خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من
آخرین نظرات

بدون شرح

کامران میرمحمدی | سه شنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۲۰ ق.ظ


  • کامران میرمحمدی

نظرات  (۱۰)

به نظر من آدم ریشه داشته باشه به مراتب بهتره
پاسخ:
مرحبا ، نظر من هم همینه چون بدون ریشه آدم هر چی هم باشه با هر تلنگری از بین میره
گرگی که پیر گنو
ریش خنجی اسبد گنو
پاسخ:
چون به ریشه اش بی ندکسو
  • کتایون نادری
  • البته که شما قویترید سرور من
    پاسخ:
    نفرمائید
    اونوقت از کی قوی تریم ما سلطان بانو ؟!
  • مردمان رباط
  • سلام

    اقای مهندس میر محمدی

    خط عطف این تصویر را ملاک حرفهای ذیلم قرار میدهم ، دو کارکتر مشابه از نظر ژنیتیک والبته با تفاوت در قدمت سن بیانگر یکسری حقیقتها وهمینطور واقعیتست. خب ازانجائیکه ظاهر این نقاشی بخوبی بیانگر تفاوتهای این دو کارکتر ست اما اجازه میخواهم که به نقطه نظرات این حقیر نیز التفات کنید .قطعا وبه هیچ عنوان نمیتوان از نهال جوان تقاضای ان ریشه نهال پیر را داشته باشیم ولی ایا این به این معنیست که نباید از این کارکتر پیر به عنوان تجربه بهره مند گردید همینجا خوبست اشاره کنیم که نهال جوان میتواند این تجربه را بکار گیرد ولی باید بداند که در مواردی نیز صبر وظفر با هم موفقند عرضم اینست که  نهال جوان ضمن اینکه باید از تجربیات نهال پیر استفاده کند باید یقین کند که طول زمان بسیار مهمست تا ثمرات کار خوب را بتوان دید .اگر گفته میشود که از پیران استفاده کنیم فقط بمنزله زود به مقصد رسیدن نیست ای بسا که اگر از تجربیات قدما خوب استفاده شود زمان نیز طو لانی شود .خب به یه موضوع دیگر میخواهم اشاره ای داشته باشم چطورست که نهال جوان برای رسیدن به ان ریشه قوی باید از سر سبزش کاسته شود ایا راه و چاره ای برای موجه نشان دادن آن میتوان یافت .  در این نقاشی همه چیز متوازنست داشتن ظاهری زیبا در کنار ریشه های قوی  نقطه امیدست برای آیندگان .من به همین اندازه بسنده نموده واگر چنانچه سوالی باشد با کمال میل جوابگویم .ممنون.اسداله اورعی

    پاسخ:
    جناب اورعی عزیز
    از دقت نظر و توجه شما به مطالب صمیمانه سپاسگذارم
    اگر اینگونه که شما میفرمائید میشد که اتفاقا منظور من از الصاق این کاریکاتور همین بود ، کلیه مشکلات به بهترین وجه ممکن حل میشد .
    ولی متاسفانه تقریبا هیچ جوانی به نصایح و صحبتهای افراد با تجربه توجه نمیکنند و دوست دارند همه چیز را خود تجربه کنند، این رسم روزگار است
  • مردمان رباط
  • سلام
    ولی نباید این مشکل بدون بررسی به حال خودش رها بشه مگر نه اینکه باید برای اصلاح همه امور تلاش کنیم در این رابطه چه نظری دارید .ما باید در پی رتق این مشکل باشیم البته بصورت فرهنگی بدون دخالت نیروی بازدارنده ای که منجر به واکنش جوانان شود ایا شما نیز فردی بوده اید با چنین اوصافی یا خیر در این صورت خوب میتوانید وخوب میتوانیم همه وهمه در این راه که هر کداممان بنحوی ان روزگارهارا سپری کرده ایم تبیین راه کنیم .ایا میپذیرید .سکوت در مقابل لجاجت فرد خام ونا پخته را چه مینامیم ایا خودمان نباید در اینده بخاطر این سکوت هزینه های بدتر از ایستادگی امروزه بپردازیم .چه کنیم اقا مهندس نظرتان بفرمائید .چه مسولیتی بر ما روا ست .ممنون از اینکه اهل مناظره پاک هستید من بیشتر با این روشم از شما وسایرین چیز میفهمم  .ای خدا جهلم را نابودکن
    پاسخ:
    با سلام
    به نظر من سکوت جایز نیست ، کار فرهنگی لازم است
    به نظر من هر کس از فرزندان و اطرافیان خود شروع کند ، بنده از فرزندان ، خانواده درجه یک مانند برادر و خواهر و .... و کارمندانم شروع کردم
    روش من نمایش عملی گوش نکردن به نصایح بزرگتر ها و عواقب آن در مسائل کوچک است و استفاده از آن برای مسائل بزرگتر است .
    مثلا دختر 12 ساله من تلفن همراه میخواست که به نصایح من که برای سن تو مناسب نیست گوش نمیکرد و گمان میکرد نمیخواهم بخرم ، خلاصه خریدم و گفتم مشکلاتش را نمیپذیرم .... روزی که فرد بیماری چندین بار برایش مزاحمت ایجاد کرد با چشم گریان پیش من آمد و گفت بابا دیگر موبایل نمیخواهم و حرف شما درست بود و من نتیجه ای که میخواستم گرفتم
  • مردمان رباط
  • سلام
    بسیار ممنونم از خداوندی که منت گذاشته وبا افرادی از قبیل شما هم مراوده میکنم وهم میاموزم
    از اینکه مسئله شخصی خوانوادگیت را برای انتقال بهتر مفاهیم استفاده کردید خیلی چیز اموختم ......بنده چون شما میادیشم ما بای بفرمایش حضرت امام خمینی اصلاح را ازخودم شروع کنم نه اینکه از دیگران عجیبست اقا کامران جان همه این قصه را خوب میدانند ولی پس چرا اغلب بکار نمیگرند اشکال اینجاست من میخواهم این گره در این نقطه از بین برود یعنی اگر اسداله اورعی میگوید که اصلاح از خودم باید حقیقتا وهمه جا از خودش شروع کند پس چه مانعی میاید واسداله را منحرف میکن انهم درست سر بزنگاه مربوطه تا بحث رشوه میشود خب پند میدهم ام تا قصه مربوط به خودم میشود با یک حساب سرانگشتی بقول معروف حلالش میکنم چرا ویا خیلی مصداقهای دیگر دروغ خوب نیست حتی به فرزندمان میگوئیم اما در حضور همان فرزند شورع به دروغ گفتن میکنیم .......ایا به نظر شما یقینمان ضعیف نیست اصلا قصد اسلامی کرده راهکار برای این مشکل را در ذهن ندارم ها اما ایمانما چرا به حرفهای خوب سست است چرا با اینکه میدانیم حرام خواری بدست ولی سر فرصت از آن نمیگذریم من میگویم یقینمان مشکل دارد چرا که ما با یقین به سوختن دستمان در مقابل اتش از نزدیک شدن به ان مپرهیزیم این یقین از کجا حاصل شده که تا بحال من دستم را به اتش نزدیک نکرده ام ایا حس دمای زیاد یقینم را حاصل کرده یا از درون وجودم بدون دیدن اتش از ان میهراسم عرضم اینست که برای اصلاح امور با ید همه موارد منفی  را در طول زندگانی یک فرد وهمه جامعه بنمایش گذاشت ایا رسانه ها میتوانند در این راه کمکی کنند .ادامه بحث را به بعد از پسختان به این سوال معطوف میکنم ممنون.
    پاسخ:
    جناب اورعی عزیز
    قطعا که یقینمان کامل نیست اما رسیدن به یقین نیاز به آموزش و فرهنگ سازی دارد ، در مورد آتش که لطف کردید و مثال زدید از کودکی کلیه اطرافیانمان اجازه نزدیک شدن به آن را به ما نمیدهند و با نزدیک شدنمان به آن دچار برافروختگی میشوند و سراسیمه دورمان میکنند و مثال های مکرر از خطرات و مشکلاتش میزنند و .... که در مغز ما فرو میرود که نزدیکی به آن ناشایست است ولی در مواردی چون رشوه و دزدی و مال مردم خوری همه اینگونه رفتار نمیکنند و حتی در مواردی عکس آن رفتار میکنند و یه آدم پولدار رشوه خوار و حرام خوار را که میبینند حتی به به و چه چه میکنند و از او و زرنگی هایش تعریف میکنند و .... و این امر باعث میشود که در ذهن کودک ما این عمل قبیه که نیامده هیچ ، حتی زرنگی بدانند و در اولین فرصت انجامش دهند .
    اگر هر کدام از ما این مطالب را بیاموزیم و مانند آتش مفهوم آن را در ذهن حتی 10 نفر نقاشی کنیم هر ده نفر ده نفر دیگر و الی آخر ....
    فرهنگ سازی نیاز به زمان دارد.
    در سیستم اداری نیز به همین گونه با تنبیهات سخت میتوان جلوی این امر را گرفت و بتدریج بعنوان فرهنگ جا انداخت.
    البته این طرز تفکر من است که ممکن است صحیح نباشد
    سلام  کامران جون بهتری فدات شم آخه بعضی درختا خشکشونم ارزشش بیشتر از بعضی درختای  سبزدیگس مثل درخت خشک بلوط در مقابل درخت سرسبز عرعر یا امروزی تر پیر با خدا و اهل هیچ برنامه ای با جوون معتاد مفنگی بی سرو پا
    پاسخ:
    سلام عزیزم
    خیلی بهترم
    دارم یواش یواش سرپا میشم
    در مورد نظرت که خیلی زیبا بود بگم بحث بهتری و بدتری مطرح نیست هر کس مزیتی دارد ، جوان مزیت های خودش و پیر همچنین .
    بهتر است از همه و مزایایشان درست استفاده کرد
    بسیار بسیار بامعنا و با مفهومه
    پاسخ:
    خوشحالم که پسندیدید
  • مردمان رباط
  • سلام
    کامران محترم
    با همه فرمایشات شما موافقم ولی بعنوان اخرین حرفم در این قسمت میخواهم سلامت گروهی از انسانها را یاد اورشوم که علاوه بر ترس از آتش به توصیه خانواده اشان مبنی بر دوری از تمسک به بد اخلاقی ویا هر تشبثی که مایه نکبت در جامعه باشد را فراراه حود مینهند وتا عمر دارند از تخطی بر حذرند برای من بفرمائید ما برای ساختن افرادی که در بالا به برخی از صفاتشان اشاره شد باید منتظر چه باشیم ویا بقول شما یواش یواش چه فرهنگ سازی بکنیم .خیر اقای میر محمدی رو دربایستی را کنار بگذاریم سلامتی که در شما وخیلی از دوستان وادمهائی که میبینیم هست برای توجه پدر ومادرتانست والبته نان حلال والبته محیط سالم وبی ریا و........اجازه بدهید من نیز نه باندازه شما ولی افتخار میکنم که تا به امروز مایه روسپیدی پدر ومادرم واساتیدم .......بوده شما هم همینطور وخیلی های دیگر ..........ایا در چنته امان (همگیمان را عرض میکنم)چه بوده که پاک مانده ایم (بدون غرور ومنیت عرض میکنم ).حالا چرا باید برای اموزش فرزندان این سرزمین این همه غذاب مستوجب شود ایا انهم جواب بهد یا خیر ........ظهر عاشورا سال گذشته اقا محمد ابن الرضا در حالیکه مابین نماز ظهر وعصر مطابق هر سال بیاناتی شیوا را میفرمایند ...فرمودند مردم اکثر مشکلات امروز مربوط به لققه امان است .والسلام .ممنون
    پاسخ:
    از کلیه فرمایشاتتان در این بحث ممنونم و از جمله جمله آنها استفاده کردم
    من از خود و خانواده و اطرافیانم شروع کرده ام و امیدوارم بتوانم قدمی هر چند کوچک در این زمینه بردارم
    ارادتمند شما
    کامران میرمحمدی
    من یاد اون شعر دو کاج کتاب فارسی چهارم ابتداییمون افتادم.
    تو دیوان پروین هم نمونشو دیدم.
    معنیش خیلی واضحه. اما ممنون که برای ما یادآوری کردید.
    پاسخ:
    یادم نیست چی بود ، کاش یه اشاره ای میکردی .
    بازم ممنون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی