خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من
آخرین نظرات

تفاوت دو برخورد با درخت

کامران میرمحمدی | شنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۳، ۰۴:۴۳ ب.ظ

عکس زیر برخورد با درختان در طرح تعریض خیابان در گلپایگان میباشد که از وبلاگ دوست عزیزم جناب آقای قربانی پور ( عضو محترم شورای شهر ) برداشت شده است

و عکسهای زیر برخورد شهر خوانسار با درختان در طرح تعریض خیابان میباشد





نظرات  (۱۱)

تا وقتی مسئولین شهری، نگاه کوتاه مدت دارند هیچ انتظاری نباید داشت. قطعا با خیابون کشی هایی که داره انجام میشه هم شهرداری منتفع میشه و هم مالکین محدوده.
اما باید منتظر عواقب این اقدامات توی بلند مدت بود.
علاقه شدید شهرداری به خیابون کشی توی باغ ها، با شعار حفظ فضاهای سبز شهر کاملا تناقض داره!
پاسخ:
ممنونم آقای دکتر حقی از نظرتون
  • دایی جان
  • پول بهتر است یا درخت؟
    جواب این سوال خیلی از مسائل رو حل خواهد کرد٠٠٠

    به نظر من قیاس کاملی نکردید. باید شرایط جابجایی درختان رو هم بررسی کنید. مثلا آیا امکان جابجایی درختان بزرگ هم وجود داره؟ 

    پاسخ:
    کمش جان اشاره من به وبلاگ آقای قربانی پور به همین جهت بود
    عنوان مطلبش جابجایی درختان کهنسال در گلپایگان 
  • درنگ نامه
  • جناب مهندس گل گفتی
    این خا خوبه . باز میشه عریض سازی باباسلطان رو یه جوری توجیهش  کرد .
    اینو دیگه چه پاسخی میشه براش داد ؟!!!! :
    http://khansariha.ir/forum/showthread.php?tid=15450
    و
    http://nabie.blog.ir/1393/07/16/
    پاسخ:
    عریض سازی جاده لازمه ایمان جان ولی برخورد با محیط زیست هم مهمه و باید به هردو توجه بشه نه ایجاد یکی موجب نابودی دیگری بشه
    اگه دقت کرده باشید درختانی که در خوانسار قطع شده اند اغلب درختان گردو هستند که به خاطر نوع ریشه ای که دارند امکان جابجایی ان البته با توجه به بزرگ بودنشان وجود ندارد.
    پس بهتر است اندکی تامل کنیم بعد ایراد بگیریم و یا انتقاد کنیم
    پاسخ:
    از نظر کارشناسی این مطلب شما را در جابجایی درختان گردو نمیدونم و نظری در ارتباطش نمیتونم بدم ولی درختان قطع شده فقط گردو نبودند
    عکسی که گذاشتند یه درخت کم سن و کوچیک رو نشون میده. اما عکسایی که شما گذاشتید درختان بلند و نسبتا میانسال هستند
    پاسخ:
    کمش جان جابجایی درختان صرفا برای درختان کهنسال است که انجام میشه که ارزش جابجایی و هزینه های جابجایی رو داشته باشند .
    در شهرهای بزرگ پارکهایی ایجاد میشود با درختان کهنسال
    من درختامونو میخوام :(
  • نگاه و نشان
  • در مورد جابجائی درختان چندین فاکتور قابل بررسیست من وبعنوان کارشناس عمران که مدت 8الی 9سال اخیر کار م  درواحد فضای سبز شهرداری تهران بوده وپروژه نقل وانتقال درخت را زیاد شنیده ودیده ام اغلب نتیجه معکوس دارد 



    قبلا در این مورد مفصلا توضیح داده ام که فک میکنم تو وبلاگ اقای ایمان نبی زاده به بخشی از اونها اشاره کرده ام ....



    ما درختامونو میخائیم اینو  بنرش کنید وجلوی شهرداری نصب کنید .....
    گلپایگونی ها چه کارها که نمیکنن!
    پاسخ:
    بحث گلپایگونی و خونساری نیست بحث دو نگاه متفاوت به یک کاره
    وقتی شهرداری با درختها و فضای سبز اینجور برخورد می کنه چه توقع از سایر شهروندها...حالا یک سئوال اینجا مطرح می شه و آن هم اینکه آیا به جای درخت های قطع شده واکاری صورت می گیره یا نه؟اگر درختی از سر ناچاری قطع می شه پس باید به جای یک درخت قطع شده حداقل 3 درخت تو حاشیه همان راه غرس بشه تا نما  و فضای سبز شهر نابود نشه
    من هیچی نداژان فقط سوالم اینو که چند ماه تر که واهار اچو وشکوا اژونگو واشکفنده
    جواب وشکویایی که این دسا قطعژون کرتی که اژگو وادو ...؟؟؟!!!

    به عبارتی دیگر :

    به امید خوانساری سبز و پر شکوفه ...
    پاسخ:
    من من کله گنده :)))))

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی