب نمیدید
تو اینترنت خوندم گفتید خوانسار بیکار نداره و جوان هاش کسر شانشونه که بعضی کارهارو انجام بدند و ...
من *******هستم وصحبت هاتون رو اطلاع رسانی کردم کاری داشتیدباهام این شمارمه "
    متن پیامک یک جویای کار به کارفرما !!!! اونوقت بگید دروغ میگم جوونا پرمدعاند
    با سلام 
    جناب آقای مهندس میر محمدی 
    بنده رزومه کاری را به دفتر شما در آذر ماه  فکس کردم 
    و همچنین حضورا به درب کارخانه مراجعه کردم که موفق به دیدار شما نشدم  ؛من مدرک دیپلم دارم اما تجارب خوبی در زمینه برق دارم ؛برای یکبار هم با من تماس گرفته نشد ، شما مدعی کارافرینی هستید، تا کارافرین !!!
    تلفکس من اگه کاری داشتید 2223372
    پاسخ:
    نظر شما هم برای من محترمه
    استخدامی روند مشخصی داره دوست من ، در زمان مشخص و جایگاه مشخص
    رزومه زیاد فاکس میشه دفتر من عزیز من
    انشالله بتونم از شما هم استفاده کنم
    موید باشید
    جناب مهندس میر محمدی عزیز

    چهار خط جواب نوشتید ،چهار بار گفتید [ من ] !!!!!!!!!!!

    اون قافیه رو خوب رعایت کردی ها.
    پاسخ:
    آقا مصطفی عزیز من
    بازم برام عزیزی دوست من
    همچنین شما برای ما.
    سلام

    مجدداً سلام و احترام

    جناب آقای میر محمدی  ضمن تشکر از اینکه  نظر بنده را مطالعه نمودید و با تأمل پاسخ دادید لازم به ذکر است که  وقتی که این نظر را گذاشتم  هنوز مطلب شما در مورد بیکاری در خوانسار را مطالعه نکرده بودم  والان آن را مطالعه کردم ولازم دانستم که نکاتی را در مورد آن  تذکر دهم :

    1-شما با نظر شخصی خودتان  و به گفته خودتان یک اقدامی را با نیت و هدف خاصی انجام داده اید که بازخورد های متفاوتی داشته است. درواقع آنچه مورد نظر شخصی شما بوده است  اتفاق نیفتاده است.

    2-پس از این اقدام  شما با درج آن  مطلب  در وبلاگتان  به صورت یک جانبه  آن را تحلیل وتفسیر کرده اید.و با انتخاب یک تیتر نتیجه گیری کرده اید.

    3-  مسلماً شما نتیجه انتشار این مطلب در سایت ها و وبلاگ ها ی خود خوانسار وشهر های دیگر را در نظر نگرفته اید .

    4-این یک امر بدیهی است که همه شهر ها وحتی کشور ها  مشکل بیکاری دارند اما با نرخ های متفاوت،که دلایل بسیاری می تواند داشته با شد.البته بیکاری تعریف خاصی دارد وهمچنین انواع مختلفی  دارد.

    5-در وحله اول هر کسی که با این مطلب برخورد می کند خوب مسلماً می داند که بیکاری وجود دارد و به نتیجه خواهد رسید که کار هم هست .خوب متأسفانه بزرگترین اشکالی که این مطلب  می تواند بر علیه مردم خوانسار داشته با شد همین جا است .یعنی کسی که از شهر دیگری باشد همچنان که بعضی از سایت ها یا وبلاگ های گلپایگان  نیز این مطلب را منتشر کرده اند شروع می کند به کلی گویی  وگمانه زنی واگر طرف بی انصاف هم باشد توهین هم خواهد کرد  که مثلاً جوان های خوانسار (مؤدبا نش)تنبل هستند یا بی عار هستند وبسیاری چیز های دیگر.

    6- مطلب شما نیز کلی گویی بوده  مثلاً یکی از  چندین اشکالی که داشته این است که  مطمئناً شما انتظار ندارید که کسی که لیسانس  کشاورزی یا ساختمان داشته وبیکاراست بیاید متقاضی اشتغال در سایپا شود. البته این یک بحث بسیار مهم واساسی و ریشه است که  اکثر مردم از ان غا فل هستند و می تواند در تحصیلات پایین تر نیز اتفاق بیفتد. از دفتر خاطرات یک نقاش هنرمند سرگذشت کوتاهى را نقل مى کنم : وى در محیط دبیرستان دانش آموز تنبلى بود. نه درس مى خواند و نه مى گذاشت همکلاسانش درس بخوانند. خار راهى براى خود و دیگران بود ولى چشم و ابرو و پیشانى او از استعداد مخصوصى حکایت مى کرد. یک دبیر روان شناس او را به حضور طلبید، مقدارى او را پند داد، و از عواقب این طرز زندگى ترسانید و گفت : ((همواره سایه پدر بالاى سر انسان نیست ، مشکلات زندگى فراوان است و این وضع باعث عقب افتادگى توست .)) در این لحظه که او سخن مى گفت ، ناگهان متوجه شد که دانش آموز در حالى که سخنان او را گوش مى دهد، با قطعه ذغالى که از روى زمین برداشته ، عکس مرغى را که روى شاخه هاى پر برگ نشسته است ، روى زمین مى کشد.دبیر هوشمند دریافت که این عنصر براى نقاشى آفریده شده ، نه براى حل معالات جبرى . او هر چه در این راه رنج ببرد، کمتر سودى خواهد برد. وظیفه وجدانى خود دانست که به ولى او جریان و تشخیص خود را گزارش دهد.او هنگامى که با پدر وى روبرو گردید چنین گفت : ((فرزند شما ذوق سرشارى در هنر نقاشى دارد. اگر او را وادار کنید که تغییر رشته دهد شاید در این رشته سرآمد روزگار گردد)). گذشت زمان صحت گفتار دبیر آزموده را اثبات کرد و چیزى نگذشت که وى نقاش چیره دست و هنرمندى گردید.یک چنین افرادی دو نوع ضرر بر جامعه مى زنند: 1- کارى که شایستگى آن را دارند و اگر آن را تعقیب کنند کامیاب مى شوند، انجام نمى دهند. 2- کارى را که عهددار آن شده اند بخوبى انجام نداده و از عهده آن بر نمى آیند.(نقل از کتاب رمز پیروزی مردان بزرگ تألیف جعفر سبحانی)

    همانطور که گفتم این یک بحث اساسی  وبسیار مهم است وخیلی ها از آن غافل اند.وشاید ممکن است در سازمان ها وحتی ارگان های  دولتی  و شاید در مجموعه خود شما به آن توجهی نمی شود.

    7-و قطعاً مطلب شما با اشکالات وکلی گویی هایی که دارد بر خلاف مصالح ملی خوانسار خواهد بود وممکن است همین مطلب به ظاهر ساده برای آینده خوانسار اثرات مخربی داشته با شد به طوری که این مطلب بین مردم ومسؤلان  وکسانی که  فعال بخش اقتصادی وکار آفرینی هستند دهان به دهان می چرخد و بدون شک در برنامه ریزی های کلان وآینده آنها تأثیر منفی خواهد داشت . (وبه عنوان مثال فرد کار افرینی قصد داشته باشد در خوانسار یک واحد تولیدی  با اشتغال بالا راه اندازی کند و مسلماً اگر با این مطلب شما  با توجه به تصویر سازی ای که شده است وشما آن را توضیح داده اید روبرو شده با شد، اوبه این نتیجه می رسد که با این اوضاع نمی تواند به هدفش برسد.)

    پس نتیجه میگیریم  این مطلب شما هم بازتاب داخلی داشته  وممکن است به صورت ناخواسته  برخلاف نیت خیر خواهانه شما باشد وهم می تواند بازتاب خارجی داشته با شد که باعث می شود از نظر داخلی و خارجی  واز جنبه های اقتصادی واجتماعی فرهنگی اثرات نامطلوبی داشته باشد.

    من معتقدم هدف ونیت شما خیر خواهانه بوده اما خوب  شاید کسانی که دغدغه این جور مسائل را ندارند براداشت های متفاوتی داشته  باشند واصلاً به نظرشان مهم نیایدو به هر حال  اتفاقی است که افتاده است  وباید برای جلو گیری از تاثیرات ناخواسته آن  به فکر چاره اندیشی  بود . ولازم است در این رابطه  نسبت به حذف  این مطلب در وبلاگتان وسایر وبلاگ ها و سایت ها  اقدام نمایید  و نسبت به آن از مردم خوانسار به خصوص جوانان کارجوی درگیر در این مسئله عذر خواهی کنید.تا انشاءالله خداوند همه اشتباهات  ومعاصی ما را ببخشدودر پیشگاه خداوند شرمنده نباشیم.

    و در پایان  باید بگویم اگر بخواهیم  با ایجاد اشتغال  موجب پیشرفت و موفقیت در شهر خوانسار  شویم واز پیامد های ناگوار بیکاری جلوگیری کنیم  با ید در محدوده جغرافیایی خود شهر خوانسار  این کار انجام شود واین یک امر بدیهی است  وبه شما نیز پیشنهاد می کنم اگر واقعاً دغدغه  انجام کاری برای شهر خوانسار دارید و فقط برای رضای خدا هست  هر اقدامی که می خواهید انجام دهید با کار دقبق کارشناسی و تحقیقاتی باشد.البته معضل بیکاری باید به صورت دقیق و موشکافانه ریشه یابی شود که واقعاً یک حرکت جهاد گونه و از خود گذشتگی نیاز دارد  در غیر این صورت با صرف ایجاد اشتغال نمی توانیم به پیشرفت برسیم .که به گوشه ای از آن در بند 6 اشاره کردم.

    والسلام

    پاسخ:
    دوست عزیزم محمد جان
    از اینکه قبل از خواندن مطلب نظر دادید کمی غمگین شدم
    از این که مطلب را خواندید و اینگونه برداشت کردید باز غمگین شدم
    شاید قلم من به شیوایی قلم شما نبوده ولی مقصود را ساده و روان بازگو کرده است
    این موضوع نظر من است و نظر بسیاری از عزیزان دیگر ولی جرات بازگو کردن آن از جانب من اتفاق افتاده است .
    من با پنهان کردن مشکلات و معضلات شهرمان مخالفم و به نظر من بازگو کردن مشکلات و انتقاد سازنده باعث رشد شهر خواهد شد .
    ضمن اینکه این معضل در شهر قطعا پتانسیل های مثبت شهر و جوانان ، نظیر هوش سرشار و نخبه بودن اکثریت جوانان را تحت الشعاع قرار نخواهد داد .
    فلذا با پاک کردن صورت مسئله مخالفم و باید به فکر راه چاره برای کمرنگ کردن این معضل باشیم
    ارادتمند شما
    کامران میرمحمدی
    بسیار مدیر ضعیفی هستی تو شرکتی که چندین بار تعطیل شده و سرنوشت و پیشینه خوبی نداره
    بهتر که بچه های خوانسار نیومدند کلاسشون بالاتر از شرکت سایپا بود (نه شرکت شما)
    پاسخ:
    نظر لطفتونه
    ولی در چهار سالی که من مدیرشم تعطیل نشده عزیزم
    ولی همین که به من توجه داری برام کافیه
    در بالا بودن کلاس جوانهای خوانسار هم شک ندارم
    لازم به ذکره که خودمم یکی از همین جوونهام دوست خوبم :)
    پاینده باشی
  • یه نیمه خوانساری
  • سلام. متولد تهرانم ولی اصالت پدری خوانسار. البته سال سوم دبیرستان همزمان با موشک بارون رو دبیرستان خونسار بودم. دکترای مهندسی از انگلستان، هییت علمی دانشگاه و در عین حال شرکت صنعتی و تولیدی دارم در تهران. دو تا از بردرانم پزشک جراح و یکی مهندس کامپیوتر و شرکت دار و همگی از رتبه های برتر کنکور. همه ما از نوجوانی هم کار کردیم و هم درس خوندیم و از صفر شروع کردیم. پرکاری و تلاش زیاد رو از اقوام کم کار و پرادعامون یاد گرفتیم. خواستیم مثل اونا نباشیم. خیلی تلاش کردیم کمک کنیم به اقوام خونساری ولی ما که هم حرص خوردیم و هم ناامید شدیم. مهندس جان خیلی حرص نخور، تلاشتو کردی. فقط مواظب باش اعتبارت رو روی همشهری ها از دست ندی. ما خونساری ها حد وسط نداریم یا به شدت پرتلاش و موفق یا به شدت کم تلاش، بیکار و افسرده. 
    پاسخ:
    سلام
    بسیار خرسندم از شنیدن موفقیت خوانساری ها
    من بعنوان عضو کوچکی از خوانسا ر سعی دارم دینم به شهرم را ادا کنم همین
    انشالله خدا کمکم میکند
  • سید وحید صادقی
  • چه خوب که بیکار نداره!
    پس برم کارسار رو تعطیل کنم دیگه؟
    پاسخ:
    این یک استعاره است وحید جان

    آقای میر محمدی عزیز سلام 
    تا زمانی که افرادی مثل (محمد) دوست شما در خوانسار دارای متسبی هستند و بخیلانه جشم افراد بالاتر از خود (ولو دوستشان) را ندارند ، وضعیت خوانسار بدتر خواهد شد که بهتر نمیشود و همیشه در باد کبر و غرور خوابیده و جوانان و حتی نوجوانان ما در فساد و و اعتیاد غوطه ور عمر تباه میکنند
    پاسخ:
    سلام دوست عزیزم
    من متوجه دوست عزیزی که نام بردید با نام محمد که صاحب منسب است و دوست من نشدم !!!!
    ولی ممنون از نظرتون
    به نظر بنده، اگهی استخدام از طریق سایتها هنوز در خونسار جا نیفتاده. و شهروندان بیشتر از طریق اعلامیه های شهری کسب اطلاع میکنند. ضمناً بنده واقفم که اگر خوانساری برای کار به گلپایگان بره، بعد از مدتی به دلیل فشارها و اعتراضات دیگر کارگران غیرخوانساری، مجبور به ترک کار میشن. این اتفاق برای چند تن از دوستانم افتاده بود که باعث شد اعتماد جوانان جویای کار خونسار از کارخانجات تحت نظارت سایپا گرفته شه. البته مسئولان هر شهری انتظار دارند که کارفرمایانی که در همان شهر خدمت رسانیشون جذب نیرو میکنند از اهالی و بومیان همان شهر نیروی کار استخدام کنند که به نظر بنده اعتراض مسئولان محترم گلپایگان هم تا حدودی بجا بود و این مسئله نشان از دغدغۀ آنان برای از بین بردن بیکاری و فراهم کردن اشتغال برای جوانان خودشون بود. به نظر حقیر، مسئولان محترم خوانسار بهتره از پرسنل شهر همسایه یاد بگیرن که چگونه در تلاشند که اولویت کار رو به همشهریان خوشون بدن نه غریبه ها. 
    پاسخ:
    دوست بزرگوارم
    در حال حاضر دوستان بسیار زیادی از همشهریانمون داریم که مدت های بسیار زیادی است در مجموعه سایپا کار میکنند . شاید بالای 15 سال . و در روند کارشون هم موفق هستند 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی