خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من
آخرین نظرات

حرکت فرهنگی شهرداری

کامران میرمحمدی | سه شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۴۷ ق.ظ

حدود دو ساله که به روند فعلی سد معبر معترضم و درخواست اصلاح اون رو دارم . همه جا هم گفتم . چند وقت پیش توسط شهرداری یک طرح ناموفق جمع آوری انجام شد که مطلبش رو نوشتم ولی پریروز دیدم یک حرکت جالب و فرهنگی در این خصوص توسط شهرداری انجام شده بود و کل بنرهای خیابان اصلی اختصاص داده شده به جملاتی در ((خصوص سد معبر )) . جملات زیبا و در خور ....

حرکت به جا و شایسته و در خور تقدیری بود .

از این عزیزان کمال تشکر رو دارم و امیدوارم به بحث سد معبر نگاه ویژه ای داشته باشند .

البته ناگفته نماند که برخی همشهری های فرهنگ دوستمون در محلهایی که موجبات اصلی سد معبر هستند این بنرها را که در ارتفاع بالایی هم هستند با تیغ پاره کردند ولی این نشون میده که به اونها توجه کردند ....

از نگاه درست و منطقی عزیزان شهرداری به این موضوع مجددا قدردانی میکنم

موفق و پیروز باشید 

  • کامران میرمحمدی

نظرات  (۹)

  • مهدی میراسماعیلی
  • سلام. همانطور که فرمودید حرکت اخیر شهرداری شایسته تقدیر است. امیدوارم با تداوم حرکتهای فرهنگی و قانونی از طرف شهرداری و شهروندان و ادامه پیگیری این قضیه از طرف جنابعالی، نتیجه مطلوب برای شهر حاصل گردد. 
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم آقای دکتر از نظر ارزندتون
  • مهدی میراسماعیلی
  • با سلام. حرکت شایسته شهرداری قابل تقدیر است. امیدوارم با تداوم این حرکت فرهنگی و تکمیل تدریجی آن با حرکتهای قانونی از طرف شهرداری و همچنین با پیگیریها و حمایتهای شهروندان و جنابعالی، نتیجه مطلوب برای شهر حاصل گردد. 
  • سیدشهاب میرشفیعی
  • برای حل  معضل سد معبر هم باید کار فرهنگی انجام داد و هم اقدام قانونی... سد معبر تجاوز به حقوق همه شهروندان یک شهر هستش و شهرداری حق مماشات با متخلفان و انفعال در برابر ایشان رو نداره...
    ای کاش یک کمپین مردمی بر علیه متجاوزین به حقوق عمومی توسط جامعه مجازی خوانسار ترتیب داده می شد تا کسانی که جهت کسب منافع شخصی مخل حق دیگران می شوند کمی در برابر شهروندان خجل شوند.
    پاسخ:
    متاسفانه متولیان امر قدرت برخورد قانونی با متخلفان را ندارند .
    البته برخورد قانونی منظور جمع آوری نیست بلکه اصلاح روند بهتر میباشد
  • نظر دهنده
  • چندی پیش به مغازه ای برای خرید رفته بودم و شاهد گله فروشنده به اقای دیگری بودم
    فروشنده میگفت مغازه کناری ما دستگاه های بزرگ مربوط به کار خود را برای جذب مشتری جلوی مغازه میگذاره و دید مغازه مارا کاملا گرفته است
    هم صحبتش پرسید چرا شکایت نمیکنی تا سد معبر جمعش کند
    و فروشنده پاسخ داد: تابحال بیش از ده بار جمع شده و فردا با یکسری روابط ... پس گرفته شده و به سر جایش برگشته...
    من که دیگه حرفی ندارم... به کجاها داریم میریم...؟
    پاسخ:
    متاسفانه همینطوره
  • ارش محجوب
  • سلام،واقعاً این کار فرهنگی طرح خوبیه.ولی یه شیطنت تو مطلب شما هست که منو آزار میده ,شما با این مطلب به شعور خونساریها توهین کردید من امروز هرچی دقت کردم هیچ بنری رو ندیدم که پاره شده باشه که اگه هم اینطور باشه مطمئنم یا باد این کارو کرده یا هنگام نصب این بلا سرش اومده. خوبه وقت نوشتن احترام خودتونو نگه دارید چون که من حدود چهار دهه هست توی این شهر زندگی می کنم یعنی دقیقاً اون زمانی که شما تو تهران خودتونو یه تهرانی میدونستید وبهش افتخار میکردید من تو این شهر بودم وچنین رفتاری رو از مردم خونسار ندیدم مگر اینکه شهروندان جدیدی که از شهرهای دیگه اومدند این فرهنگو به ما اضافه کرده باشند
    پاسخ:
    سلام
    منم از چهل سال عمرم 27 سالش خونسار بودم دوست گلم
    یک مقدار اگر بیشتر دقت میکردید اون بنر رو میدیدید
    گفتید به شعور خونساریا توهین کردم !!!!!!
    اولا من خودم خونساریم خیلی اصیل تر از اون خونساری هایی که فقط ادعای خونساری بودن دارن و هیچوقتم نگفتم خونساری نیستم و تهرانیم حتی وقتی تهران زندگی میکردم . ثانیا اگر اینقدر اصیل و خونسار دوستید با تمام وجود و بدون دلیل سعی در تخریب همشهری خودتون نکنید ....
    گرچه هر چه از دوست رسد نیکوست اونم دوستی با اسم مستعار
    برای دیدن اون بنر هم کافیه درب مغازه سد معبر کننده های اصلی شهر رو نگاه کنی راحت پیداش میکنی
  • -- ـکمشـــ
  • به نظر من هم این کار به نوعی مشارکت دادن مردم تو امور هست. این بنرها باعث میشه مردم هم به این موضوع فکر کنند و یه مطالبه عمومی ایجاد بشه.
    پاسخ:
    مرحبا به این طرز فکر روشن
  • ارش محجوب
  • واقعاً باعث شرم وخجالت که شما با وجود توهین به تمام خونساریها می شید دلسوز وخوانساری اصیل و من به خاطر گوشزد کردن این اشتباه به شما میشم دوستی با هدف تخریب همون همشهری دلسوزیا دوست عزیزی با اسم مستعار!!!!!
    آقای عزیز من نیازی ندارم با اسم مستعار تو جایی وارد بشم یا مطلبی تو یک سایت یا وبلاگ بزارم،که البته اگر این تذکر رو به شما نمیدادم وفقط تأیید می کردم با این لحن منو مخطب خودتون قرار نمیدادید ،اگه هنوزم شکتون برطرف نشده امر کنید براتون کارت ملی وشناسنامه ارسال کنم از این ظن بزرگ خارج بشید واز این به بعد هم در ادامه اسم وبلاگتون وارد کنید ورود افراد مخالف با نظر حضرت ممنوع میباشد . تا افرادی مثل من وقتشونو صرف مطالب شما نکنند
    در اخر هم به عنوان یک دوست  به شما پیشنهاد می کنم بابت این توهین از تمام مردم خوانسار عذر خواهی کنید
    پاسخ:
    گل پسر 
    دوست داری سر بزن به وبلاگم دوست هم نداری نزن
    اینقدر هم به خودت فشار نیار برای تخریب
    اونایی که باید من رو بشناسند میشناسند و با ادبیات این چنینی آشنان
    منم با ادبیات اینچنینی آشنام . دوست های گلی مثل شما هستند که با هدفی شبیه شما میان سراغ من ....
    این نشون میده تو کارم موفق بودم و از این موضوع خوشحالم
    شمام هر چقدر دوست داری فریاد بزن منم به دیده منت میپذیرم و خوشحالم از این که بازم به من سر میزنی
    که سر زدن دوستانی مثل شما من رو خوشحال میکنه چون همیشه قطار در حال حرکت سنگ میخوره
    شاد و پیروز باشی
    این بنرها برای مردم است یا مغازه دارهای متخلف اقا چرا صورت مسله راپاک میکنید مغازه دار خلاف کرده بنر برای مردم وگردشگر میزنند بجای این عوام فریبی به متخلف اخطار وبا او برخورد کنید

    جناب آقای میرمحمدی، جنابعالی حرف دل بنده رو زدین، خدا خیرتون بده. متأسفانه معدود افرادی برای سود و فروش بیشتر اقدام به سد معبر نمودند که غالباً تعدادی کمی از خشکبارفروشیها رو شامل میشه.

    با اینحال باید بپذیریم این ضعف مدیریته، و شهرداری تا بحال هیچ اقدام مفید و سازنده و یا برخورد قاطع و بازدارنده ای نسبت به این وضع نداشته و اگر هم بوده موقت بوده و دوباره وضع به همین منوال سابق برگشته (اینجانب شخصاً شاهد بودم).

    متأسفانه سد معبر بعضی از فروشندگان محترمی که چندان به حقوق شهروندان احترام نمیذارن، بقدری رونق یافته که نه تنها پیاده روها بلکه قسمتی از خیابونها رو هم به تصرف خودشون درآوردن. جالب اینکه، برخی از افرادی که تجربۀ مشتری مداری و فروشندگی رو ندارن طلبکار هم میشن و اگر به اجناسشون برخورد کنیم با واکنش و برخورد نامناسب اونا روبرو میشم تا جاییکه ممکنه کار به دعوا هم بکشه.

    جناب آقای میرمحمدی، متأسفانه این درست نیست که فردی با تخلف و سد معبر کردن مسیر شهروندان محترم، به سود و منفعت بیشتر دست پیدا کنه و ما هم بیایم و اونو آدم زرنگی بخونیم؛ اما فردی که قوانین و حقوق شهروندی رو رعایت میکنه و به اهالی شهر و قانون احترام میذاره، اونو بُنجل و عقب مونده بخونیم و از کاسبی و نون حلال معافشون کنیم. باید عدالت میان همه رعایت بشه و همۀ مغازه دارهای محترم از یک فروش عادلانه برخوردار بشن.

    آگاهی فرهنگی و شهروندی میتونه برای خود ما خونساریها هم مفید باشه، چراکه علاوه بر جذب گردشگر، میتونه اقتصاد ما رو هم رونق ببخشه. پس این دو با هم تعامل و ارتباط زیادی دارن. اما برای رسیدن به این هدف، باید فرهنگ سازی کرد و این یعنی این نیست که ما فرهنگ نداریم؛ نه اینطور نیست، بلکه ما بافرهنگترین مردم استان و حتی ایرانیم چونکه ادبا و مشاهیر بزرگی رو به کشور و ملت معرفی و تقدیم کردیم، بلکه منظور حقیر ارتقای فرهنگ شهروندی و رعایت حقوق شهروندیه. ما باید به حقوق مردم احترام بذاریم نه فقط به منافع شخصیمون. جلوگیری از سد معبر میتونه یکی از این کارهایی باشه که در این راستا انجام میدیم.

    اما کلام آخر من اینه که، متأسفانه درصد بسیار کمی و تعداد انگشت شماری از فروشندگان دست به چنین کاری زده اند، و چنانچه عزیزان دقت کنند متوجه خواهد شد که بسیاری از فروشندگان عزیز و زحمتکش ما، حقوق شهروندی رو رعایت میکنند و به مردم و مشتریهاشون احترام وافری میذارن. اما ما فقط و باید به همون آدمهای متخلفی که تعداشون زیاد هم نیستن هشدار و تذکر بدیم و این درست نیست که بصورت کلی قشری از جامعه رو مخاطب قرار بدیم؛ چونکه فرد متخلف ممکنه سیمای بدی از شهر و مردمش به مسافران و گردشگران ارائه بده.

    ممنون از اینکه نظر بنده رو مطالعه کردین و عذرخواهی میکنم از اینکه مطالبم طولانی و خسته کننده بود. جسارتاً این حرف حقیر فقط در حد یک انتقاد سازنده بودو امیدوارم همشهریان عزیز این را به دیدۀ انتقاد و نظر بخونن و موجبات دلخوری تکدر خاطر ایشان نشده باشه. سپاسگذارم.  

     

    پاسخ:
    سلام دوست عزیز و فرهیخته
    واقعا لذت بردم از این نگاه زیبا و عمیق شما
    ای کاش همه ما دیدی چون شما دوست بزرگوار داشتیم
    الحق که نام خوانساری زیبنده شماست
    پیروز باشید و استوار

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی