خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من
آخرین نظرات

در شهری زندگی میکنم که .....

کامران میرمحمدی | جمعه, ۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۸ ق.ظ

طبق معمول در سایتهای مختلف اخبار جدید خوانسار را جستجو میکردم که در سایت شهرداری عملکرد مالی شهرداری در 6 ماه نخست سال 94 را دیدم .

از لینک زیر میتوانید ببینید :

http://shahrdari.khansar.ir/post.aspx?id=1117

ابتدا بسیار خوشحال شدم که تراز مالی 6 ماهه توسط شهرداری به معرض دید عموم قرار گرفته ، ولی کمی که ریزتر شدم ، دیدم :

 


در شهری زندگی می کنم که ، از 5 میلیارد بودجه و درآمد مصوب شهرداری در سال :

حدود 50 درصد درآمد آن از عوارضی که از مردم گرفته میشود تامین میگردد و جالب اینکه حدود 50 درصد بودجه شهرداری شهر من صرف حقوق و مزایای پرسنل شهرداری می گردد . عامیانه بگویم که کل عوارض صرف حقوق پرسنل شهرداری میگردد .

در شهری زندگی میکنم که ، برای ایجاد اماکن و فضاهای ورزشی و فرهنگی و توریستی فقط 10 میلیون تومان بودجه در سال در نظر گرفته می شود ، یعنی 0.2 ( فقط دو دهم ) درصد بودجه سالیانه !!!!!!!!!   و آنوقت میگوییم شهر توریستی و فرهنگی !!!!!!!

در شهری زندگی میکنم که سالانه 25 درصد بودجه شهرداری ( یک چهارم کل بودجه )  صرف بهبود حمل و نقل و عبور و مرور شهری میشود ، آنوقت حریف چند تا تاکسی نمیشوند که دور میدان توقف نکنند !!!!!!!!

 بهبود عبور و مرور شامل تردد پیاده ها در پیاده روها نمیشود که سد معابر بهسازی شود؟ !!!!!!!!     ضمنا من که بهبودی در حمل و نقل و عبور و مرور شهری به عینه ندیده ام شاید توجه نکرده ام ، نمیدونم !!!!!!!!!

جالب تر اینکه در شهری زندگی میکنم که بودجه برای ایجاد تاسیسات درآمدزا برای شهرداری تنها 3 درصد بودجه است که این مورد نشان از تاکید متولیان شهر بر ادامه وابستگی به عوارض دریافتی از مردم دارد و تلاشی جهت بهبود این وضعیت و ایجاد درآمد پایدار برای این مجموعه وجود ندارد !!!!!!!!

در شهری زندگی میکنم که 50 درصد بودجه ، وابسته به عوارض مردم ، 21 درصد وابسته به کمک دولت ،حدود 2.5 درصد در انتظار کمک و هدایا و اعانات است و ...... و بودجه ای که بر اساس درآمد پایدار شهرداری محاسبه شده فقط 15 درصد کل بودجه است !!!!!!!!

در آخر اینکه در شهری زندگی میکنم که از 5 میلیارد بودجه آن 3.8 میلیارد آن در 6 ماه اول سال هزینه میشود و اگر کل بودجه محقق شود 1.1 میلیارد هم که صرف حقوق 6 ماه دوم سال میشود و تنها 100 میلیون تومان باقی می ماند تا در 6 ماه دوم سال هزینه شود !!!!!!!!!

 

پاورقی : مجموع درآمدها در ردیف بودجه 94 در صورت مالی داده شده 4.3 میلیارد میشود ولی در ردیف جمع ، 5 میلیارد درج شده است !!!!!


پایدار و استوار باشی شهر عزیزم

 

  • کامران میرمحمدی

نظرات  (۶)

قاشق وچنگال و.....صد دست شام و ناهار هیچی موضوع اینه که زمان بگذرد
پاسخ:
زمان قطعا میگذرد و شاید هر روز از آنهایی که درست تصمیم میگیرند عقب تر میمانیم
  • امیر صانعی خوانساری
  • منم به تراز مالی اشکال وارد میدونم.ولی حکایت شهرداری مثل دولت و مجلس الان میمونه. یادمون باشه بودجه و ترازبندی توسط شورا مطرح میشه نه شهرداری.
    باید شهرداری به فکر ایجاد درآمد باشه. یکی از بزرگترین اشتباهات شهرداری واگذاری کارخانه شن و ماسه بوده 
    پاسخ:
    بودجه توسط شهرداری تنظیم میشه و شورا اون را مصوب میکنه امیر جان
  • -- ـکمشـــ
  • دستشون درد نکنه که شفافیت آماری دارند و دست شما درد نکنه که زحمت کشیدید و آعداد رو بررسی کردید.... امیدوارم پاسخگو هم باشند....

    موضوع جالب برای من اینه که سایت شهرداری هیچ اطلاعاتی درباره خونسار ارائه نداده.. لینک همه چیز هست اما زیرمجموعه و توضیحاتی نداره! 
    پاسخ:
    سایتشون در دست بازسازیه کمش جان
  • درنگ نامه
  • بسیار عالی بود . آفرین بر این پشتکار و روشنگری
    واقعا جای تاسف داره از این نحوه ی بودجه بندی و کسب درآمد ها . باید اقدامی اساسی صورت بگیره . البته اگه حالشو داشته باشند ...
    پاسخ:
    یالااااااااا
    رسیدن به خیر رفیق
    کجایی دلمون تنگت شده ؟
    رفتی شهری شدی مارو فراموش کردی ؟
    خوشحالم اینجایی
    سلام . جناب میرمحمدی شهردار شاید پسر خوبی باشه اما مدیر نیست . بودجه را شورا فقط امضا میکنند اصلا نمیفهمند که نظر بدهند . تا احمدی مالی شهرداری هست اش همین اش و کاسه همین کاسه . نمونه بارز اون گرفتن حق انتقال از املاک بود که شما یاداوری کردید ولی خیلی راحت سرپوش نهادند و الان هم کما فی السابق دارند از مردم پول غیر قانونی میگیرند
  • دوستدار ایران و ایرانی
  • جرا در این شهر زندکی می کنید? أمثالی مثل شما که نباید تو شهر زندکی کنند!!!!!!!!!إنسان های خود شیفته به ظاهر دلسوز قدرت طلب همانند شما هیج وقت به فکر شهر و مردم نیستند فقط به فکرارمان های خودهستند :همانند شبکه های بیکانه که فقط در صدد تخریب هستند,,,به امید روزی که همه ما به فکر ابادانی  و توسعه و بیشرفت شهر و کشورباشیم تا تخریب أذهان عمومی بر ضد یک نفر برأی رسیدن به أهداف شخصى خود
    پاسخ:
    بری اینکه اینجا زادگاهمه و مسیولان موظفند درست رفتار کنند و من شهروندی هستم که نسبت به سرنوشت خودم و خانواده ام احساس مسیولیت میکنم و .....

    شما هم که اصلا به فکر تخریب نیستید و اهل این حرفها نیستید !!!!!
    اصلا هم پیدا نیست 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی