خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من

شهری در حصار کوهساران

خوانسار شهر من
آخرین نظرات

انصافاً جایگاه من و شما و ما، در کجاست؟

کامران میرمحمدی | سه شنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۴، ۰۹:۵۶ ق.ظ

بعضی‌ها در محیط کار مدیر هستند و بعضی‌ها در خانه.

 بعضی‌ها میز مدیریتی دارند و بعضی‌ها جایگاه آن.

 بعضی‌ها مدیر هستند و بعضی‌ها مدبر.

بعضی‌ها خدادادی مدیر هستند و بعضی‌ها مادرزادی، یعنی تنها به واسطه پدرشان با بستگانشان.

 بعضی‌ها حکم مدیریتشان از جنس کاغذ و امضاء مافوق است و بعضی‌ها از جنس عمل و کارکرد و تجربه شان.

 بعضی‌ها در گزارش ماهانه تنظیم شده توسط خود، مدیر موفق هستند و بعضی‌ها در عملکرد تنظیم شده مافوق و زیردستان خود.

 بعضی‌ها تنها مدیر هستند و بس و بعضی‌ها مدیر هستند و یک دنیا ارزش.

 بعضی‌ها امضایشان چند روزی اعتبار دارد و بعضی‌ها عملکردشان یک عمر.

بعضی‌ها بر نام سازمان مدیریت میکنند و بعضی‌ها مدرک مدیریت دارند و بعضی‌ها درک مدیریت.

راستی؛ انصافاً جایگاه من و شما و ما، در کجاست؟

شاید شنیده باشید یا خوانده باشید و یا باور داشته باشید که میگویند؛ مدیریت هم علم است و هم هنر. یعنی هم آگاهی و هم تجربه. هم اکتسابی و هم ذاتی. هم توانائی و هم عشق.
مدیریت؛ حکومت بر سازمان نیست، بلکه نشستن بر قلبهای کارکنان سازمان است. سازمان؛ یک اداره و کارخانه نیست، بلکه مجموعه‌ای است که در آن سهیم هستیم و روزگار را سپری مینمائیم. مجموعه یک سری افراد با ویژگیهای مختلف، با عنوان همکار نیست، بلکه همراهانی هستند که با آنها روز را شب و شب را روز میکنیم.
برای مدیر شدن، نباید به دنبال کتابفروشی و کتاب و مدرس و دفتر تمرین بود. بلکه باید به دنبال واقعیت و واقعیت‌بینی و واقعیت‌پذیری و بیان واقعیت بود. برای مدیر شدن نباید به دنبال آرزو و آشنا و وابستگی به دوستان بود، بلکه باید به دنبال موقعیتها واکنشها، عملها و عکس العمل ها بود. راستی؛ تغییر روز به شب و شب به روز، برای ما یک عادت شده است یا امیدی برای یک تحول. آیا به سخن مولایمان فکر کرده ایم که میفرمایند: وای به حال آنکه امروزش مانند دیروزش باشد. پس وای به ما و حال ما که اگر در انتظار موقعیتها بمانیم و تنها منتظران شانس باشیم.

تعاریف بسیار زیادی از مدیریت ارائه شده است، یکی از جامع ترین این تعاریف در ذیل آمده است مدیریت عبارت است از:
«علم و هنر برنامه ریزی، سازمان دهی، هدایت و رهبری، نظارت و کنترل و نهایتاً ایجاد هماهنگی برای رسیدن به هدف یا اهداف از پیش تعیین شده سازمان»

  • کامران میرمحمدی

نظرات  (۳)

واضحه که دلت پره اما از کجا؟ نفهمیدم....
پاسخ:
نه کمش جان
یه تلنگری به خودمون و اطرافمون و انتخابهامون بود که علت عقب ماندگی شهر و کشورمون رو بهتر درک کنیم

با سلام
مطلب وبلاگ شما در وبلاگستان سایت تحلیلی خبری چشمه سار خوانسار و سایت جامعه وبلاگ نویسان استان اصفهان حرف ما درج شد.

هم چنان متتظر مطالب بروز و مفید شما هستیم.

 طوبی لک
پاسخ:
ضمن عرض سلام
از توجه شما سپاسگذارم
  • سیدشهاب میرشفیعی
  • کامران جان
    من که هیچ جایگاهی در هیچ کجا ندارم
    کلأ از این دنیا آویزونم
    نه خودم اعتبار دارم نه امضام...اصلأ تو دنیای مدیرها من یه عنصر نامطلوبم... اصلأ کی گفته من مدیرم...
    خودم هم نفهمیدم چی گفتم...!
    پاسخ:
    شهاب جان چرا اینقدر داغونی امروز ؟
    شما با این همه توانایی جایگاهت اون بالا بالاهاست
    حداقل روی سر ما که هست

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی