خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من
آخرین نظرات

امنیت شهرم را به آن برگردانید

کامران میرمحمدی | جمعه, ۲ آبان ۱۳۹۳، ۰۱:۲۵ ب.ظ

به خاطر می آورم پنج سال پیش که قصد بازگشت به وطنم را داشتم یکی از مزایای شهرم که به آن می بالیدم امنیت شهرم بود ، بطوریکه ایمان داشتم در شهر من حتی اگر خانه ام حفاظ نداشته باشد و حتی   اگر برای چند روز مسافرت دربهای منزلم را قفل نمیکردم هیچ گزندی به من وارد نمیشد و .....

به یاد دارم در ماه اول بازگشتم به خوانسار جلوی درب منزل دخترم یک تراول 50 هزار تومانی پیدا کرد ، سر در گم بود که چه باید بکند ، به او پیشنهاد دادم روی کاغذی چسبانده و روی درب منزل نصب کن و بنویس پیدا شده که صاحب آن پیدا شود ( این یعنی ایمان به امنیت ) ، تا 10 روز این کار انجام شد و هیچ کس آن را برنداشت که در آخر مجبور شدیم به نیابت از صاحب پول آن را در صندوق صدقات بیندازیم ( این یعنی امنیت ) ..

برخی شبها فراموش میکردم درب ماشین را قفل کنم ( این یعنی احساس امنیت ) و هیچگونه آسیبی به آن وارد نمیشد و .....

چند وقتی است زمزمه های ناامنی فضای شهرم را پر کرده است . هر روزه آوازه سرقت از یک منزل به گوش میرسد ، در تمامی محافل صحبت از چگونگی سرقت عده ای و فردی از مکانی به میان است ، از سرقت منزل گرفته تا کتک خوردن صاحب خانه و دزدیدن 6 کیلو طلا با دزدان نقابدار در اوایل شب و .....

این به معنای کامل یعنی (( نبودن امنیت در شهر ))

این به معنای ترس در دل خانواده ها ، نبودن آرامش در دل شهر و .....

دیگر هر کجا پارک میکنم قفل فرمان میزنم ، شبها وسیله نقلیه ام را به پارکینگ انتقال میدهم ، درب منزل را حفاظ زده ام ، برای مجتمع محل سکونتم در حال نصب دوربین مدار بسته هستم و دائم نگرانی دارم ....

سوال اول : علت این همه نا امنی چیست ؟!

سوال دوم : عکس العمل مسئولین در قبال آن چه بوده است ؟!

سوال سوم : در شهری که تمامی افراد همدیگر را می شناسند و یک غریبه که وارد شهر میشود همه متوجه آن هستند ، آیا سارق یا سارقین همشهری هستند یا غریبه ؟!!!

و هزاران سوال دیگر .....

به نظرم یکی از مزایای این شهر و تامین امنیت آن ناشی از شناخت مردم نسبت به یکدیگر و انگشت نما بودن غریبه ها بود .

چیزی که امروزه در تمامی محافل مطرح است و انگشت اتهام همه به سمت آن نشانه رفته بحث (( گردو تکانی )) است .

در این فصل تعداد زیادی از هموطنان زحمتکش ما از شهرهای غربی کشور برای کمک به برداشت محصول گردو به این شهر می آیند .

به نظرم انگشت اتهام به یک قوم و یا یک طیف خاص ، بسیار غلط است . ولی چنانچه دقیق تر به این مساله نگاه کنیم ورود بدون نظارت یک طیف به شهر که مولفه اصلی امنیت آن شناخت افراد از یکدیگر میباشد ، قاعدتا امنیت را تحت الشعاع قرار خواهد داد .

به زبان ساده ، در شهری که همه یکدیگر را میشناسند و به واسطه این شناخت فرد غریبه زیر ذره بین چشم مردم قرار دارد ، چنانچه تعداد بسیار زیادی غریبه وارد آن شوند ذره بین غریبه بین مردم کمرنگ شده و به تبع آن امنیت دچار اختلال می شود .

منظورم از طرح این مطلب زیر سوال بردن قوم یا طیف خاصی نیست فقط می خواهم بگویم زمانیکه این افراد زحمتکش به شهر می آیند ممکن است سارق یا سارقینی از این نقطه ضعف بهره برده و در پوشش این افراد خاص در جهت مقاصد شوم خود به شهر وارد شده و از این موضوع که میتواند کاملا آرام و بی دغدغه اداره شود سوء استفاده کرده و هم نا امنی ایجاد کنند و هم آبروی آن طیف یا قوم زحمتکش را تحت الشعاع مقاصد خود قرار دهند .

به نظرم این مهم را مسئولین عزیز میدانند ولی چرا ساماندهی به این موضوع صورت نمیپذیرد ؟!

چرا در این فصل خاص غریبه ها رصد بیشتری نمیشوند ؟!

چرا این موضوع زیر نظر اداره محترم اماکن صورت نمیپذیرد ؟!

چرا هر فردی که به جهت کمک به برداشت محصول مراجعه میکند پرونده ای در اماکن تشکیل نمیدهد و کارت مخصوصی دریافت نمیکند ؟!

چرا برای اسکان آنها مکانهای خاصی زیر نظر اداره اماکن در نظر گرفته نمیشود ؟!

چرا این افراد با لباس مخصوص و کارت روی لباس در شهر مشخص نمیشوند ؟!

چرا و چراهای دیگر .....

مسئولین عزیزم ، در شهری که بسیار کمبود وجود دارد ، برای جذب و نگاه داشتن ساکنین فعلی آن و جلوگیری از مهاجرت همین تعداد محدود همشهری ، امنیت مولفه بسیار وزینی میباشد .

***امنیت شهرم را به آن برگردانید .***

تامین امنیت شهر به این کوچکی برای مسئولین محترم کار دشواری نمیتواند باشد ، فقط نوع نگاه و نگرش به مسائل باید هدفمند باشد .

پاینده و پیروز باشید

  • کامران میرمحمدی

امنیت

خوانسار

دزد

نظرات  (۱۲)

  • مهدی حاجی زکی
  • علت این همه نا امنی چیست ؟!عکس العمل مسئولین در قبال آن چه بوده است ؟!چرا این موضوع زیر نظر اداره محترم اماکن صورت نمیپذیرد ؟!چرا هر فردی که به جهت کمک به برداشت محصول مراجعه میکند پرونده ای در اماکن تشکیل نمیدهد و کارت مخصوصی دریافت نمیکند ؟!چرا برای اسکان آنها مکانهای خاصی زیر نظر اداره اماکن در نظر گرفته نمیشود ؟!چرا این افراد با لباس مخصوص و کارت روی لباس در شهر مشخص نمیشوند ؟!

    مهندس محمود قربانی پور معونت شورای اسلامی شهر خوانسار پاسخ خواهند داد
    امشب ساعت بیست و دو و سی دقیقه ، شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران
     برنامه ی گفتگوی ویژه خبری 
    :)))))
    پاسخ:
    امان از دست تو مهدی عزیز
    خدا به راه راست هدایتت کنه
    خب بالاخره خونسارم به نوعی باید درگیر ناامنی بشه...
    داعش در همسایه...
    اسیدپاشی در اصفهان
    دزدی در خوانسار..
    به به...هردم از این باغ بری میرسد.
    تخصیر خودمونه جناب مهندس.
    دیگر به امنیت خوانسار ایمان نداشته باشیم. اعتقادمان سست شود به داشتنی هایمان در خوانسار.
    تنها راه گریز از این افکار خودمونیم.همین.
    اگه نیروی های امنیتی ما نیروی امنیتی بود حاجی فیروز رو هم از وسط میدون بلند نمی کردن.
    سالی که نکو بود از همون فروردینش پیداست...
    پیشنهاد میشه شما هم حتمن حتمن حتمن دوربین نصب کنین از قدیمم گفتن مواظب مالت باش همسایه تو دزد نکن.
     
    پاسخ:
    زندانی عزیز
    نیروهای امنیتی زحمات زیادی میکشند و با یک مشکل همه چیز را زیر سوال نباید ببریم
    انشالله تلاش خواهند کرد این مشکل هم به خوبی و خوشی ختم به خیر شود
  • محمود قربانی پور
  • مهدی جان اولا از تو که مثلا روشنفکری بعیده که بدون اطلاع برا کسی برنامه گفتگوی ویژه تلویزیونی بزاری. دوما از کی تا حالا مهندس شدیم و خودمون خبر نداریم یا میخوای برامون یه پاپوش جدید درست کنی.سوما معونت!!!! چهارما چرا گفتگوی ویژه خبری حالا که تو صدا و سیما خرت میره ردیف کن یه برنامه 90 بریم بینندش بیشتره.
    پاسخ:
    آقای قربانی پور سلام
    به دل نگیر
    مهدی هر کسی رو که بیشتر دوست داره بیشتر اذیت میکنه
    امنیت از نیازهای اولیه بشره. امیدوارم در این زمینه جدیت به خرج داده بشه.
    پاسخ:
    ممنون از نظرتون کمش جان
  • نگاه و نشان
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام مهندس میر محمدی

    حالت چطوره خوبی برادر میشه بگی چطور به نتیجه رسیدی که این قضیه را وبلاگیش کنی ؟!

    مهدی حاج زکی بعنوان یه خبر گزاری شهری موضوع به حاشیه کشیده وبه نوعی خواسته به شما بگه زیاد جالب نیست توی این شلم شوربا بیائیم وجناته منفی شهر رو مطرح کنیم ،البته چه خوب شد که یکی از نماینده های مردم خوانسار نیز این جا زخی نشون داده وبا بیاناتش اعلام کرده که موضوع را زیاد جدیش نکینم اون (نماینده شورا بیشتر با مهدی کامنت مهدی پا بخ میدان گذاشته )خب یعینی اینکه انا به حسب باطن مخالف پست شما هستند .(این نظر شخصی منه ،نگاه ونشانه  وارزش دیگری نداره ).
    اما توجه به نکات مطرح شده توسط ((خانم زندانی ))ضمن تامل بر انگیزبودنش جالبه که شما هم با پاسختون اون پر مایه ترش کردین .
    جناب مهندس الانه همه جا اوضاع از نظر دزدی نا امنه ،
    ولی بقول زندونی چرا ....بله واقعا چرا باید تو خونسار این خبرا باشه چون وقتی چار ادم درست حسابی میان میگن اقا یان مسئولین به نیروهای گمشته در اداره جاتتون رسیدگی بکنید برا خاطر همینه ،وقتی تو برخورد با موارد بد عمل کنیم این میشه دست مایه کارمون ،
    امید وارم به جناب اقای نماینده طلا سازان وطلا فروشان شهرمان برنخورد ولی **** *** خوانسار مدتی توش دزد اومده اول زد به محلات پائین شهر حیونا رو میدزدیند ،بار سیب زمینی رو میدزدیند ،زن مردم تو صحرا کتک زدند وطلاهاشو دزدیدند ورفتند ،شما به عنوان یه مرد معروف خونساری چه عملی ویا چه نظری ویا چه کردی .....حالا که اومدند پشت پنجره ثروتت حساس شدی میترسی یقتو بگیرن ، اومدی تو میدون تا کارو تموم کنید واین بنظرم باید زودتر از سوی جنابعالی وسایر عزیزان محترمی چون شما مهم تلقی میشد اگه شما زودتر عمل میکردین بخدا این بزه کاری ها صورت نمیگرفت .بازم  ممنون که اومدین میخواهین مشکل و حل کنید مشکل شهرما بدست خودمون باز میشه من از حرفای زندونی بسیار متاثر شدم من نمیدونم چرا این ادم اسم خودشو گذاشته زندونی باید به این ادم گفت زندانبان چرا که هر مشکلیو میگه دقیقا همه ما ها بهش گرفتاریم بنا براین با این اگاهی فقط میشه گفت که اون زندابان مراقبی که زندونیاش چیکار میکنن وهی بهشون با طرق مختلف نهیب هشدار میزنه .
    اقای میر محمدی التماس دعا .
    اقای مهدی حاج زکی التماس دعا
    اقای محمودقربانی پور التماس دعا


    خانم زندانی التماس دعا


    اقای مکی التماس رسیدگی به این موضوع اشفته بازار دزدی را از جنابتان خواستاریم و100البته شما با وجود تاثیر هر انشایتان به مسئولین در راس گمانه زنیهای اصلاحات لازم در شهرخوانسار هستید وبازم چون شما اصالتا اهل خوانسار والبته چون مقید به اصل دارالمومنین هستید همه انتظارات مردمی به سوی شماست .......
    به فرمایش حضرت ایت اله فاضل لنکرانی که فرموده :(تقریبا بدین مضمون )اگر حوائج مردم از سوی خدا بدست شما امد بدانید که هم در بوته آزمایشید وچنانچه خوب عمل کنید این افتخار به طور دائم به شما منتفیذ میشود .ممنون
    التماس دعا از همگی برای شفای بیماران عالم

    پاسخ:
    سلام بر استاد بزرگوار و دوست داشتنی
    ممنون از نظرتون
    اولا مهدی که یک طنازه و تمام مطالبش در قالب طنز مطرح میشه و درون هر جمله اش یک معنای دیگری نهفته است ولی در قالب طنز گفته میشه ( البته معنای طنز همینه ) و به نظرم به حاشیه کشیدن این بحث نموده و اگر چنین بود بحث رو به سمت یکی از نمایندگان شهر سوق نمیداد .
    گفتن نقاط قوت و ضعف شهر هم یکی از وظایف اصلی خودم میدونم تا به گوش مسئولین برسه و شلم شوربای خاصی هم در شهر به راه نیست استاد عزیز .
    نماینده عزیز مردم هم به نظرم هنوز نمیدونه تو این موضوع میتونه وارد بشه یا نه و باید چک کنه ببینه میتونه یا نه بنابراین زده به طنز .
    خانم یا آقای زندانی یا به قول شما زندانبان هم که همیشه نظراتشون پرمحتواست ولی جوابیه من اون چیزی بوده که به عقل ناقصم رسیده استاد و طبیعتا مورد نقد اساتید بزرگی چون شماست .
    در مورد نظرتون در ارتباط نماینده طلاسازان چیزی ندارم بگم.
    عزتتان پایدار
  • نگاه ونشان
  • سلام مجدد 

    این چند کلامو تا جائیکه باکلمه تمام اعلام میکنم بصورت اختصاصی برای خودت میفرستم البته از نظر من مهم نیست که احیانا بخواهی اونو تو معرض دید دیگران بگذاری 
    واما 
    (مهندس میرمحمدی من اسداله اورعی عمیقا اعلام میکنم که شخص جنابتان را بسیار دوست دارم ونسبت به شما افتخار میکنم وباز اعلام میکنم در کامنت قبلیم اراده بر این بود که کامنت دیگر دوستان را به چالش بکشم )تمام 



    اقای مهندس من موافق حرفای شما هستم واصلا مخالفتی با روش شما ندارم از قضا باید مشکلات را بنحو مقتضی واز روش کمینه ی دفع وجدب بیشینه مورد کنکاش قرارداد شاید کمی موج نگرانیم بخاطر روند نظرات دوستان بود مثلا خبر گزاری طناز مهدی حاج زکی خیلی خوب وقشنگ این حادثه را با مزه شوخی در امیخت وارام جلوه اش داد واز طرفی مهمترین مسئولین ارتباطی مردم یعنی یکی از اعضای شورای محترم شهرستان نیز با کمی ذکاوت بخرج دادن خیلی اهمیتی برا پست جناب شما قائل نشدند بنظرم اونم میتونه  دلیل داشته باشه والبته یک راهکار فرهنگی من نمخاهم ایشان را (این دو نفر را مورد مواخذه قرار بدم اصلا تو اندازه وقواره نیستم ولی حرفای تکان دهنده زندانی مرا بوجد کلام اورد واتفاقا به نکته مهم این جریان اشاره کردم یعنی اتحادیه صنف طلا فروشان خواسناری که شما اعلام داشتید ایشان را نمیشناسید گرچه جای بحث وشناختن اقای مکی نبود بلکه بحث بر سر مشروح وظایف ریئس اتحادیه فوق در متن حرفاهیم جا داشت شاید منم یکی دو بار تودوران جنگ اقای مکی را دیده باشم که در جلسات اسمی از ایشان برده میشد که برای جمع آوری کمکهای مردمی به دفاع مقدس بر سر زبانها بود وبس (البته ناگفته نماند که اگر اشتباه نکنم اقائی به اسم سید علی میرباقری نیز که در حریم خانواده ایشان به عنوان داماد بودند خود مجملی مفصل برای موضوعات مختلف را در پیش خواهد کشید که اصلا به این موضوع شاید ربطی نداشته باشد (ای وای رفتم تو حاشیه )ببخشید از همه معذرت میخام .......


    اگه بخواهیم این جریان دزدی خوانسار را شبیه سازی کنم میتونم اشاره کنم به اسید پاشی اخیر در اصفهان ....ببین دوست عزیز فبل از انقلاب مجله ئی (هفتگی )بچاپ میرسید با نام مجله جوانان ....قشنگ یادم میاد بعد از یه ترانه ئی که نمیدونم کی بود خونده بود (احتمال میدم داریوش بود)یکنفر تو تهران یا شیراز (تردید از منه )عاشق دختری میشه که به کامش نمیرسه اونم تصمیم میگریه تو صورا اون دختر اسید بپاشه هووووه یه مدت عین الانه تمام افکار عمومی رو به اون سمت سوق دادند در حالیکه بعدا مشخص سشد جریان صرفا انتقام از عشق وعاشقی بوده .....

    مردم ما به چنین رخدادهائی عادت دارند منتها یادآوری کردم که بدانیم برخی از چنین  حوادثی خوب برداشت نمیکنند واین درحالیکه من معتقدم باید بسیار منطقی وحساب شده جلو رفت واگر لازمه به صورت شفاف همه مسایل جانبی این جریان رو به مردم اعلام کنند وبازم اگر لازمه هر دو طرف مجازات شوند،مجازات شوند ، نباید از ترس بوق خالیه بیگانگان  به وظایف امینتی کشورمون بی اهمیت بشیم خیر هر کس خلاف کرده باید مورد مواخذه واقع شود در حضور مردم .

    امید دارم به اصل نیت فکریم پی برده باشی برام خیلی با اهمیت که تو از دسم ناراحت نباشی تازه ازت میخام برام دعا کنی .

    اینکه بهم میگی استاد یه نمه دستو پاهامو گم میکنم اگر چه خیلی دوست داشتم حداقل تویه زمینه ئی به این درجه برسم اما متواضعانه میگم لیاقت میخاد ومن فعلا اون لیاقت وندارم ولی برای اینکه به این درجه از تجربه برسم نهایت تلاشمومیکنم پس خواهش میکنم تا بدین درجه نرسیده ام لطفا از قید واژه پر سر وصدای استادی مرا محذوف کن .ممنون مهندس جان 
    متن به جا و قابل توجه مسوولین و مردم شهرستان بود . تشکر
    باید گفت گمانه زنی در مورد کارگران فصلی یک احتمال است . سالهاست شاهد حضور این عزیزان هستیم ولی اتفاقات امسال به وقوع نپیوسته .
    به علاوه بسیاری از سرقتهای رخ داده نمایانگر وجود رصدهای دقیقی است که معمولا از توان افراد بومی بر می آید .
    متاسفانه به خانه ی زیبای حبیبی ها هم رحم نکرده اند . جای تاسف دارد
    راستی مهندس وقت کردین یه سر به نمایشگاه عکس اهل حرم ( روبروی پل دختر ) بزنید .

    پاسخ:
    سلام ایمان جان
    ممنون از نظرتون
    در مورد نمایشگاه هم حتما می آیم
    پیروز باشید
    سلام.
    جناب نگاه و نشان رباطی...
    والا ما خا هرچی تو وبلاگتون نظر میذاریم عصــــــــــــــــــــــــلن نمیرسه بهتون.
    گفتم از طریق بچه های دیگه بهتون بفرمانم که نمیدونم مشکل چیه ولی خیلی حرف باهاتون دارم.روزانه خودمو پنجا بار می کشم مینویسم و هی این دایرهه میچرخه که سرگیجه میگیرم.خلاصه یگ فکری بکنید.
    اینم نظر لطفتونه که میگین زندانبانم.

  • نگاه و نشان
  • سلام

    ببخشید جناب میرمحمدی فضاتونو برای خودم اشغال کردم ....
    سلام خانم زندونی

    من یه رسیدگی کردم مشکلی دیده نشد ببخشید اگه میشه یه بار دیگه امتحان کنید امیددارم که رفع اشکال احتمالی شده باشد .ممنون



    از همگی التماس دعا دارم .
    پاسخ:
    سلام
    ما در خدمتیم
  • عباس جنابی
  • سلام مهندس جان
    والا تا قبل از این ماجراها خیلی در قید و بند این نبودم که درب خونه رو درست قفل کنم یا درب ماشین رو. خیلی وقتا شک می کردم که در ماشینو قفل کردم یا نه؟بعد میگفتم ولش کن!!! ولی این چند وقت صدبار هی میرم نگاه می کنم ببینم ماشینم سرجاشه یا نه!!!
    پاسخ:
    سلام عباس جان
    باور کن من هم همین حالتو پیدا کردم
    قبلا پارکینگ مجتمع ما شبها خالی بود همه ماشینشونو بیرون پارک میکردند الان یک نفر هم بیرون پارک نمیکنه
    یعنی میخوای بگی نیایم خونسار ...؟؟؟!!!

    :((((
    پاسخ:
    چرا بابا محمد جان
    بیا
    پس ما چکار داریم میکنیم ؟
    ما مراقبتیم داداش بیا
    نوشته ی بجایی بود.
    منم اینبار بر خلاف گذشته این حس نا امنی و دلشوره رو تو وجود ساکنین حس کردم.
    از مسئولین شهر تقاضای پیگیری مجدانه و اطلاع رسانی شفاف رو دارم .تا انشاالله هم موضوع از ریشه حل بشه و هم ریشه حواشی و شایعات خشکونده بشه.
    پاسخ:
    با سلام
    ممنون از نظرتون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی