خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من
آخرین نظرات

جامعه مجازی خوانسار یعنی اکثریت مردم خوانسار ؟

کامران میرمحمدی | يكشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۰۵:۳۷ ب.ظ

حدود دو سال شده که بخاطر پیگیری مسائل شهرم بیشتر از گذشته با فضای مجازی مانوس شدم و تقریبا هر روز به اکثر سایت ها و وبلاگ های دوستان خوانساری سر میزنم و درد دل ها و اخبار خوانسار را پیگیری میکنم ....


امروز طبق معمول همیشه داشتم همین کار را میکردم که موضوعی توجه من را جلب کرد ....


آمار بازدید سایت فرمانداری خوانسار   که در روز گذشته 1372 بازدید بود !!!! 


این آمار خیلی برام جالب بود چون یادم هست در سال گذشته آمار بازدید از این سایت روزانه حدود 50 نفر بود ؟!!!!!


یاد حرف یکی از مسئولین عزیز افتادم که میگفت فضای مجازی خوانسار شامل بخش بسیار کوچکی از مردم میباشد و نشانگر عمده مردم شهر نیست !!


یک حساب سرانگشتی تجربی پیش خودم کردم .... حدود 100 نفر از مردم هستند که حساسیت همچون من دارند و هر روز تمامی وبلاگها و سایتها را رصد میکنند که موید این موضوع اکثر وبلاگهای پر مخاطب خوانسار مثل وبلاگ آقای قربانی پور ، درنگ نامه ، کمش و وشکو و وبلاگ خود بنده و ....میباشد  

و بقیه سایتها و وبلاگهای عمومی و پرمخاطب اداری و خبری نظیر خوانسار نیوز و فرمانداری و شهرداری و ... هر حداقل سه روز یکبار توسط کاربران رصد میشوند ....

 پس با این حساب حدود 1200 ضربدر سه که میشود 3800 نفر از این سایتها بازدید میکنند .... پس با این حساب حدود 4000 نفر از خوانساری ها حساس و پیگیر مطالب در فضای مجازی هستند و چون از هر رایانه هر چند بار که یک سایت را بازدید کنید فقط یکبار بازدید به حساب می آید ( از هر آی پی یک بار ) پس میتوان گفت حدود 20 هزار نفر از خوانساری ها مستقیما درگیر و پیگیر فضای مجازی هستند و این عدد کل افراد شهرنشین و حدود 60 درصد کل مردم شهرستان را پوشش میدهد ....


اگر چنین باشد که یعنی آمار بسیار بالا و بی نظیری از مردم خوانسار در فضای مجازی فعال هستند و به جد میتوان گفت (( جامعه مجازی خوانسار یعنی اکثریت مردم خوانسار ))

 
ولی حقیقتا این موضوع برای خود من هم نامانوس بود و شروع به جستجو و کاوش بیشتری در این زمینه کردم و سایت شهرداری با متوسط 120 بازدید در روز شک من را بیشتر کرد !!!!!


فاصله بازدید این دو ارگان بنظرم غیر منطقی بود . شهرداری 120 در برابر فرمانداری با 1273 و خوانسار نیوز که یک سایت خبری است 1190 بازدید ؟!!


از چند کارشناس کامپیوتر بومی و فعال مجازی منطقه پرسیدم ، ضمن منطقی نبودن این آمار از طرف آنها هر کدام نظریه ای دادند که بطور مثال میتوان گفت :  با دستکاری در شمارشگر آمار میتوان تعداد نمایش را با تعداد بازدید عوض کرد ( هر کاربر میتواند با یک بازدید از هر سایت یا وبلاگ چندین مطلب را دنبال کند و نمایش آن چندین برابر بازدیدش باشد مثلا با یک بازدید 5 نمایش را رقم بزند .... )

یا اینکه برخی از سایتهای دیگر با دستکاری در شمارشگر آمار مثلا هر یک بازدید را 10 شماره محاسبه میکنند و با این کار آمار بازدید از سایت خود را بالا میبرند ....

 دیگری از عضویت در برخی وبلاگها و سایتها که مجازی آمار را بالا میبرند گفت و ....


خلاصه همگی متفق القول از غیرواقعی بودن این آمارها میگفتند ....


به راستی نهادی مردمی مانند فرمانداری و سایت مردمی نظیر خوانسار نیوز با متولیانی کاملا دوست داشتنی و مردمی برای جلب نظر مردم از چنین ترفندهایی استفاده میکنند ؟!

 یا (( جامعه مجازی خوانسار یعنی اکثریت مردم خوانسار ))  ؟!!

یا شمارشگر سایتهای آنها دچار مشکل شده که این مشکل به نظرم مدت زمان زیادی است هست و برطرف نمیشود ( البته متخصصان این مطلب را رد کردند چون ظاهرا باید برنامه آن دستکاری شود ...)


با روشهایی که خودم بلد بودم نظیر باز کردن سه مطلب در کسری از ثانیه در خوانسار نیوز متوجه شدم که به نظر آمار واقعی است و تعداد نمایش ها تاثیری در تعداد بازدیدها ندارد ولی چک کردن دیگر روشها را حقیقتا بلد نبودم ...

با همین روش سایت فرمانداری هم چک کردم و ظاهرا تعداد نماش ها روی تعداد بازدیدها تاثیر دارد و هر نمایش یک بازدید به حساب می آید ولی دیگر مقوله ها را نتوانستم چک کنم ....

حال به نظر شما (( جامعه مجازی خوانسار یعنی اکثریت مردم خوانسار )) ؟


نظرات  (۱۰)

با سلام خدمت جناب مهندس عزیز
به موردی اشاره کردیند که اتفاقا حقیر خیلی به اون دقت می کنم .

بعضی از وبلاگها هستند که آمار بازدید یا نمایش بسیار بالایی نسبت به اکثر وبلاگهای فعال و پر مخاطبی مثل کمش یا وشکو و... دارند که این به نظر من بر می گرده به عضویت در سایتهایی که باعث بالا رفتن نمایش و بازدید وبلاگ می شه . این مورد رو میشه با مقایسه آمار بازدید اکثر وبلاگها تو یه روز خاص مثل روز جمعه که آمار پایینی دارند متوجه شد . وقتی که می بینید آمار همه پایین است ولی آمار یک وبلاگ یا سایت خاصی با توجه به عدم آپ و عدم داشتن پست جدید و جذابی همچنان بالاست !!!
این کارها کلاس کاری نمی آورد !!!
احساس من از سایت فرمانداری هم دقیقا همین است . کمتر شهروندی است که هر روز به سایت فرمانداری سر بزند . چون اولا مطالب مهمی را پوشش نمی دهد و بیشتر بیانگر رزومه ی فرمانداری است . ثانیا اگر واقعا آمار بازدید از سایت فرمانداری بالاست چرا خوانسارنیوز یا سایت شهرداری آماری کمتر از این دارند ؟!!!

به نظر من بیشتر از نیمی از جمعیت ساکن در شهر خوانسار از فضای مجازی استفاده می کنند یا درگیر آن هستند ولی این استفاده اینطور نیست که الزاما هر روز از وبلاگ یا سایت های رسمی چون خوانسار نیوز استفاده کنند . شاید در هفته چند نوبت .
در ضمن حقیر اپلیکیشنهای تلفنهای همراه همچون وایبر و ... را نیز جزو استفاده از فضای مجازی می دانم .
آیا خانواده ای داریم که حداقل یکی از اعضای آن از این امکانات اسفاده نکند ؟!

به نظرم باید برخی از مسوولینمان سیستم سنتی کسب اطلاعاتشان را عوض کرده و وارد این فضای مهم شوند .

  • شاهدان خوسار
  • دوست عزیز فکر می کنم امکان دستکاری وجود ندارد. به طور مثال وبلاگ ما تاکنون 45 هزار بازدید و 124000 نمایش داشته است که باز دید ها بر اساس تعداد رایانه و نمایش ها تعداد باز کردن در روز را هم محاسبه می کند.
    من فکر می کنم جامعه مجازی در خوانسار بسیار به بلوغ رسیده و بسیار ارزشی برخورد کرده که حفظ این موضوع باید در اولویت باشد. و از مسائل حاشیه ای باید دوری کند
    پاسخ:
    اتفاقا مطلبی در مورد وبلاگ شما نظر من را جلب کرد و آن آمار بازدید از مطلب معرفی وبلاگ شما در خوانسار نیوز که 7900 نمایش تا کنون داشته که از خیلی از مطالب جذاب و پر سر و صدای خوانسار نیوز هم بیشتر بازدید داشته و تا چند روز پیش رکورد بالاترین بازدید در سایت خوانسار نیوز را به خود اختصاص داده بود و در زمان زدن این مطلب در خوانسار نیوز به خاطر دارم روزی 1000 عدد بازدید اضافه میشد به آن و اگر رتبه بیشترین بازدید در سایت خوانسار نیوز در مورد مطلب شما یکی کم میشد یکمرتبه دویست سیصد تا بازدید اضافه میشد و ..... 
    در ضمن حساسیت ویژه شما نسبت به این مطلب بعد از دوری چند ماهه شما از وبلاگ بنده نشون میده شما دوست مجازی عزیزم دستی در فرمانداری داریدا !!!! دارید ردپا به جا میذاریدا  ؛)
    در ضمن بهتره تحلیل امکان داشتن یا نداشتن این مطلب را بدست متخصصان این رشته بگذاریم
    منم بعید میدونم سایت فرمانداری از عموم مردم اینقدر بازدید کننده داشته باشه شاید کارمندان فرمانداری هستند که برای وظایف اداری مثل ارتباطات اداری با سایر ادارات و یا استفاده از سیستم اتوماسیون اداری وارد میشند. 
    البته بعید نیست کارمندان سایر ادارات هم برای آگاهی از بخشنامه‌ها و یا جلسات به این سایت سر بزنند.
    به نظر من این آمار کارکرد داخلی نداره و نهایتا میتونه تو استانداری مایه مباهات و احیانا امتیازگیری باشه....




    اگه اینجور باشه که جامعه مجازی وظیفش سنگینتر و حساس تر از قبل میشه رفیق عزیز ...
    پاسخ:
    دقیقا برا جون
    این آمار هم از نظر من غیرواقعی است.
    خود من به شخصه مدتی زیاده که به وبلاگ شاهدان خوسار اسلن سر نمیزنم.چون از توی لینک های کمش حذف شده.
    با وجود هم محلی بودنم با شاهدان خوسار ولی خداییش خیلی وقتا میشه که نمیرم.و این آماررو نمیدونم چه جوریه که از آب درمیاد.
    مثلن خوانسار نیوز از آمار واقعی برخورداره خود من از یه نفر توی اداره کل ارشاد اسلامی اصفهان سوال کردم که علقه ای به خوانسار داشت گفت اخبار خوانسار رو از خوانسار نیوز میبینم و خیلی ها از بیرون از خوانسار.
    ریز بینی شما دوبره عادم را به وجد آورد خداییش...
    حالا اگه داش عسداله بود دقیق تر به این پست جواب میداد!...
    پاسخ:
    ممنون از نظرتون و ممنون که یاد داش عسداله عزیزمون رو زنده نگه میدارید 
  • شاهدان خوسار
  • جناب میرمحمدی نوشته اید:
    در ضمن حساسیت ویژه شما نسبت به این مطلب بعد از دوری چند ماهه شما از وبلاگ بنده نشون میده شما دوست مجازی عزیزم دستی در فرمانداری داریدا !!!! دارید ردپا به جا میذاریدا  ؛)
    در اینجا قضاوت درستی انجام نداده اید چون که من مرتب به وبلاگ شما سر می زنم ولی خوب پیام نمی گذارم. خالصانه می گویم هیچ ارتباطی با فرمانداری ندارم. در مورد معرفی وبلاگ در خوانسار نیوز و تعداد بازدیدها باید عرض کنم بنده هیچ دخل و تصرفی در این موضوع ندارم. در این مورد بهتر است از آقای دهاقین که مسئول سایت هستند توضیح بخواهید. رسالت وبلاگ شاهدان خوسار بدون ذکر نام ترویج فرهنگ شهادت بدور از سیاسی بازی است. به همین خاطر نوک حمله افراطی های کشور به خصوص حامیان احمدی نژاد در خوانسار ما را نشانه رفته است.در پایان باید عرض کنم هر چند که علاقمند هستم مطالب وبلاگ را بیشتر ج.انان مطالعه کنند ولی حاضر نیستم به هر قیمتی این امر محقق شوند. دوست سید وبلاگی ما خیلی عجولانه قضاوت کرده اید
    پاسخ:
    اگر عجولانه قضاوت کنم عذرخواهی میکنم
    ولی من قضاوت نکردم فقط شواهدی که دیدم را بیان کردم
  • شاهدان خوسار
  • سید عزیز نیاز به عذرخواهی نیست. در مورد وبلاگ شاهدان خوسار مدتی بود که بازدیدها بسار زیاد بود به خصوص در مورد فیلم رزمنده ها، خاطره نویسی و به خاطره شهید محمود عزیزی ولی اکنون در بهترین روزهای هفتم 80 بازدید و حداکثر 300 نمایش دارم.
    از مطلب زندانی هم بسیار ناراحت شدم ایشان همیشه با نظراتشان زینت بخش وبلاگ بودند و آخرین نظرشان در تاریخ 15 آذر 1393 است که در پست بسیج انتقاداتی به بسیج کنونی وارد کرده اند و من هم مطالبشان را تایید کردم.
    نمی دانم چه باعث شده به وبلاگی که با نام شهدا خودش را مطرح کرده سر نمی زنند.امیدوارم دلایلشان را به صورت خصوصی مطرح کنند. تا اگر اشتباهی از ما سر زده آن را برطرف کنم. این چند روزه با شهادت وبلاگ نویس عزیز و دوست داشتنی اسداله خان شوک زیادی بر ما وارد شد. البته منش ایشان درس های زیادی داد که انشاء اله سرلوحه فعالیت هایمان قرار دهیم. یادم است در مورد موضوعی میان من و آقای اورعی اختلاف ایجاد شد و مرتب جواب هم را می دادیم و دیگران می خواندند بعد از چند به صورت خصوصی پاسخ دادیم و متوجه شدیم که زود قضاوت کرده ایم . در این مورد هر چند ابتدا قضاوت عجولانه از طرف من بود ولی گذشت از طرف ایشان بود و رابطه ما بسیار صمیمی شد. راستی اگر ایشان گذشت نمی کرد و من اصرار بر اشتباهم داشتم چه می شد.
    موفق باشید 
    پاسخ:
    دوست عزیز و بزرگوارم
    بنده عادت دارم اشکالاتی که میبینم بازگو میکنم که قضاوت نکرده باشم که بعضا باعث دلخوری میشه ولی حس میکنم اگر گفته بشه تبدیل به سوء تفاهم و سوء برداشت نمیشه
    واقعیت آن است که شهر خوانسار یکی از پیرترین شهرهای استان و کشور است و اکثر اهالی اهل تکنولوژی روز نیستند و از همان چند جوان نیز خیلی هاشون اصلأ اهل جامعه مجازی نیستند و می مانیم همین 30-40 نفر که تقریبأ همه همدیگر رو می شناسیم
    بعید می دونم جامعه مجازی خوانسار حتی 10درصد اهالی رو پوشش بده ولی نباید ناامید شد باید کارکرد ما الان تو دوره گذر از ارتباطات سنتی به مدرن هستیم
    سلام و احترام
    حقیقتا چند درصد از مقیمان خوانسار به اینترنت دسترسی دارند یا ازش سر در میارند؟!
    یه نکته بسیار مهم که فراموش شده، بازدید خوانساری های مقیم شهر های دیگه است. بسیاری از بازدیدهای امثال آقای جدیدی مربوط به اقوامشون هست که خارج از خوانسار در قم و اصفهان و به خصوص تهران هستند. به عنوان نمونه یکی از پیگیر ترین افراد وبلاگستان شهید اسد الله اورعی بودند که در تهران زندگی میکردند و امثال ایشون زیادند. یکیش خودم.
    پاسخ:
    پاسخ قسمت اول : حقیقتا خیلی
    قسمت دوم : خوب اونها هم خونساری هستند دیگه
  • بینا ولی پور
  • سلام کامران جان ماکه دوراز شهرهستیم دوست داریم بدونیم در شهر چه خبره پس مارا هم حساب کنید
    پاسخ:
    سلام
    شما روی چشم ما جا دارید و ما شما رو هم خونساری حساب میکنیم دیگه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی