خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من
آخرین نظرات

دلخوش امنیت در شهر

کامران میرمحمدی | چهارشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۰۶:۴۰ ب.ظ

دلخوش امنیت خوانسار بودیم که متاسفانه هر روز داریم آوازه یک دزدی را از گوشه و کنار می شنویم .

دلخوش شهری بودیم که حتی یک گدا در آن پیدا نمیکنی ، به لطف خدا چون خودمون نداشتیم برامون صادر کردند و الان داخل خیابانهامون متکدیان وارداتی داریم اونم انواع و اقسام و ریز و درشت .....

دلخوش این بودیم که فرزندانمون با آرامش خاطر تحصیل میکنند و در خیابان تردد میکنند که خوشبختانه اونم دیگه نیست ....

به لطف والدین مسئول انجمن اولیا مربیان مدرسه ای هستم که دخترم در آن تحصیل میکند ، در جلسه ای که به همین منظور با والدین داشتیم پدری کنار من آمد و در گوشم به آرامی گفت لطفا به نیروی انتظامی بگویید در ساعت تعطیل شدن مدرسه به اینجا بیاید و به چند موتور سوار که هر روز مزاحمت ایجاد میکنند تذکر دهد ، عرض کردم چشم . با مدیر دبیرستان مطرح کردم ، ایشان فرمودند به نیروی انتظامی گفته ام و چند روزی است که می آیند ، خیالم راحت شد .

امروز که دنبال دخترم میرفتم توجه بیشتری به این مطلب کردم . دیدم از 10 دقیقه قبل از تعطیلی بچه ها 5 موتور سوار هر کدام با 2 الی 3 سرنشین مرتب بالا و پایین میروند و به قول خودمون ویراژ میدهند و خبری هم از نیروی انتظامی نیست . مجددا با مدیر مدرسه مطرح کردم فرمودند از نیروی انتظامی پیگیری میکنم .

باز جلوی مدرسه ایستادم دیدم این صحنه مرتب تکرار میشود . مدرسه تعطیل شد ، این موتورسواران از لابه لای بچه ها عبور میکردند و ......

خودم ایستادم تا مدرسه کامل تعطیل شد و بچه ها متفرق شدند ، مدیر زحمتکش مدرسه هم ایستاد تا موتورسواران آسیبی به بچه ها نزنند .

تقریبا همه بچه ها متفرق شده بودند که نیروی انتظامی آمد !!!!

من و یکی دیگر از پدران جلوی ایشان را گرفتیم و مشکل را مطرح کردیم ، فرمودند ما هر روز می آییم و تا ما را میبینند فرار میکنند .

بنده عرض کردم این که فایده ندارد هر روز شما بیایید آن هم با کمی تاخیر و تا شما را ببینند فرار کنند ؟! تذکری بهشان بدهید و فکری کنید . گفتند ما اجازه نداریم دنبال موتورها کنیم ، نمی ایستند که ما بهشون تذکر دهیم ، اگر بایستند که من خودم با موتور و همه وسایلشون می اندازمشون پشت ماشین و میبرمشون .....

کاری جز تشکر نتوانستم بکنم و قصد رفتن کردیم !!!!!

در همین حین بود که بی سیم آنها خبر داد که گزارشات زیادی از فلان دبیرستان در خیابان امام داریم که موتور سواران مزاحمت ایجاد میکنند ، دوستان ما جواب دادند که ما این یکی مدرسه را داریم پوشش میدهیم گروه دیگری را بفرستید ، به ما هم گفتند ببینید ، مگه ما چند نفریم ؟!!!!!

مدیر مدرسه گفت اجبار میکنم که والدین همه بیایند دنبال بچه هاشون . چکار کنه بنده خدا ؟!!!!

جدا همه جوره تشکر میکنم و تبریک میگم !!!!

واقعا لذت میبرم از این همه احساس امنیت

  • کامران میرمحمدی

نظرات  (۸)

  • سیدشهاب میرشفیعی
  • احتمالأ باید دست به دامن بسیج بشید وگرنه این مزاحمان نوامیس چندان ترسی از پلیس ندارند...امکانات و پرسنل نیروی انتظامی محدود هستش و نمیشه از این عزیزان توقع بیش از اندازه داشت
    متاسفانه تعداد نیروی پلیس تو کشور ما کمه. نمیدونم نرم جهانی چه قدره ولی بعید میدونم با این تعدادی که میبینیم بشه امنیت رو تامین کرد...

    پاسخ:
    نمیدونم سپاه و بسیج نمیتونن کمکشون باشن ؟
    از قدیم الایام این بحثا بوده. وچادون رو سوسولی بار نیارید. ما مث اسبه بودیم دوران دبیرستان که کسی جرعت نکنه بمون نگاه کنه..
    پاسخ:
    آخه الان هر دو طرف تغییر کردند
  • نمیخام بگم
  • عزیزم خانه از پای بست ویران است
  • هیت فاطمیه
  • سلام با سه مطلب هیئت نمونه و کجایند فاطمیو و حسینیه حبیبی ها اپیم
    به نکته ی ریز و دقیقی اشاره کردیند .
    به نظرم دوستانمون در سپاه و بسیج که به داشتن پایگاههای بسیج توجه دارند بهتره نیروهاشونو تو این راستا کمک بگیرند .
    متاسفانه منم به کرات شاهد این قضیه بودم . فلکه دوم تا پمپ بنزین یعنی درست وسط شهر و در هنگامی که آقایاون هم از کنار همین صحنه ها با شتاب رد میشند تا برند و ناهارشونو بخورند دیدن این صحنه های سخیف و زشت فراوان است . ناسلامتی اینجا دارالمومنین است ...

    جناب آقای میرمحمدی، بنده این دغدغۀ جنابعالی را بخوبی درک میکنم. اما مشکل و معضل اصلی به نظر حقیر، فقط خود موتورسوارها و اوباش نیستند که خطرآفرین و مردم آزار شدن، بلکه چند عامله که با اجازه شما و همشهریان عزیز به چند نکته مهم از اینها اشاره میکنم:

    اولاً مسئلۀ اصلی فقدان فرهنگ و وجدان اخلاقیست. همچنین شعور و سطح اجتماعی پایین و سهل انگاری و تربیت نادرست خانواده های این افراد است که بجای تربیت افرادی برای افتخارآفرینی و خدمت به جامعه، فقط اسباب زحمت و آزار همشهریان عزیز رو فراهم میارن. بنابراین یک خانوادۀ خوب و دارای اخلاق نیک و با فرهنگ شهروندی والا به همراه تربیت صحیح فرزندانشون، تأثیر بسیار زیادی در ارتقای فرهنگ برخی از ماها داره. و این هدف به سرانجام نمیرسه جز با همکاری مشترک نهادهای دولتی از جمله آموزش و پرورش و ارشاد و تبلیغات اسلامی و سپاه و فرمانداری و نیروی انتظامی و امثال اینها.

    دوم سطح بازدارندگی در مورد تنبیه و مجازات موتورسوارهاست. تا زمانیکه که دادگستری فقط به چند روز بازداشت و چندهزار تومن جریمه اکتفا کنه، و راهنمایی رانندگی هم تنها به توقیف موتورها بسنده کنده، باز همون وضع اوله. تنبیه و مجازات جدی متخلفین میتونه نقش بسیار مؤثری لااقل در کاهش تخلفات و جرمها ایجاد کنه. و گرنه همون وضع اول تکرار میشه. چشم پوشی و نیز پیگیر جدّی نبودن ما هم در مجازات و تنبیه نشدن موتورسوارهای خاطی، در گستاخی و جسور شدن بی حدّ و اندازۀ اونا هم بی تأثیر نیست.  

    سوم، حضور کمرنگ راهنمایی رانندگی در صحنه است. البته همۀ ما توقعات زیادی از واحدهای مختلف نیروی انتظامی داریم اما واحد دیگری از نیروی انتظامی به نام راهنمایی رانندگی را تقریباً فراموش کردیم. من خودم به شخصه دقت کردم وقتی نیروی انتظامی وارد میشه همۀ اوباش و موتورسوارها فرار میکنن اما چون میدونن که حضور این مأمورین موقتی و گذراست و این پرسنل محترم مجبور هستن با همان نیروی محدود به دیگر مدارس هم سر بکشند، دوباره به همون محل برمیگردن؛ اما وقتی راهنمایی رانندگی در خیابونها و مسیرها حضور داره، اغلب موتورسوارها از ترس اینکه مبادا موتورشون توقیف بشه لااقل تا چند روز بیرون نمیان یا حداقل اون مسیرهایی که راهنمایی رانندگی حضور داره آفتابی نمیشن و این میتونه خیلی کارآمد باشه. هرچقدر هم مأمورین نیروی انتظامی زیاد باشن باز همون آشه که هست؛ اما فقط با دو مأمور راهنمایی رانندگی این هم در حال گشت و گذار با خودروشون تو سطح شهر، حداقل میشه بیشتر موتورسوارها رو فراری داد. البته باز تأکید میکنم به رغم اینکه حضور این پرسنل زحمت کش راهنمایی رانندگی خونسار خیلی در جلوگیری از ویراژ موتورسوارا و مزاحمت اونها در مدارس دخترانه مؤثره، اما با توقیف چند روزه یا چند ماهه موتور متخلیفین چیزی درست نمیشه، بلکه به نظر بنده، دادگاهی و زندانی شدن متخلفین به جرم مزاحمت و آزار شهروندان و نوامیس مردم و ترویج بی اخلاقی، خیلی میتونه کارساز و مؤثر باشه.

    البته میبخشید که مطالبم زیاد، زمانبر و بیجا بود. امیدوارم پوزش حقیرو بپذیرین و در حدّ یک نظر شخصی مطالعه بفرمایید نه خدای ناکرده یک توصیه. ممنونم. 

    پاسخ:
    دوست عزیز و بزرگوارم
    از توضیحات کامل و مبسوط شما بسیار استفاده کردم و لذت بردم .
    امیدوارم به مقوله تربیت و فرهنگ توجه بیشتری شود 
    حناب آقای میرمحمدی ازدغدغه ی خاطرشماشهروندعزیزدرخصوص امنیت وارتقاءضریب احساس آن درجامعه ممنونم امااین موضوع مزاحمت موتورسواران یک معضل اجتماعی است که دراثریک سری بی توجهی مسؤلین امربه ایجادزیرساخت های شهری واجتماعی است موتورسواری که دراثرکمبودفرهنگ استفاده ازوسیله ی نقلیه وهمچنین عدم برخورداری ازشعوراجتماعی وبی توجهی خانواده نسبت به تربیت صحیح ونیزکاهش ابزارمفرح ،نیازخودرادرارضاءهوای نفس بامزاحمت برای نوامیس دیده وسعی دربرطرف نمودن آن می نمایدقطعابابرخوردویازندانی کردن نیازش برطرف نمی شودبلکه ایجاداشتغال وهمچنین فراهم نمودن زمینه ی ازدواج وی می باشدکه نه تنهادرجهت کاهش این معضل اجتماعی مؤثراست بلکه دراعتلای فرهنگ خانواده واستفاده ی صحیح ازمواهب الهی وایجادهمدلی وهمزبانی مردم یک شهرمی تواندمفیدفایده باشد.حال به نظرمی رسدکه این معضل ناامنی نیست که به آن به عنوان یک مشکل امنیتی بنگریم بلکه یک مشکل اجتماعی است وبهتراست قبل ازاین که طرح دعواکنیم باکمی تدبربه دنبال راه کارمناسب درحل مشکل باشیم درپایان اززحمات کلیه ی پرسنل نیروی انتظامی که شبانه روزجهت برقراری آرامش درسطح شهرستان تلاش می نمایندتشکروقدردانی می نمایم.
    پاسخ:
    سلام و مرحبا به این وسعت دید
    واقعا لذت بردم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی